Gjest Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Jeg har en liten gutt på 3,5 måned som fullammes. Han virker stort sett fornøyd, men jeg føler at jeg til tider har så lite melk. Han vil ha mat ca. hver tredje time, også om natten. Smiler og er blid etter matingene, men ofte må jeg ta puppen vekk fra ham, fordi han "tuller". Han har begynt å klø mye i munnen, så jeg mistenker av og til at han bare sutter på grunn av dette, i tillegg til at han spreller og gaper mye. Er litt redd for at jeg mistolker og at han egentlig er mer sulten. Han la svært godt på seg de første 1-2 mnd, dvs. 2-300 gram i uka, men vektøkningen har nå gått noe ned. Han har vært dårlig (trolig kumelkallergi), har kastet opp mye, så dette kan være noe av årsaken. Pumpet meg nå, det var da 2,5 time siden siste amming, og fikk ut 80 ml tilsammen på begge bryst. Pumpet i et kvarters tid. Er ikke dette lite? På den annen side kjenner jeg at brystene fylles godt opp hvis det går en del timer mellom amminger, og kan ta få ut 130-150 ml på relativt kort tid. Mates babyen med flaske stopper han gjerne å drikke etter 120 ml. Er det noen som kan se på dette og komme med synspunkter? Jeg er nemlig så usikker..
Gjest Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Lille har forresten virket litt frustrert et par ganger i det siste, slipper taket med en gang og skriker. Virker nesten som om han ikke gidder å suge lenge nok til at det kommer melk. Slipper taket mye underveis også. Dette er nytt, for stort sett har han virket fornøyd ellers. I tillegg har det vært mye stress og lite søvn, så kanskje ikke så rart om melkeproduksjonen har gått ned litt..
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Har det akkurat på samme måte. Jeg har måttet begynne å gi 2 flasker (med 135ml mme) x 2 om dagen i tillegg. Hun hadde nesten ikke lagte på seg på 1mnd. Men nå er det på vei opp igjen, heldigvis. Men Hun "tuller" også mye v puppen itillegg gulper hun mye og kaster opp.. Hun er 3 1/2mnd. Hadde igrunn ingen råd, bare frustrert selv.. Skal på helsestasjonen på mand. Får høre med de..
ohayoo Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Kanskje er det fordi det tar litt tid å få igang "melkestrømmen"?? Jeg fikk resept på en hormon nesespray (synticinon eller noe sånt) som får melken til å renne fortere, det hjalp meg masse. Ellers er det dager da det virker som han aldri blir mett og andre dager som han spiser mindre. Ofte tømmer han nå begge puppene + drikker 220 ml mme. Har nok ikke så veldig mye mat selv lenger fordi det var så mye som skjedde en periode så det var enklere å gi flaske, men har mellom 50 og 100 ml tilsammen i alle fall. Han spiser ikke om natten lenger og da må han jo få i seg døgnbehovet i løpet av våketiden, og siden han var ganske stor når han kom ut og ikke har blitt noe mindre (heldigvis), i underkant av 7 kg nå og 3 mnd gammel har han vel behov for så mye mat. Kan jo ikke nekte han å spise heller, han er ingen michelin-baby enda, så da må han jo få så mye han vil ha??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå