Gå til innhold

Et dilemma som BF ikke finner løsningen på...

Sofiegullet&LilleSpire

Anbefalte innlegg

Fant ut for ca.6 uker siden at jeg er gravid, og BF ville veldig gjerne at jeg skulle ta abort, han sa han ikke var klar. Jeg prøvde, men klarte d ikke. Det var ikke rett for meg. Nå har jeg sagt klart i fra at jeg har bestemt meg og det er ingen vei tilbake. Vi har et veldig sterkt forhold, vært samboere i nesten 3 år og han er den jeg så for meg jeg ville være sammen med resten av livet. Nå sier han at han ikke klarer et barn, han er ikke klar og vet ikke hva han skal gjøre. Jeg har sagt at vi kan ta en pause, være litt borte fra hverandre. Men han sier han kan ikke tenke seg noe annet enn å være sammen med meg, han vil være sammen med meg, men nå klarer han ikke se meg i øynene og prater ikke med meg eller tar på meg. Føler meg rett å slett ikke ønsket. Men han truer litt med selvmord om jeg skulle gå fra han...

Syns dette er bare veldig vanskeli, har ikke verdens beste inntekt og ikke er den sikker heller. Skulle begynne på høgskole nå til høsten, men d må utsettes....

Flere som har en veldig umoden kjæreste?

Fortsetter under...

Hei du gulljenta_88.

Ja, sliter også med en veldig umoden BF, gjør liksom ikke saken enklere for oss det. Hvor langt er dupå vei nå? Har dere vært på UL?

Hvis han truer med selvmord så må du enten være sterk og ikke tenke på at han sier det (for det hørs mere ut som et pressmiddel fra hans side, enn et reelt ønske) hvis ikke får du be han søke hjelp hos profesjonelle. Da kan det være mer han sliter med. Min har søkt litt hjelp, men jeg har dradd fra han er periode nå - i håp om at han skal skjerpe seg!

Stor klem til deg

• 3 uker senere...

For all del; ikke la deg manipulere av selvmordstrusler!!

Dersom han truer med det igjen, må du kaldt og rolig si: "Jeg synes det er veldig leit om du skulle klare å gjennomføre det, men om det er det du har bestemt deg for, er det ikke noe i denne verden jeg kan gjøre for å forhindre deg fra det".

Du kan også spørre ham om hans ønske om selvmord er begrunnet i at han ønsker å straffe deg (og barnet) - det kan jo nesten virke sånn. I tilfelle er det en veldig merkelig måte å vise kjærlighet på, og neppe en mann man bør satse resten av livet sitt på.

DU må velge hva som er best for DEG - og så må du bare gi blaffen i slike patetiske forsøk på manipulasjon. Og om du har en umoden kjæreste, må ikke DU være like umoden - og det er du dersom du lar deg hersje med på denne måten..

Uansett, lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...