☆Anonymia☆ Skrevet 29. april 2008 #26 Skrevet 29. april 2008 har de seriøst gitt inntrykk for at de blir skuffa om det blir en jente til?? da er det de sm har problemer..
Gjest Skrevet 29. april 2008 #27 Skrevet 29. april 2008 Jeg var bare opptatt av å få et velskapt barn da jeg gikk gravid, kjønn var helt underodnet for meg Jeg har faktisk opplevd å bli spurt om ikke jeg er lei meg for at det er gutt jeg har, nå som pappaen er død og jeg sannsynligvis ikke får flere barn. Jeg mener, hallo? Ja gud jeg er fryktelig lei meg for sønnen min altså. Noen mennesker er bare ytterst underlige.
Hønemor&guttaboys Skrevet 29. april 2008 #28 Skrevet 29. april 2008 Men det er jo litt forskjell da Kine, om man ønsker seg ett-eller-annet på egne vegne, eller om man ønsker det for andre! Da skal man liksom sitte der med dårlig samvittighet da, dersom man "bommer" på hvilket kjønn andre mener du bør få, fordi du skuffer de rundt deg..? -Hvis du forstår, så er det den følelsen som er litt kjip.. Men de andre må bare ønske i vei for sin egen del, ja! )
☆Anonymia☆ Skrevet 29. april 2008 #29 Skrevet 29. april 2008 haha..grønne øredobber fra oldemor på toten..hhahhhaha du er morsom du =)=) ja jeg syns også det må gå an å ønske seg noe,men det er jo ikke akkurat som om man blir skuffa om man ikke får det..
Tøysetipp Skrevet 29. april 2008 #30 Skrevet 29. april 2008 Jeg tror det bunner i at man vil ha litt av alt. Har man først fått ei jente vet man hvordan resultatet kan bli. Higet etter å "se seg selv i andre". Eller det kan være så enkelt som at sånn er det bare.. (som jeg ofte sier til datteren min på 4)
Gjest Skrevet 29. april 2008 #31 Skrevet 29. april 2008 Heelt enig med deg. Kan vel bare gratulere og ferdig med det?! Alt folk skal henge seg opp i. De mener vel kanskje ikke så mye med det, men jeg kommer til å bli sur hvis jeg får slike kommentarer (hvis vi er så heldige å bli gravide igjen snart da..). Dessuten , tenke så praktisk med to av samme kjønn som du sier;)
☆Anonymia☆ Skrevet 29. april 2008 #32 Skrevet 29. april 2008 teline: seriøst ?? hahahaha.å herregud for noen folk..stakkars dem sier jeg bare..
Tøysetipp Skrevet 29. april 2008 #33 Skrevet 29. april 2008 Og - rett barn kommer ut hver gang. Uansett hvordan man har stått bøyd i senga for å få det til.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #34 Skrevet 29. april 2008 Hehe, helt seriøst. Det er sjelden jeg går tom for i ord, men i den situasjonen ble jeg ganske målløs
Gjest Skrevet 29. april 2008 #35 Skrevet 29. april 2008 Godt å se at det er flere enn meg som reagerer hvertfall Jeg vil bare at de skal glede seg over den nye som kommer og drite like mye i kjønnet som vi gjør.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. april 2008 #36 Skrevet 29. april 2008 Tillogmed nå når jeg vet jeg venter gutt nr 3 klarer folk å lire av seg at: Jammen, legen kan jo ha tatt feil! Joda, klart det, men so what?! =P Prøver å ikke irritere meg når folk sier at: Ja, nå håper dere vel at det blir jente denne gangen. Men det virker som om noen synes det er ille at vi skal ha 3 gutter - ofte spør de også da om vi skal prøve på å få ei jente og...=P Er det mulig?! Hehe! Holder med tre unger her i huset =)
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. april 2008 #37 Skrevet 29. april 2008 Det vel disse illusjonene folk skaper da. Med stasjonsvogn, hund, aktive og yrkesaktive foreldre, hvitt hus med stakittgjerde, en fuglehund til pappas aktive jaktsesong, koselige ferieturer til Danmark, trampoline i hagen, såklart ingen problemer man nevner utenfor husets fire vegger, og for ikke å glemme en SØNN og en DATTER. Først da er livet fullkomment, og du praktiserer liksom korrekt livsførsel. Jeg ønsker meg faktisk en gutt til jeg, to til og. Jeg er en guttemamma og ønsker meg rett og slett to sønner. Blir ikke skuffet om det hadde vist seg å være ei jente såklart, for da tipper jeg alle ønsker og forutseende er glemt!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #38 Skrevet 29. april 2008 Hehehe klamrer seg til håpet om at det kaaanskje kan være jente likevel?? Jeg tenkr sånn at det faktisk må være bedre å ha barn av samme kjønn jeg da, ser for meg at de får en annen kontakt da og at alt blir lettere rett og slett. Mye mulig jeg tar feil da, men det må jo være utrolig enkelt at de kan arve alt av hverandre, låne ting osv.. Min kjære pleier å spøke med at vi kommer til å ende opp med 5 døtre og et evig kaos av et hus når de kommer i tenårene og krangler og smeller i dører, tar opp badet i mange timer osv hehehe.. Hadde vært heeelt ok for meg Jeg tar imot en sønn med åpne armer, men blir minst like lykkelig om det er ei jente.¨
Snuppa! Skrevet 29. april 2008 #39 Skrevet 29. april 2008 hehe,jeg er ihvertfall kjempeglad jeg har brødre,så har jeg fått badet for meg selv og ingen som tar klærne/sminka mi,hehe.. Tror det er fint å ha litt av hver jeg,skaper litt mer balanse i familien. Men man må jo ta det man får,hehehe.. Er mindre viktig for meg hva jeg får. Og det er ihvertfall ikke viktig hva naboen får eller venner får..
