Gå til innhold

Bruker alle her hormoner iforbindelse med vanlig insemination?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare en eggstokk og eggleder. Bør jeg vurdere hormoner for å "styrke" forsøket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er langt fra alle som gjør det.

Jeg ville spurt legen /Gyn om det, det er jo viktog å ikke bli overstimulert og.

Lykke til.

Skrevet

NÅ lurer jeg fælt, hvordan klarer dere og få hormoner, jeg fikk beskjed i fra gyn at det kunne han ikke skrive ut til meg p.g.a at det var ikke lov i norge og skrive ut til de som tar utenlands inseminasjon. Også mente han at jeg ikke trengte det siden jeg hadde EL. Ble jo litt skuffa, så nå lurer jeg på hvordan dere for resept på pergo etc????? kansje jeg burde bytte gyn...

Skrevet

Min gynekolog sa det beste var å få inseminasjon på naturlig syklus hvis man har positive EL-tester. Så jeg har ikke vurdert å bruke hormoner.

Skrevet

Ja du bør bytte gyn !!! Finnes heldigvis andre som ikke er så trangsynte som din gyn....men han/hun har rett, det er formelt sett ikke lov å hjelpe "sånne som oss" hvis de vet hvilket ærend vi er i..

Men jeg har ikke hatt noe trøbbel, fått kjempestøtte fra gyn.

Men, er jo ikke sikkert du trenger pergo siden du har EL da:)

Skrevet

Reiser til Danmark imorra for å bli inseminert lørdag.

Hadde første avtale hos min gynokolog for 1 mnd siden. Han sjekket meg og alt så normalt ut. Han så til og med egg. Ble henvist til Maigaard siden jeg er singel og ikke kan få denne hjelpen i Norge. Han fortalte at Maigaard anbefaler hormonbehandling for å ha større sjans for vellykket resultat. For meg har dette vært greit fordi det har vært enklere å beregne når inseminasjonen skal skje. Har heller ikke hatt noen bivirkninger.

Fikk etter henvisning brev fra Maigaard med informasjon og vedlagt resept på hormonkur. Men denne kunne også min gynokolog skrive ut til meg, noe som er greit hvis jeg må ha flere forsøk.

Jeg hadde byttet gynokolog. Man trenger en som støtter en og legger forholden best mulig til rette for å lykkes!!!!

Skrevet

jeg har blitt gravid med og uten pergo. hvis man er undersøkt og har EL syns jeg egentlig pergo var noe pes. da må man ekstra til gyn for å sjekke at det ikke er for mange egg osv. jeg syns det var mye greiere å bare ta EL-sticks og dra, uten den ekstra legetimen. dyrt blir det også.. ;-)

stork anbefaler ikke pergo hvis man ikke har noen "diagnose", de har ikke sett at det har noen hensikt. tvert i mot er det vel en liten økt SA-risiko (jeg har også hatt SA med pergo).

Skrevet

En hver får jo velge hva som er best:) Jeg har svært regelmessig syklus og er glad for å slippe å utsette kroppen for hormoner. Var derfor lettet over at Stork ikke anbefaler det og heller ikke har funnet ut at det statistisk øker sjansene ( .... men så er det jo egentlig vanskelig å benytte statistikk på sånt siden det ofte er en grunn til at noen velger å benytte seg av hormoner ...)

Skrevet

Har gått på pergo hver gang jeg har blitt inseminert. Har pco, men ellers funker alt som det skal hos meg. Fikk resepten fakset opp fert.klin. i Danmark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...