Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Planlegger å bli gravid igjen og har et barn fra før, jobber på en liten arbeidsplass og har ikke så god lønn. Va lenge sykem. sist svangerskap pga bekken og høyt blodtrykk. Fikk den gang ikke utbatalt sykepenger eller permisjonspenger gjennom jobben, dette fører til llite feriepenger og store økonomiske tap når jeg er sykemeldt. Jeg spurte arb da jeg var gravid sist om du skulle batale ut syke og permisjonspenger og da også plikte seg til å betale feiepenger men det ville de ikke. Føler jeg ikke får det jeg skal ha i lønn i utgangspunktet og vil på en måte legge frem at jeg ønsker at de skal betale sykepenger og permisjonspenger når jeg blir gravid, noen som har fått dette til der de jobber og hvordan? Er ikke snakk og flere gravide på min arbplass, kun meg. Noe forslag?

Fortsetter under...

Uansett om jobben betaler ut sykepenger til deg, så må de ikke betale ut fullt med feriepenger til deg... Det beløpet som tk hadde betalt deg i feriepenger, det får arbeidsgiver refundert slik at han kan betale deg ut det samme.

Det er altså ikke noe krav om at de skal betale mer feriepenger til deg selv om du får foreldrepenger direkte fra arbeidsgiver.

enig med på an igjen

Du kan jo prøve å forhandle lønn, du kan be om lønnspålegg, eller du kan si at du håper bedriften er fornøyd med deg og vil beholde deg og lurer på om de kan gjøre noen gjenytelser for deg. Hvis ikke vurderer du å bytte jobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...