Boulengerina Skrevet 29. april 2008 #40 Skrevet 29. april 2008 Vet akkurat hvordan du har det.. Vi venter jente nr 3, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått høre "kommer gutten nå, eller?", og når jeg sier det er en jente til har jeg fått høre "det hadde jo vært på tide med en gutt da".. Har opplevd at enkelte nesten har blitt litt "skuffet" på mine vegne.. Synes det er litt trist at folk rundt meg gleder seg bittelitt mindre til babyen fordi det ikke er en gutt.. Skal ikke si for sikkert at det er tilfelle, men sånn føles det vertfall.. For meg er det også ett fett hvilke kjønn det blir.. Kunne jo ikke vært mer glad i jentene mine, og kommer garantert til å bli like glad i minstejenta når hun kommer:)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 29. april 2008 #41 Skrevet 29. april 2008 Når har jeg bare ett barn, en liten prins, men jeg skal love deg at jeg vet hvordan du har det!!!!!! Slik var det nemlig for meg, enda vi ikke hadde noen fra før. Min kjære samboer og hans søsken er bare gutter. Broren hans som har barn, har gutter (2 gutter nå, hadde 1 gutt da vi fikk vår gutt). Og på min svigerfars side er det ikke født noen jenter på 3 generasjoner. Altså min svigerfar har et søsken, ei jente. Hun har 1 barn, en gutt. Og min svigerfar har bare gutter, og hans gutter som har barn har bare gutter. Så derfor fikk min voksende mage stooooor oppmerksomhet med tanke på kjønn. Kommentarene var: Dere ønsker dere vel jente nå som det er så mye gutter i familien. Det hadde vel vært stas for svigermora di som bare har gutter om det kom ei lita tulle. Vet dere hva det blir?? - Ja, det er en liten prins inni her. Uff da, vi som hadde håpa så fælt at det ble jente. Jeg og min kjære samboer ønska oss et friskt barn, hele veien. Vi hadde også på følelsen at det ble gutt, siden det fødes så mange gutter i slekten. Og da vi fikk vite at det var gutt var vi bare glade, fordi han så ut til å være velskapt og frisk. Og jeg jobber med små både fysisk og psykisk utviklingshemma barn, og tenkte hele tiden på at jeg ønska at mitt barn skulle få lov til å være friskt å velskapt. Jeg hadde komplikajsoner under svangerskapet, morkaka mi holdt på å løsne i uke 20. Jeg hadde en hard fødsel hvor han sto fast i 15 timer før han klarte å passere bekkenet mitt, fordi at jeg var trang, noe dem ikke viste på forhånd. På tross av dette, så gikk alt bra, og jeg sitter her med en velskapt, frisk og sunn gutt. Vi har planer om å prøve å bli gravide igjen etter årsskiftet, og vi ønsker oss et friskt barn, det er det vi ønsker oss. Og vi sitter faktisk med tankene om å holde det så lenge som mulig for oss selv viss vi blir gravide, så lenge det ikke synes for andre, for denne gangen vil det bli enda mer mas om dette, i og med at det er født enda en frisk og velskapt gutt inn i familien. Ikke tenker jeg at det hadde vært mer stas med jente heller. Jeg har venninner som har døtre så skal jeg på død og liv kjøpe rosa, ja så kjøper jeg til dem Og jeg synes det er like stas og handle til mine nevøer, gudsønner og andre sønner av mine venninner som til jentene. Vi som kan få barn, er velsignet med verdens største gave! Og at dem barna vi har fått og venter er friske og velskapte er en enda større velsignelse. Men nå har det seg slik at de barna som ikke er friske og velskapte er som regel omgitt av vel så stor kjærlighet som de som er friske og velskapte, for barna våre er de uansett kjønn, sykdom eller diagnose! Dette ble langt, men det er et tema jeg tenker mye på.....
