Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Del Skrevet 30. april 2008 samboeren min har vært utro mot meg flere ganger i høst.. fikk vite det for noen mnd siden...... ville prøve å se hvordan ting fungerte med oss etter dette, men nå har jeg blitt gravid (uplanlagt på prevansjon).. Det er ikke første gang han har vært utro mot meg... han har gjort det også for noen år siden.. men jeg trodde han hadde forandret seg og at han virkelig brydde seg om meg.. jeg klarte å tilgi de tabbene han gjorde da, selvom det var vanskelig.. og nå har han gjort det igjen.. helt bevisst.. Jeg er veldig glad i samboeren min, men etter det siste sidespranget klarer jeg ikke se på han på samme måte lenger... har alltid følt det er han jeg ville ha og han som skulle bli far til mine barn.. det sliter jeg med å se for meg nå... Jeg kjenner jeg er SINT, skuffet og såret... og aner ikke hva jeg skal gjøre... vi har tilbrakt tid sammen siden jeg fikk vite det, for å se hvordan ting gikk... men ting har ikke føltes noe bedre fra min side... nå står jeg her altså, gravid med hans barn....og han angrer liksom såååå mye på det han har gjort.... Jeg stoler ikke på han og kommer nok aldri til å gjøre det, og jeg mangler en trygghetsfølelse.. jeg vil at den første gangen jeg skal gå gravid skal være en hyggelig opplevelse.. ikke at den skal være forbundet med sorg og vanskelig følelser mellom meg og sambo... vil at den jeg skal få barn med og jeg skal glede oss sammen og være lykkelige... allikevel sliter jeg med tanken på å ta abort.. tenker så mye på om det er gutt eller jente, hvordan h*n vil se ut..... men redd jeg ødelegger livet mitt ved å binde meg til en notorisk utro gutt, som jeg aldri kan stole på.. .redd jeg aldri vil få det bra da.. at jeg aldri vil bli ordentlig lykkelig.... råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137610169-gravid-og-sambo-har-v%C3%A6rt-utro/
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #2 Del Skrevet 30. april 2008 Behold barnet er mitt råd, men IKKE behold typen!! Det er mange gode ordninger for alenemødre. Selv samboeren din har vært utro, så kan det jo tenkes at han blir en flott far likevel. Jeg synes egentlig fryktelig synd på deg fordi jeg selv vet hvor hardt det er når samboer er utro, har opplevd det samme - men ikke med graviditet inne i bildet. Jeg har kanskje ikke noen fler konkrete råd ang. dette, men jeg tror hvertfall at hvis du beholder barnet og i tillegg fortsetter forholdet ditt til samboer, så vil du antakelig få noen kjempestore påkjenninger som ikke er verdt det. Han har jo "tabbet" seg ut flere ganger nå, og selv om han angrer aldri så mye så er det ikke godt nok. Å gjenta tabbe etter tabbe viser jo bare at man faktisk ikke tar lærdom av sine feil, og da ei heller angrer. Håper uansett du ikke tar abort, hvis du har noen rundt deg å snakke med og som kan støtte deg - søk til dem! Du trenger å ha stabile mennesker rundt deg nå, ikke en utro samboer som lover gull og grønne skoger. Ønsker deg utrolig mye lykke til, og håper virkelig det ordner seg. Får veldig vondt av situasjonen du er i Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137610169-gravid-og-sambo-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-137612164
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #3 Del Skrevet 30. april 2008 Må bare komme med en rettelse: Mente at samboeren din kan bli en flott far likevel SELV om dere går fra hverandre. Sikkert en utrolig mager trøst da jeg vet at man såklart ønsker å bo sammen med barnefar, og være en familie. Men når utroskap kommer inn i bildet, og attpåtil gjentar seg gang på gang.. da tror jeg nesten at du og barnet har det bedre bare dere 2 alene enn med samboeren din der i tillegg. Hilsen samme anonym som over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137610169-gravid-og-sambo-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-137612188
Camilla511 Skrevet 30. april 2008 #4 Del Skrevet 30. april 2008 Hei... jeg tenker at uansett hva du vil gjøre ( abort eller ikke) så fortjener du bedre enn han som er utro mot deg!! så viss du går fra han så tenker du på hva som er best for deg å barnet... bare min mening:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137610169-gravid-og-sambo-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-137613809
JC:-) Skrevet 30. april 2008 #5 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg føler med deg! Jeg vet hvordan du har det. Jeg var selv gravid da min samboer var utro. Jeg valgte ikke å ta abort. Og har ikke angret på det siden. Nå er vår sønn snart 8 år og han har også ei søster på 5 år. Men det har seg slik at jeg nå i mai har vært gift med mannen min i 4 år. Det ordnet seg mellom oss. Han forandret seg den dagen han kjente det sparke i magen min. Men det er bare du som kan avgjøre hva du vil gjøre. Samboeren din har ettersom jeg har skjønt vært utro opptil flere ganger over lang tid. Så det er et vanskelig valg. Men jeg hadde nok beholdt barnet uansett der og da. Men dette er kun ditt valg. og lykke til uansett hva utfallet blir. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137610169-gravid-og-sambo-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-137614120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå