Gå til innhold

p-piller og bli gravid

Anbefalte innlegg

Hei dere

jeg er jo gravid nå 12+1 men var jo meningen at jeg og veninnen min skulle få samtidig. men henne blir jo aldri gravid. føler at det er så vanskelig og snakke med henne. siden jeg er jo så langt på vei. og hu har jo sliti og bli gravid i et år nå. problemet hennes er jo det at hu har brukt p-piller og aldri fått regelmessig mens etter det. hu får litt blod hvis hu bruker og slutter. men hu blir jo aldri gravid. er det noen av dere som har hatt det samme problemet? noen som vet om noe som hjelper

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137602531-p-piller-og-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en vennine som så og si aldrig har mens kun iblandt. Hun og samboeren hennes har prøvd i flere år å bli gravide. De har vart til utredning og fant ut at hun ikke hadde eggløsning. Og i den ene eggstokken hadde eggen stokket seg fast som de måtte fjerne, så gikk hun på noen hormon tabletter etter det for å fremkalle EL. Men det har ikke hjulpet dem så nå til sommeren så skal de ha prøverørsbefruktning. Vet ikke om det kan være noe av det samme som din veninne har, men når de nå prøvd et år og ikke blitt gravide ville jeg søkt hjelp, ingen grunn til å vente. Kan jo hende at det ikke er hos henne feilen ligger heller....

Håper de finner ut av det:)

Søsteren min var hos gynekolog da hun ikke fikk mens etter hun sluttet med p-piller.

På egglederne sitter det som regel to store kuler og tre små. Når disse sprekker, skiller det ut et hormon som setter igang eggløsning.

De så på ultralyd at hun hadde nesten bare store kuler på egglederne, så disse hadde ikke sprukket, så hun hadde ikke hatt eggløsning! Dermed heller ingen mens.

Hun ble rådet til å begynne på p-piller i et par måneder igjen, for å få igang prosessen igjen, for så å slutte med dem i håp om at mensen skulle komme tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...