Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er ny her, men har vært litt innom på "Bli gravid". Nå blir jeg rett og slett litt matt av å lese der. Folk som er sååå stressa i 2. og 3. pp og tror alt er galt med dem...., og vips, så er de gravide!

Vi har prøvd på nummer to i nesten et år, nå... Ser jo at mange av dere har prøvd mye lenger enn det og at dere har en tøffere historie med prøving bak dere. Mitt spørsmål er: Hvordan holder dere motet oppe? Og ; Har noen av dere vurdert å slutte å prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen hit! :)

Motet mitt går litt opp og ned, men jeg prøver å tenke positivt om denne prøvingen da.. :) Så vet jeg at jeg vil får barn en gang, men det tar bare litt tid! :) Jeg har ikke vurdert å slutte å prøve nei, å prøve betyr for meg å ikke gå på prevensjon, og det er ikke aktuelt å begynne med det for meg. Brukte dere lang tid på første da? :)

Skrevet

Takk for svar, Elisabeth`77!

Med første ble vi gravide rett etter at jeg sluttet med prevensjon.... Derfor falt det meg ikke inn at det kunne ta sååå lang tid denne gang! Det er ikke aktuelt for oss å begynne med prevensjon igjen heller, men vet ikke om jeg er klar for utredning og ev. behandling. Jeg orker ikke temping, eggløsnings-tester, telling av dager, plikt-sex de rette dagene og alt dette heller.... Vil bare nyte livet og prøve å ikke tenke så alt for mye på dette. I perioder går det helt fint, men når det nærmer seg tid for mens klarer jeg ikke å la være... Noen ganger tenker jeg at vi har det så greit som vi har det, og hvis vi helt slutter å prøve og innfinner oss med at vi ikke skal ha flere barn, så vil det være helt greit...

Hvordan er din historie, da? Prøvd lenge? Barn fra før?

Skrevet

Hei Liza-76!

Svarer deg jeg for jeg føler meg litt i samme båt som deg.

Vi har også prøvd på nr.2 i snart ett år. Med nr.1 gikk det så fort og det kunne ikke falle meg inn at det skulle gå så lang tid før jeg ble gravid igjen.... Jeg har til tider vært litt frustrert og prøvd å tatt eggløsningstester, men har ikke funnet noe eggløsning. nå orker jeg rett og slett ikke ta flere tester da jeg blir så stressa av det. Det blir også plikt-sex som du skriver og det mister man rett og slett lysten av!! Syns det er godt å høre at du ønsker å leve livet og ikke la deg styre av alle tanker og følelser. Har tenkt tanken selv også men det er jammen meg ikke lett!! Meldte meg inn her for å lese litt og få støtte av andre. Det er litt både og.....føler seg ikke alene og får oppmuntrende ord...men samtidig blir jeg litt deppa av at det er så mange som sliter og man sitter og lurer på hva som skjer i kroppen sin siden ingenting skjer..........

Prata så vidt med legen om det og hun trodde kanskje jeg har lavt stoffskifte, men prøver viste at det var det ikke.

Nå skal jeg prøve å tenke så lite på det som mulig og ha sex når vi føler for det noen måneder og se hvordan det går!!!

Ønsker deg lykke til og håper det blir barn nr.2 på oss ganske snart!!!

Klem

Skrevet

Hei mørejenta!

Tusen takk for svar! Føler jeg har det helt likt som deg, kunne like gjerne skrevet dette selv. Jeg fant heller aldri eggløsning da jeg holdt på med det. Lurte en stund på om jeg ikke hadde eggløsning, men har reg. syklus og tydelig eggløsnings-slim. Tror jeg, har aldri gått så langt at jeg har testet slimet skikkelig.... Der går grensen for meg! ;) Tror ikke det er sunt med all denne testingen... Jeg har vært så veldig optimistisk hele tiden også, måned etter måned har jeg trodd at det har klaffet, har hatt sååå mange tegn på det. Og alltid like skuffa når tante ugly dukket opp.... Men etter at vi startet samme taktikk som dere; Tenke minst mulig på det og ha sex nar vi har lyst!!, har det gått litt bedre. Hjelper jo litt med vår, sol og varme også da!!

Lykke, lykke til til deg, mørejenta! Krysser fingrene for at det klaffer for oss begge ila våren/sommeren!

Klem til deg!

Skrevet

Det er jo fint å prate med noen andre som har det likedan som en selv.

Jeg har også vært veldig optimistisk hver gang og har hatt alle tegn man kan finne på at man er gravid;) ...........men mensen dukker opp den gitt!!!

Vi får følge med på hverandre fremover og støtte hverandre..........men også fint å minne hverandre på at man ikke bør stresse og tenke på at vi er heldige somhar et barn fra før! Egentlig er vi jo priviligerte!!!

Skrevet

Hei mørejenta!

Fikk mensen i dag, noen dager før forventet... Ble ikke skuffet engang, for jeg visste den ville komme. I morgen skal vi reise på hyttetur med en venne-familie. Skal bli deilig å komme seg bort litt og få litt kvalitets-tid med familien! Du har sååå rett i at vi er heldige og priviligerte som har barn fra før!!

Ha en fin helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...