Gå til innhold

Angst /depresjon over natten?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 3 uker siden begynte en merkelig følelse å innhente meg, den kunne henge i ca 2-3 timer før den ga seg.. Eg er jo verdens lykkeligste, fikk ei nydelig jente for 5 måneder siden og har en fantastisk samboer. Hvorfor får eg plutselig angst? Det kommer mange ekle tanker før angsten bryter ut, som f.eks. " hjelp, eg kommer ikke til å bli frisk av angsten" og " tenk om eg dør fra familien min, tenk om eg ikke blir i stand til å passe på barnet mitt visst angsten utvikler seg". Syns det er så skummelt..Mest av alt er eg bare livredd for at dette ikke skal gå vekk. Det kom helt plutselig, over natta.. Legen mener det er en etterreaksjon av at jenta mi har vert syk (luftveisinfeksjon i 1 mnd), fødsel og a eg har hatt flåttinfeksjon....

Noen som har hatt det sånn? Har aldri hatt angst eller depresjoner før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig ja. DEt kommer plutselig. ikke vær redd,det beste du kan gjøre er faktisk og la angsten kome når du kjenner det. For så å se at det ikke er farlig(er jævlig ubehagelig da) når du har gjrot dette flere ganger vil du ikke ha så mye angst for angsten. Sier iallefall psykologen min. og du dør ikke,og du blir ikke gal heller;)

og det går vekk! :)

Skrevet

Jeg fikk dette når småen var 1,5år....Kom plutselig. Trodde oxo jeg skulle bli gal osv osv... Men jeg snakket med psykolog og fikk beskjed om at jeg ikke kom til å bli gal. Han gav meg et tips om å skrive ned alle følelsene når det skjedde..for så og rive arket i masse biter og skylle det ned i do...det hjalp faktisk. Merkelig nok :)

Lykke til videre..og ikke være redd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...