Gå til innhold

Hvorfor skal ikke gravide bære tungt på slutten??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Det er vel fordi at bekkenet vårt blir mykere når vi går gravid + at det er anstrengende å løfte mye. Belaster vi bekkenet for mye, kan det bli bekkenløsning av det, og det beste er jo å unngå det.

Skal vi ikke? Oops.

Jaja. Hvis guttungen blir redd eller usikker i butikken og vil opp til mamma, får han komme opp. Og så lenge vi ikke har bil, blir jeg liksom nødt til å bære maten hjem fra butikken. Er sikker på at de skjauet mye mer på min mormor og oldemors tid.

Bekkenløsning kan man kanskje pådra seg, men med 14 dager igjen til terminen, tar jeg sjansen hvis det betyr at jeg kan leve som normalt en stund til.

jeg spurte jordmoren om det var dumt at jeg bærer en del på datteren vår. hun sa at så lenge jeg ikke fikk vondt, eller følte ubehag ved å bære henne så var det ikke noe problem at eg gjorde det....

så jeg bærer henne masse jeg.. hun er ikke så veldig tung da. ca 10 kg.. i tillegg så holder hun seg godt fast selv så føles ikke tungt å bære henne. men selvfølgelig kjenner jeg at det blir tungt og får vondt noen steder så setter jeg henne ned igjen...

er ikke så lett å si nei til henne heller. hun er jo bare straks to år..;) er jo ikke hennes skyld at jeg er gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...