Gå til innhold

Vil noen skrive metatekst for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal skrive en metatekst om arbeidet bak mappa vi skal levere inn. På 1 -2 sider. Hva skriver jeg i denne da?

Fortsetter under...

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Har du aldri spilt floskelbingo? Sett deg ned og lag bingokort over all svada fra faget, konstruer ett avsnitt rundt hver floskel, og vips.

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på metatekst og refleksjonsnotat?

Jeg klarer ingen av delene, bare så det er sagt. Men jeg må snart.

Skrevet

Så formuleringer som

i starten på studiet leste jeg mye om hvordan man kunne bruke prosjektarbeid som metode i skolen. Dette fordi jeg selv hadde noen dårlige erfaringer i fra tidligere. Som oppgave 2 viser har dette endret seg med min forståelse av temaet, og jeg kan nå si at jeg har hatt enkelte svært vellykkede prosjektarbeider.

Kan brukes?

Skrevet

ER det noen forskjell? Takk gud for at jeg aldri skal gjøre sånt. Takk også for at jeg aldri skal ta ped.

Skrevet

Ha fucking ha, jeg må begge.

Annonse

Skrevet

Rompa mi ler av deg.

Skrevet

Kan jeg levende forestille meg.

(Kom litt nærmere, så får du muggedask, din slubbert.)

Skrevet

Definitivt.

De liker spesielt godt tekster der du formidler at du har opplevd en forandring i ditt indre, du har fått en økt forståelse av....etc.

Læreren min på vgs kalte det GPP, men jeg fikk virkelig bruk for det på høyskolen. Forstå det den som kan.

Skrevet

reflekter over det du har lært, reflekter over prosessen, reflektere over refleksjonene du har skrevet tidligere osv osv...

Skrevet

Floskler, som luten sier. Skriv at du har lært masse av å gjøre ting akkurat som de ville du skulle gjøre det. Først var det utfordrende og vanskelig for du forsøkte å gjøre ting på din egen måte, men så innså du at deres måte var bedre akkurat som de hadde sagt, og så lærte du masse.

Gi dem hva de vil ha.

Skrevet

Er det bare jeg som ikke vet hva en metatekst er?

Skrevet

Fra sensorkommentar om en god metatekst: Studenten reflekterer mye omkring egen læring og erfaringer underveis. Studenten sier hvilke valg hun har stått ovenfor, og begrunner sine valg. Tidligere erfaringer trekkes inn, hun forteller om tankeprosesser underveis, hva hun har prøvd, feilet og lykkest med. Hun trekker konklusjoner av erfaringer. Hun trekker inn pensumrelatert faglitteratur, og viser at hun har overført teori til praktisk jobbing med oppgavene. Hun setter til slutt arbeidet sitt inn i en større sammenheng mtp planverk mm.

Her er kanskje noen lure spm:

http://www.hagelia.no/master/mapper/huskeliste_metatekst.htm

Metatekst er vel en refleksjonstekst om egen læring - se seg selv utenfra og ovenfra, på et vis...

Annonse

Skrevet

Jepp. Det er deprimerende når man knekker den koden og innser av svaret er god, gammeldags rævsleiking kombinert med kvalmende mengder reinspikka svada, forkledd som "refleksjon".

Det byr meg så jævlig i mot å stappe så mye pisspreik inn i én tekst, det er derfor JEG ikke klarer det. (Mye enklere å stappe inn banneord, diftonger og a-endinger overalt og svare over evne på debatter i stedet.) Men pæng blir det nå engang lite av på den måten, så jeg tar gjerne i mot tips om det fins egne kurs for effektiv svadatakling, og hvorvidt reisesyketabletter bør inntas før man drar på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...