Gå til innhold

Hvordan er det å ha barn på danskebåten?? Må jeg regne med at vi blir sjøsyke hele gjengen?

Anbefalte innlegg

Som regel når jeg setter mine bein i en båt så kommer det flere meter bølger og jeg spyr som en gris. Mannen mener det vil gå greit å reise med danskebåten om sommeren for da er det roligere. Stemmer det eller? Hvordan er det å ha barna på båten, går det greit? Vil gjerne høre fra dere som har vært på tur! Vi ønsker å reise til legoland med båten i sommer, men tanken på båten får meg til å grøsse. Tenker på siste turen vi hadde fra Fuerteventura over til Lanzarote hvor jeg ikke rakk til do engang og spøy mens jeg hang fast i trappegelenderet i flere meter bølger. Og for ikke snakke om siste turen til danmark hvor vi sto på rad og rekke og spøy i alle doer og vasker. Kan dette gå bra??

Fortsetter under...

Kommer bare til å ta med de to eldste som blir 5 og 7 år i sommer. Minsten på 2 år blir hos mormor, syns det blir en lang reise for han. Må jo kjøre 60 mil tur/retur havna og pluss 20 mil tur/retur Oslo.

Ja lurte på om vi skulle ta det forebyggende både ungene og jeg, men er jo redd for å bli forferdelig trett. Men nå skal vi vel for det meste sove på båten uansett..? Den går vel på kvelden? Heldige mannen da blir aldri sjøsyk!

Hei! Gutten vår på to år har vært med danskebåten til/fra København to ganger, en gang da han var 10 måneder (da kjørte vi ned og tok båten opp), og en gang da han var i underkant av to år (tok båten begge veier). Han koste seg skikkelig begge ganger.

Den første gangen var det ganske bra sjø, men vi la oss jo tidlig og ble ikke særlig plaga av det. Tvert i mot sov guttungen bedre enn vanlig med all vugginga :-)

Annonse

Om du er redd for å bli trøtt, ta ingefærtbl.

De skal virke like bra.

Og kjøp inn peppermynteolje.

Det hjelper bra mot kvalme det og.

Du tar det på serviett/papir og så lukter på det.

Skal ikke drikke det altså.

Ja man reiser vel på kvelden så da får en legge seg tidlig om man blir sjøsyk. Men tar nok postafen, bedre trøtt en sjøsyk. Men bør jeg gi ungene og? Hun eldste har en tendens til å bli bilsyk så da blir hun vel sjøsyk og.. hva gjør dere? Lar det stå til?

Når jeg har rejst med mine to på 5 måneder og 2 år, så har eldste fått en kvart sjøsyke tablett og har ikke virket spesielt trøtt av det.

Har rejst til Danmark mange gange pga. familie og det er veldig fint og koselig å reise med båt.

Vi har reist med danskebåten om sommern, og jeg og eldsteguten ble ganske så dårlige!

Neste sommer når vi skulle reise igjenn hadde vi husket på å ta reisesyketabletter og da gikk det mye bedre, vi kjente oss litt halvgroggy helt på slutten av turen, men klarte å holde oss uten å spy. Når vi kom fram kjørte vi i land og stoppet der og fikk oss litt frisk luft, da gikk det over ganske fort :)

Vi skal til danmark igjenn denne sommern, og da blir det tabletter igjenn, og denne gangen skal vi også ha med oss seaband ( de funka iallefall mot svangerskapskvalme)

Jada dette kan gå bra ;)

Ja da får vi slenge innpå postafen. :) Seaband hadde ingen effekt på meg, har vel prøvd det meste av alternative metoder mot kvalme i og med at jeg omtrent har kastet opp ungen hver gang jeg har gått gravid. :/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...