Gå til innhold

Vanskelig for å puste?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 25 nå og merker at jeg stadig må hive etter pusten, noe som er utrolig tungt. Føler ikke jeg får nok oksygen om dagen..... Værre er det når magen blir steinhard, noe som den ofte er i perioden jeg er på jobb..... Noen andre som har problemer med dette??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137603031-vanskelig-for-%C3%A5-puste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja har begynt å merke noe slikt.

Kan kjennes ut som magen trykker øverst slik at det føles ut som en får lite luft.. Må strekke meg ekstra for å få nok oksygen. Dette kommer når jeg sitter eller ligger med overkroppen i "klem", så blir jo ikke anpusten på den måten... Det er iallefall ubehagelig..

Ja, jeg er i uke 25 selv, og det kan være ekkelt. Jeg prøver å lene meg tilbake og prøve å trekke pusten da. Får liksom bedre plass da.

Hadde dette problemet i forrige svangerskap også... tungt å puste og andpusten. Etterhvert fikk jeg også vondt i ribbena, og følte for å bare ligge litt tilbakelent. Sitte vanlig ble vondt og det ble verre og puste.

Vi får trøste oss med at vi har ikke såå lenge igjen;)

Det er veldig hyggelig å se at folk skriver at nå er det ikke såå lenge igjen! hehe.. Men jeg vet ikke om det med pustingen blir noe bedre akkurat, det blir jo bare mindre og mindre plass.. Jeg synes ofte det er verst etter jeg har spist, da blir jeg andpusten bare av å rydde på kjøkkenet, he he.. Men det hjelper ofte å få lagt seg ned litt og strekke seg ut litt.

Annonse

Ja, er helt enig. Helt forferdelig etter middag for eksempel.... ALT er tungt. Går og hiver etter pusten..... I går måtte jeg legge meg etter barne-tv med 2-åringen, for da fikk jeg hverken puste om jeg satt el lå på sofaen...hehe. Blir faktisk bare værre og værre, syntes jeg.

jeg har det også sånn! Ikke no behagelig nei! jeg merker det både når jeg sitter med magen i klem ..og hvis jeg går opp en bratt bakke eller trapp.

ca tre mndrs tid igjen da! og det tror jeg kommer til å gå fort! tenk at vi har gått et halvt år gravide alt liksom!!

Jeg har det vaerst nár jeg skal legge meg om kvelden (men har ogsá problemer etter á ha gátt opp en trapp), da fóles nesen for liten og lungene uten kapaistet. Fóles som om jeg ligger der og puster som en elefant, annenhver gang med nesen og med munnen..litt slitsomt. Men for et par dager siden próvde jeg med litt hóyere pute og det funker! Ná háper jeg bare at jeg ikke fár problemer med nakken ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...