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 29. april 2008 #42 Skrevet 29. april 2008 Fra jeg ble gravid hadde både jeg og pappan en følelse av at det var en jente, kom på UL og fikk beskjed om gutt. Men vi hadde rett, og det ble en jente. Ble ikke overrasket i det hele tatt da jordmor sa det ble en jente, det var egentlig uvesentlig der og da. Da var vi bare glade for at hun var frisk, noe som senere viste seg og ikke stemme det heller. Siden fødselen så har alle "etterlyst" en fremtidig lillebror til henne. Så dette er noe som tydeligvis sitter hos ganske mange. Blir ikke provosert eller noe av det, synes det er mest tåpelig. Så lenge de færreste av oss kan velge kjønn, så er det vel ikke noe poeng i å "bestille" det ene eller det andre. Det er mange ting som er så mye viktigere enn hvilket kjønn det blir, så det er for min del iallefall noe som ikke blir ofret så veldig mye tanke. Håper jenta mi en gang får søsken, uansett kjønn. Og forhåpentligvis, et forholdsvis friskt et.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #43 Skrevet 29. april 2008 Hva er det som er så merkelig med det da?! Klart det må være morsomt å få oppleve både gutt og jente!
Lizzern85toskjønnejenter05&08 Skrevet 29. april 2008 #44 Skrevet 29. april 2008 Jeg er i helt lik situasjon som deg, har jente fra før og ALLE sier ååå det blir nok en gutt, så morro med gutt, den værste var når vi fikk beskjeden om at det var ei jente..Da klarte noen og si, ja men det går nok bedre neste gang det bllir nok en gutt da!! jeg kjente jeg ble irritert!! Klarte det er morro med en av hver, men det er vel mest morro med et friskt barn!! Min samboer elsker jentene sine over alt på denne jord, og ville ikke ha hatt det på noen annen måte!! Jeg har selv ei søster og ser nå hvor morra i være to jenter også, men som sagt uansett hva det ville blitt hadde jeg bli like glad!! ikke mer eller mindre uansett hvem vei det skulle gått!! Jeg og samboern har aldri klart og si at vi ønsker oss det ene eller andre, da vi selv har familiemedlemmer som ikke kom ut helt friske, om den personen som kom ut med skade hadde vært gutt/jente så hadde ikke det spilt noen rolle, skaden hadde vært den samme... Og hadde man blitt like glad for gutt om det hade vært en skadet gutt man fikk, når man hadde jente fra før...??jeg tror man skal være VELDIG glad for at man får friske og raske barn!! Det er vi ihvertfall!!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #45 Skrevet 29. april 2008 Det betyr jo ikke noe, men jeg forstår godt min svigermor som ønsket seg at minst en av oss (og helst begge) var gravid med gutt da hun fikk vite at både jeg og hennes eldste datter var gravide. Selv har hun tre døtre og en sønn, og fra før hadde hun 3 barnebarn alle jenter, så det var tynt med hannkjønn i familien.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #46 Skrevet 29. april 2008 Enig! Det viktigste er at barnet er friskt, men det tror jeg de fleste mener... Samme hva jeg får, men er kjempeglad for at jeg venter en jente til. Praktisk mht klær ol og kjekt for prinsessen jeg har fra før. Nesten alle jeg kjenner har en av hver, men jeg er glad jeg får to jenter! Har ikke fåt noen kommentarer på at jeg burde få en gutt nå som jeg har en jente allerede..
Gjest Skrevet 29. april 2008 #47 Skrevet 29. april 2008 Vi har en av hver, og man skulle jo tro at et eventuelt bonusbarn ville være ren bonus mtp kjønn og. Men svigermor har allerede bestilt jente... Hun har to sønner selv, kanskje det er der det ligger. Om jeg noensinne skulle bli gravid igjen, er det ett fett for meg. Kan forsåvidt nevne at jeg aldri har hatt "kjønnsønske" på barna mine, for jeg har hatt god magefølelse som stemte begge gangene.
rosa og en blå Skrevet 29. april 2008 #48 Skrevet 29. april 2008 -for man blir joo so lei av å ha bare rosa klær i huset. og hva er en "frisk" beibi egentlig?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. april 2008 #49 Skrevet 29. april 2008 Jeg har en nydelig datter, men ønsker meg så inderlig en sønn, selv om jeg egentlig håper det blir en jente til... Forstå det den som kan:) Ja takk begge deler:) Men nå er jeg ikke gravid igjen altså, men hvis jeg skulle bli det igjen liksom;)
Gjest Skrevet 29. april 2008 #50 Skrevet 29. april 2008 Vet du ikke hva en frisk baby er? Et barn som ikke har alvorlige fysiske skader eller hjerneskader vil jeg si er en frisk baby. Mange barn som blir født med alvorlige hjerneskader eller med hjerteprob i denne verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå