Thea-81 Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 ...hvor er alle sammen? Var det hyggelig treff i Oslo/Akershus i går? Hvordan går det med alle sammen? Jeg var på ny ultralyd i går, ble til slutt en litt hard disksjon med legen. Han mente tvillingene ikke hadde vokst så mye siste uken og snakket om at jeg måtte settes i gang neste uke hvis de fortsatt ikke vokste. Men nå har vi fått helt vidt forskjellig vektanslag de siste gangene med tre forskjellige leger så hvordan kan vi vite at det er sammenlignbart? Han sendte meg også på CTG i går, resultatet ble (nesten) like "bra" som for en uke siden. Begge tvillingene er veldig-veldig aktive og det betyr visst at de har det bra (..og de dermed har overskudd til å bevege seg) så ut i fra det er det ingenting som tilsier de ikke får nok næring. Både jeg og mannen ble egentlig bare oppgitte etter i går, så fikk satt opp time neste tirsdag med samme lege så vi hvertfall får litt kontinuitet på målingene - alle leger har jo sine måter å måle på som gjør det lite sammenlignbart fra gang til gang.. Ja, ja, ble ikke bekymret etter i går - bare oppgitt når ALT de er opptatt av er om tvillingene har vokst, jeg følges opp ukentlig på dette og så klarer de ikke si noe om tallene er valide..
Oslo-71 modell Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Hei du! Tenkte på deg i går og hvordan det gikk på UL din. Ikke lenge igjen for deg nå uansett..Whææææ!!! Skjønner godt du ble litt oppgitt. Hvor store var barna nå? Bra du skal på kontroll igjen med samme lege-da blir de iallefall målt på samme måte. Hvor høy gjernnomsnittspuls hadde dine barn på CTG? Nå er jeg der du var forrige uke. Supersliten og tiltaksløs. Ligger jo 6 dager etter deg så jeg følger i dine fotspor:-) Synes du det er fælt hvis du blir satt igang neste uke? klem
* vannmamma * Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Jeg er her! :-) Skjønner godt at du blir oppgitt av så sprikende informasjon, og det er bra du satte foten ned! Jeg synes i utgangspunktet at det er positivt at "pasienter" skal være aktive og engasjerte i sin egen "behandling", men det er kjipt når man føler man må ta styringa selv pga uklar og sprikende informasjon. Noen må jo ta det endelige ansvaret... Det var forresten kjempehyggelig på lunsjen igjen i går. Var mett leeeenge. Skjønner ikke at 3 timer går så fort...
Thea-81 Skrevet 30. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2008 Legen ville ikke si noe om vekt - han mente at det aldri var nødvendig fordi det ble så unøyaktig likevel. Han var mer opptatt av at vokste på kurven fra gang til gang - så da måtte vi forholde oss til hans personlig mening om det.. Gjennomsnittpuls sist var ca 155, nå var det i underkant av 140 - hva lå dine tvillinger på, Oslo 71-modell? (Husker du skrev noeom at de virket stresset..?) Kan gjerne bli satt i gang neste uke - hvis de kan "bevise" at de faktisk ikke vokser. Men jeg er veldig skeptisk fordi alt annet tilsier at alt er bra og alle målinger tidligere har vært supre.. Så kommer nok til å ta enda en diskusjon hvis det blir utfallet, har ikke tenkt å være noen enkel pasient Hvordan er ståa hos deg da, Oslo 71-modell? Går visst glipp av neste treff også pga kontroll, men formen tilsier kanskje at jeg hadde gjort det likevel.
Oslo-71 modell Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Virket som en ganske arrogant lege..Men det viktigste er vel at du føler at at han er flink. Gjør du det? Stå på og si det du mener! Hvordan er formen sånn ellers? Har tatt 3 CTG`r siste uka og de viser at TV2 har en gjennomsnittspuls på 155-160 mens normalen er 110-150. Vet ikke om det har noe å si,men de ville iallefall ha en ny CTG+UL på fredag igjen. Spennende å se om mine vokser som de skal. Jeg føler meg ikke i storform fortiden nei. Mye vann i kroppen, tungpusten og blir utrolig fort sliten. TV1 ligger fremdeles i sete,og jeg håper snart jeg kan få en dato for KS. I morgen er det mai,og vi skal føde i mai-så det er ikke lenge igjen uansett:-)
Thea-81 Skrevet 30. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2008 Joda, legen var flink - men er jo 3. legen på 3 uker som har målt dem og da kan det jo variere en del..også fordi de ligger forskjellig fra gang til gang. Men nå har vi hvertfall sikret oss samme lege neste gang så håper han har sin måte å måle på og kan si noe "kvalifisert" om vekstkurven.. 3 CTG´er siste uka er mye..men godt at du blir fulgt opp selvfølgelig! Tror vi er ganske like når det gjelder form - også har jeg myyye kynnere som varer leeeenge, stikkinger og murringer og null krefter. Men så lenge jeg kan ligge og dra meg hele dagen går det jo greit Du satser på KS, ja - da bør du vel kunne få dato, skjønner nesten ikke at Riksen venter med det, de vil vel ha mest mulig planlagt fremover. 1.mai i morgen - det nærmer seg med stormskritt. Angrer forresten på at jeg ikke gjorde som deg: vasket klær myyyyyye tdiligere enn uke 35..tror jeg hadde syntes det var litt mer koselig da
moden mamma Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Enig i at det er stille her! Faktisk tenkte jeg sende dere to sms og høre hvordan det gikk med dere.. Godt å høre at dere fremdeles er hjemme og føler at dere tross alt har det greit. Jeg er også - som dere sikkert har fått med dere - litt frustrert over alle de forskjellige legene som måler ulikt. Bare et lite spørsmål verdens_lykkeligste... fikk du se hvordan barna ligger på sine kurver? jeg har en på +4% som er litt over streken i midten, og en på -16% som er nesten under den nederste av strekene (altså ca 3 uker i vekt enn tv2) Min tv1 ligger fremdeles i sete - og det er ikke snakk om keisersnitt på meg. De sjekker ikke engang bekken siden jeg har født 2 barn på over 3 kg (den ene på 3080 og andre litt over 3100...) MEN - jeg har noen uker igjen så det er jo mulig hun snur seg enda.. Blir det KS på deg verdens_lykkeligste?
