Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser dere på som poppis navn?

Hvilke navn styrer dere unna??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg styrer egentlig ikke unna navn så lenge jeg liker de. De navna folk kaller poppisnavn er som regel navn som i utgangspunktet var sjeldne, så jeg velger heller ett poppisnavn istedenfor et navn som utrolig mange heter. Det har blitt poppis å finne sjeldne, gjerne litt hjemmesnekra navn. Det viktigste for meg er å finne et navn vi kan bli enige om og som vi liker utrolig godt. Vet at folk ofte bekymrer seg over at ungen deres har det samme navnet som flere andre i klassen/barnehagen. Selv om du velger et navn som er mindre brukt har du ingen garanti for at det ikke er barn som heter det samme som dine barn. Tror det er kjipere at flere barn heter det samme som dine barn hvis du bevisst har gått inn for å unngå det. jeg har et veldig vanlig og mye brukt navn, men har aldri gått i klasse eller barnehage med andre med samme navn.

Skrevet

Hmmm.. Poppis for meg er Ella, Emma, Leah, Linnea, Sofie/a, Mathias, Noah, Elias, generelt korte jentenavn med a-ending (med unntak, selvfølgelig).

Og så styrer jeg milevis unna navn som Chrisander, Carosander (hjemmesnekra dustenavn, helt usannsynlig tullete navn for meg), Sander, Felix, Preben, Julian (altså det jeg oppfatter som jålete feminavn).

Og så er det en selvfølge for meg å unngå alt som lukter av unødvendige C'er, Z'er og H'er. Chazzandrah (Kassandra) typ, for å sette det på spissen :-)

Skrevet

Uaktuelt å velge navn fra topp 100 lista for min del.

Har selv et spesielt navn, min sønn har et spesielt navn og da blir det rart hvis nr. 2 skal ha et topp 100 navn. -Må passe til oss 2 andre særingene...hehe ;D

Navn som jeg er _skikkelig_ lei av nå for tiden er feks. Noah, Leah, Seline, Aron, Vilde, Emil. Fine navn forsåvidt, men når annenhver unge heter det mister de litt av sjarmen.

Skrevet

Er Vilde så mye brukt da?? Vet ikke om noen som heter det jeg!

Skrevet

Jeg personlig ville ihvertfall ikke valgt noen av navnene på topp 10: Sara, Thea, Emma, Julie, Nora, Ida, Emilie, Ingrid, Anna eller Sofie. Av jentenavn ville jeg nok neppe valgt et av navnene som er på topp 40. Fordi jeg synes det er så mange andre flotte navn å velge mellom, og mange av de vanligste begynner å miste sitt innhold og bli veldig kjedelige.

Jeg synes i grunn at det er litt færre guttenavn å velge mellom, så her er det ikke utenkelig at jeg kunne valgt et navn som er på topp 40. Men da ville jeg valgt et navn som er klassisk og tidløst. Jeg styrer unna navn som har hatt en veldig økning de siste ti årene som Noah, Sebastian, Tobias, Lukas, Elias, Oliver etc etc. Dette er poppisnavn!

Jeg oppfatter ikke guttenavn som Håkon, Erik, Henrik, Ole etc som poppisnavn selv om de er på topp 40. Dette er klassiske tidløse navn.

Skrevet

Gutt: Mathias, Emil, Oliver, Tobias, Jonas, Markus, William, Casper, Lukas, Noah, Adrian, Sander, Kristoffer, Daniel, Alexander, Sebastian.

Jente: Victoria, Helene, Sara, Thea, Ida, Linnea, Hanna, Amalie, Frida, Leah, Vilde, Tuva, Maja, Elise, Ella, Mari, Natalie, Kaja.

Disse er helt utelukket for oss, enten fordi vi kjenner så mange som heter det eller fordi vi ikke liker dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...