Gå til innhold

GRUFF OM FORBASKA MANNFOLK

Anbefalte innlegg

Må bare ha ut litt gruff. Mannen min er opptatt med jobb og fritidssysler døgnet rundt. Når han er "innom", skal helst huset være i orden og jeg og de to eldste ungene skal være blide og fornøyde. Jeg er sykemeldt 100 % pga bekkenløsning, og har bl.a. problemer med å bære. VI bor tungvint, så mye skal bæres langt. Da jeg nevnte på at han ikke en gang har tid til å hjelpe meg med dette, fikk jeg høre at noe av problemet er at jeg er så irrasjonell så jeg ikke passer på å bære noe både opp og ned trappene, da blir det selvfølgelig enda fler turer på dumme meg. Jeg viste fram noe babytøy jeg hadde vaska en kveld han kom seint hjem som vanlig, det orka han ikke se på en gang. INGENTING er forberedt av stellebord, barneseng etc, det er vanskelig for meg i den formen jeg er, men jeg får beskjed om at jeg fokuserer for mye på problemene. 6 uker igjen...Jeg skjønner at han er sliten med alt han driver med, men synes ikke han behøver å behandler meg som verdens største hår i suppa likevel.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137610411-gruff-om-forbaska-mannfolk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

i all verden da! Høres jo ut som en riktig trivelig kar!!!! :-(

Kan han ikke omprioritere for en liten stund slik at dere får mer tid sammen og han mer mulighet for å hjelpe til? Utrolig stygg ting å si da.. Bekkenløsning er INGEN spøk.. Nei gi han en solid tupp i ræva og beskjed om å legge om stilen! Tross alt du som bærer en baby, og som "gir bort" kroppen din med alt det medfører for dere!!!

Kjenner meg litt igjen i gruff om forbaska mannfolk!! Har og en kar her som jobber utrolig mye - og til tider lurer jeg på om han prioriterer jobb framfor meg og baby på vei..... Sjønner til tider at det sikkert er hyggeligere å være på jobb med kolleger enn hjemme meg meg som ligger rett ut på sofa i joggebukser og stor mage.....

Har og bekkenløsning og kan ikke gjøre alt jeg ville ha gjort. Ingen barnerom er klart her heller. Føler vel at interessen hans er baby på vei - men "stresset" med å klargjøre rom og vaske babyklær er lik null.

Vet jo at han gleder seg - men føler til tider at jeg er alene i denne graviditeten.....

Det skal og nevnes at jeg sikkert er litt sur når han omsider kommer seg hjem for kvelden. Da har jeg ligget på sofa/ i senga en hel dag og bare gledet meg til å få noen å prate og dele dagen med. Jeg er nok ikke kjempe rasjonell med hva jeg sier til han alltid da....

Men som det sies her: Vi låner bort kroppen og vil ha litt skryt og oppbacking i tunge tider!

PS: Ser at han får kjempedårlig samvittighet når jeg har en skikkelig dårlig dag. Han var faktisk med på en kontroll her om dagen hvor jeg fikk beskjed om å ligge mest mulig på dagtid.

Huff da!

Du får prøve å snakke litt med han og forklare han din situasjon... kanskje det hjelper.

Jeg har måttet snakke med gubben min, da jeg en dag ikke orka å moppe gulvet mer, pga bekkenløsning.

Nå er han kjempe flink og passer på at jeg ikke bøyer meg og spørr om det er noe han skal gjøre for meg:)

Kommunikasjon er VIKTIG!!!

masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...