Thea-81 Skrevet 30. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2008 I går lå begge et stykke under kurven - men for 2 uker siden lå de godt på kurven..og han legen jeg hadde i går begynte å kritisere kollegaens måling. Hva skal jeg stole på da liksom? Jeg kan nesten ikkke gjøre annet enn å le av det..der tropper vi opp til kontoll ukentlig for nettopp å følge vekstkurve, og så klarer ikke legene å få sammnelignbare tall en gang.. Dine har jo veldig ulik vekt da, moden mamma - sier de noe om hva de tenker rundt det..? Vokser de fra gang til gang da? Begge to ligger langt nedi bekkenet med hodet først, så blir nok ikke KS her - jeg har egentlig bare godtatt det og tenker at alt går bra
Oslo-71 modell Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Ja er veldig glad jeg fulgte rådene jeg fikk her inne om å gjøre det som skulle gjøres før uke 30. Jeg var i veldig fin form fram til uke 33 jeg, men nå får jeg ikke gjort noen ting. Ligger i sengen og gruer meg til å levere selvangivelsen som skal leveres på nett før midnatt:-) Vi er heldige tenker jeg. Vi jobber ikke, har ingen barn å ta hensyn til,og kan bare tenke på oss selv den siste tiden! Jeg har innstilt meg på KS nå. Har ingen tro på at han vil flytte på seg. Han har lagt i samme stilling i 10 uker. Tror vel kanskje jeg får KS litt før uke 39 nå når kroppen har begynt å "krangle litt". Så lenge jeg går til 15 mai (fullgått uke 37) er jeg veeeldig fornøyd! Jeg er også hos forskjellige leger hver gang. På fredag har jeg ingen anelse om hvem jeg skal til da alle lister var fulle og jeg må på en ø-hjelps liste til den legen som har vakt..
moden mamma Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Ene har ikke vokst på 2,5 uke når en ser på de siste målingene. Den andre har vokst greit. De sier at så lenge de følger sine kurver er det greit. Minste jenta har jo falt ganske mye - så de håper at hun hvertfall følger samme neste gang... De vil se det ann fra gang til gang. MEN - antar det blir ny lege neste gang også... blir sikkert helt nye mål.. puh... småslitsomt det der! Hos Pluttiplott hadde morkakene lagt seg oppå hverandre og vokst sammen på en måte slik at den ene begynte stjele næring fra den andre - blir jo litt engstelig om noe slikt kunne ha skjedd mine også... men får se det ann til neste kontroll. Det er hvertfall aktivitet i magen - og det er jo trivsel.. får hvile på det. Pluttiplott sendte meg nylig melding med beskjed om at hun har fått ballongkateter i dag og håper hun snart er i gang! Blir spennende å se om legen som tok hennes mål mandag "treffer" reell vekt. Var samme legen som estimerte mine. Håper du får en fin fødsel Verdens_lykkeligste, nydelig premien er hvertfall i sikte! Bøllefrøene og gutta var sammen med oss på lunsjen i går og vi ble rimelig blauthjerta hele gjengen..
Fanny08 Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 Masse lykke til med målingene og fødselen verdenslykkeligste, om vi ikke ser deg før det skjer! Prøv å holde humøret oppe, ikke lett med stor mage og teite leger! Oslo71-modell: godt å høre at du ihvertfall ikke er inneliggende nå. Den der med å gjøre alt før uke 30 visste jeg ikke om....får sette igang jeg da, ikke mange dagene igjen. Har egentlig gjort det meste, men på mannens liste står det igjen en del...og det er stressende i seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå