Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når har dere fått plass fra? Barnehagen til datteren min har brukt lokalene siden i høst og skulle egentlig flyttet ut 1 august. er nå utsatt til 1 september. Bare lurer på hva som skjer med de barna som skal gå i den nye barnehagen der. Blir veldig fult hvis de har fått plass fra august.

Jeg bekymrer meg ikke for dette i det hele tatt, kan hende det blir noen dagers utsettelse, men det gjør meg ingenting... Jeg er bare veldig glad for at vi har fått plass og nå er det opp til bydelen å flytte ut den gamle barnehagen før den nye er på plass...

Dere som har fått plass, hvor gamle er barna deres?

Min gutt blir 1 år i august.

Annonse

• 2 uker senere...

Kompetent personale er pedagoger i første omgang. Jeg tror det blir vanskelig å få pedagoger på alle avdelinger når det er så mangel på førskolelærere i oslo.. Dette er sikkert ikke drømmebarnehagen å jobbe i . Helt ny barnehage uten rutiner og uten uteplass. Skal over veien til Sofienbergparken for å leke.. Vi takker nei til plass! Mulig at vi er overbekymrede og rare, men ønsker noe annet for barnet mitt enn dette som kommunen har hostet sammen..

Noen som vet når de neste opptakene på Grunerløkka er? Nå er det jo snart 1. juni og alt skal være ferdig. Vi har fått plass i sjokoladefabrikken, og takket ja. Har forstått det slik at det er lyse og fine lokaler, og uteområdet er jo også fint - selv om de må gå over veien. Men egentlig vil vi ha plass et annet sted fordi vi kjenner noen der, er det noen som har hørt noe om neste opptak? Vi sa ja, men ville fortsatt stå på liste til de egentlige valgene våre.

Det er sånne folk som deg, anonym 12:11, som får en del (spesielt store barnehager med lite/få faglig personale) barnehager til å gå rundt. At dere får ungene inn i barnehager (om det er 45 barn på avdelingene, 17 eller 30 avdelinger, fagpersonalet eller ikke og uteområdet hvor det selges narkotika, det skiter vi i for vi har fått plass!!!), det betyr mest for dere. Ære være de små barnehagene som holder koken og som er oversiktlige. Og til kommunen som skal ha full barnehagedekning (no matter hva det egentlig koster):kyss meg i ræva. Møkka-regjering. Og nei til full barnehagedekning! Kun det beste er bra nok for barna våre, folkens... det burde vi si fra noe om.

Har også fått plass der og er superfornøyd med det. ser ut til å være veldig fnt inne.

Men vi gikk forbi i går og så at alle lekene ute er for større barn? Håper de har tenkt å bygge om litt, og kanskje få opp et ikke-så-midlertidig gjerde....

• 2 uker senere...

Annonse

Oj, det falt meg ikke inn. Litt provosert av det der, hadde 31. august vært en mandag skulle jeg ikke sagt noe, men det er jo litt mystisk at en barnehage starter opp en søndag, og attpåtil den siste dagen i en måned.

Fikk beskjed om at vi skal betale 75 kroner for den der søndagen. Ikke det at jeg ikke unner dem pengene, de trenger dem sikkert. Men jeg blir sur av å bli behandlet så dårlig!

He he. Ja det du betaler 75 kr for, er nok at dersom barnet er så gammelt at du allerede får KS, så blir denne kuttet én mnd tildigere enn om start var 1.sept. Til gjengjeld får jo Oslo kommune mange tusen ekstra fra staten pr. barn.

Med KS mener jeg kontantstøtte på 3.300 pr måned. De som har gamle nok barn til at de har begynt å motta kontantstøtte, vil få denne t.o.m. august om de begynner i bhg søndag 31.aug. Men t.o.m. september (altså motta 3.300 kr mer) dersom de hadde begynt mandag 1.sept.

Ja, sjokoladefabrikken er kommunal. Den får likevel STATLIG støtte (eller skal vi si øremerkede midler til drift av bhg). Og det får den f.o.m. august i og med at barna starter i august.

OK.

Det jeg skriver over (at kommunen får mer statlige midler og foreldrene mindre KS) er altså korrekt.

Men dette er bare en bivirkning av at kommunen vill vært forpliktet til å utdele plassene som løpende opptak (ikke som del av hovedopptaket) dersom oppstart hadde vært mandag 1.sept.

Greit!!! Men oppstart ER jo mandag 1.sept. Har kommunen lov til å se bort fra sin egen regel om at plasser som tildeles med start i september, må tildeles som løpende opptak? Ved å late som barna starter 31.aug?

I såfall: Hvorfor kunne ikke kommunen like godt sett bort fra sin egen regel, og tildelt 1.sept-plasser gjennom hovedopptaket? Og latet som dette var greit? Dersom pengene ikke betyr noe for kommunen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...