* vannmamma * Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 http://www.akta.se/o.o.i.s/116 Noen som kjenner til og har vurdert denne? Den er relativt tung, da, men kjekt å kunne feste på bilstolene (0-13 kg) i samme merke. Praktisk ifm hurtige ærend (kjappe turer på butikken, besøk i barnehagen etc). Storesøsters bilstol kunne festes på understellet til barnevogna, og det hadde vi stor nytte og glede av mange ganger. Hadde i utg.pkt tenkt å bruke bilstolen etter storesøster + en stol vi har fått. Har imidlertid begynt å tenke på at det hadde vært praktisk med klikksystem på stolene for å gjøre hverdagen litt enklere, og vurderer å kjøpe nye bilstoler. Dermed ballet det på seg med å vurdere trille som disse kan festes på også... :-) Vet noen evt om andre merker med tilsvarende løsning?
bøllefrøene Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Hei jeg vet at det finnes en tilsvarende vogn.. det er bare det å komme på navnet.. selger den på barnebutikken/happyland på svinesund... syns å huske at den var billig og der fikk du også med bilstolene.. tror det var maxi cosi..Tror faktsik det er kjempe lurt.. er litt av et styr med ut av bilsete.. vogn osv.. buttikken funker kun med vogn hvis jeg skal ha med begge... så jeg fyller opp under vognen jeg.. men skulle gjerne hatt en slik vogn. Føler bare at jeg allerede har brukt mye penger på tfk. Når det gjelder klikke system... jeg vil si at jeg aldri hadde klart meg uten.. prøvde først med bare et.. fordi jeg hadde arvet et sete.. men det var bare pes.. jeg er ikke veldig mye ute å kjører.. men når jeg er det er jeg avhengig at jeg har lette seter og kan komme ganske fort ut og inn av bilen. ( setter gutta i de i leil), jeg får med meg begge to og stellebag på engang. maxi cosi er lette seter.. og anbefales.. Tror heller ikke det er vanskelig å få solgt de.. bruker de jo mindre enn ett år...
* vannmamma * Skrevet 30. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2008 Kjempefin in-put! Dette skal forfølges. :-) Hyggelig å hilse på deg i går, selv om vi ikke snakket noe særlig. Artig å se "levende tvillingbabyer". Jeg sa til de andre at det føles helt naturlig å være tvillinggravid, diskutere forventninger til fødsel, praktiske ting i etterkant etc. Men at det skal bli 2 HELE MENNESKER av dette er fremdeles en rar tanke. Du har to nydelig gutter (!) og jeg kjente at jeg gleder meg til baby igjen... :-)
* vannmamma * Skrevet 30. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2008 Har snakket med Happyland. De sier de kun vet om Akta Graco-trille som har plass til 2 bilstoler samtidig. Ellers er det plass til èn bilstol på flere typer tvillingvogner, f.ex Maxi-Cosi på EasyWalker. Det positive er at Akta Graco ifølge Happyland har reisetrille både som tandem og "sidestilt" og at begge kan ha 2 bilstoler. De er utsolgt nå, men får inn igjen. Pris: ca 1700-1900 SEK. Idiotisk nok går ikke Isofix-modellen Trilogic på trillen. Duologic festes også til base med klikksystem (ikke Isofix-feste) og kan monteres på trillen. Pris: 1198 SEK inkl base. Fint om andre vet om flere alternativer. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå