Gå til innhold

Navneforslag til Birgittes lillesøster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner to søstre som heter Birgitte og Elisabeth, to herlige jenter.

Andre forslag:

Ingeborg

Agnes

Margrete

Matilde

Jenny

Synnøve

Sunniva

Susanna

Skrevet

Birgitte er koselig : ) Hmm, hva med:

Katrine

Kristine

Johanne

Henriette

Marte

Silje

Kathinka

Pernille

Anette

Ane

Marie

Susanne

Therese

Hege

Marianne

Skrevet

Tusen takk for svar. Liker godt Kristine (ville skrevet det med c), Henriette, Marie, Susanne og Pernille. Kristine er min favoritt av disse.

Hva med at søsteren også får et navn på B?? - kanskje det klinger bra? Noen forslag?

Skrevet

Jeg synes Benedicte er nydelig, men er ikke det for likt Birgitte.? Ellers er det ikke så mange fine B-jentenavn. Hva med:

Bea

Bertine

Bianca

Skrevet

Ja, jeg synes også Birgitte og Benedicte blir for "likt". Jeg holder en knapp på Birgitte og Bertine. Hva synes dere om det??

Skrevet

Jeg liker ikke Bertine, men det viktigste er jo at dere liker det.

Skrevet

Ragnhild!! Jeg synes det er så nydelig, og det passer godt med Birgitte! =) Jeg kommer ikke på noen andre fine jentenavn på B... Men du har jo fått noen forslag allerede. Men jeg stemmer for Ragnhild!

Skrevet

Takk for svar. Ragnhild er ok, men ikke slik at jeg vil velge det.

Heller mot :

Birgitte og Christine

eller

Birgitte og Bertine

Kunne

Bertine Christine være noe ? (kommer bare til å bruke det ene navnet men...)

Skrevet

Ville valgt enten Christine eller Bertine, syns ikke det var en fin kombo. Syns Bertine er fælt, men Christine er fint. Som jeg sa tidligere så er det viktigste at dere liker navnet, så velg det dere liker best selv.

Skrevet

Av de forslaga her synes jeg bla disse passa:

- Bertine

- Ragnhild

- Ingeborg

Mine forslag:

- Sigrid

- Johanne

- Johanna

- Fredrikke

- Solveig

- Ingrid

- Karoline

Jeg kan ikke komme på noen navn på B akkurat nå!!

Skrevet

Ville valgt Christine. Synes det er nydelig. Bertine liker jeg ikke!

Skrevet

Liker Ingrid, Karoline og Fredrikke, men disse har venner av oss benyttet allerede. Karoline sto opprinnelig på listen, men med c.

Skrevet

Elisabeth eller Christine :-)

Skrevet

Kjenner eit tvillingpar som heiter Birgitte og Katrine....så kjenner eg ei birgitte med søsken som heiter Anette og Nina

Skrevet

Av alle forslag over synes jeg et navn på B hadde passet best. Vi 3 andre i familien har også navn på B). Synes både Bertine og Bettina passer fint til Birgitte, men mannen liker ikke navn som slutter på a.....

Skrevet

Likte Bertine bedre en Bettina. Kva med Birte..eller blir det for likt Birgitte?

Skrevet

Bra, at du foretrekker Bertine fremfor Bettina siden mannen ikke skal ha navn som ender på a. Birte liker jeg ikke.

Flere som har meninger om Bertine??

Skrevet

Jeg synes Bertine er mye finere enn Bettina (som jeg å synes er litt vanskelig å uttale). Bertine er ei sprek jente med maaasse humor, godt humør og glimt i øye!

Kanskje synes du jeg er rar, men jeg har så gode assosiasjoner til Bjørg og synes det hadde passet bra med Birgitte.

Skrevet

Bertine synes jeg er "snurpete gammal kjerring"-navn. Ser for meg en skikkelig strent frøken, men kan godt være det bare er meg. Synes Betine er mye mykere og penere. Bertine er så hardt...

Hva med Belinda?

Holder en stor knapp på Betine!

Skrevet

-Anette

-Cecilie

-Vibeke

-Kristine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...