Gå til innhold

Hvorfor er det så himla viktig å få en av hvert kjønn egentlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir litt oppgitt..

Allerede går de fleste som vet at jeg er gravid å håper at jeg har gutt i magen, snakker om hvor morro det hadde vært med en av hver, må jo få en gutt også, også så flott det hadde blitt å kalle han opp etter pappa osv.

Jeg trives utrolig godt som jentemamma jeg faktisk, gjør meg ikke en døyt om jeg får en jente til :) tenk så flott det ville vært for snuppa med en søster, og så praktisk i og med at vi har ALT av klær og utstyr, leker, ja you name it fra før..

Selvfølgelig hadde det vært gøy med gutt også, og de hadde nok lekt fint sammen og jeg hadde fått koset meg med å kjøpe masse lyseblått hehe :) Men for oss er det et fett hvilket kjønn det er og jeg skulle ønske det var det for alle andre også.

Vil jo ikke at de skal bli skuffet om det viser seg å være ei tuppe i magen :( noe jeg faktisk tror det er..

Kan de ikke bare gratulere oss å håpe på en frisk baby da? er vel ikke nødvendig å håpe på et spesielt kjønn sånn, hvertfall ikke høyt *sukk*

Fortsetter under...

Skrevet

Sårt tema det der.. og de som får samme er alltid veldig var på dette temaet.

Tror alle oppegående voksne folk mener ikke at det er viktigt. Spiller ingen rolle faktisk. Det er bare litt ekstra stas med en av hver, synst noen.

Jeg håpte på en jente til med nr 2, men fikk gutt. Og er veldig glad for det i ettertid.

Skrevet

enig me du!! jeg har jente fra før, og alle alle snakket om at det "måtte" bli en gutt denne gangen osv.. jeg må innrømme at det er gøy nå når jeg vet at det er en guttbasse i magen, men samma for meg bare den er frisk!!=))

Skrevet

tenker det samme om deg ( bare at jeg ikek får kommentarer om det siden jeg ikke har noen i magen enda da;b )..

så tenker jeg sånn at det hadde jo hvert litt ekstra moro å få en gutt så man kan oppdra en av hver. ha en gutt og en jente , en rosa og en blå;)

men så på andre siden så tenker jeg - guro så praktisk om neste er en jente, da blir dte jo MYE billigere, og mie vil få et søsken som hun nok vill efå en annen type kontakt med enn hvis det er en gutt.

så jeg stiller meg åpen til hva neste blir, bare den er frisk og sunn:)

Skrevet

Helt enig! Vi har jente og venter gutt nå, og får ofte kommentarer på hvor perfekt det er. Jeg blir like irritert hver gang. Akkurat som om det skulle vært mindre hyggelig om det var en jente i magen.....

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal være mer morsomt å få en av hver enn to av samme kjønn? jeg vet hvertfall at jeg blir like glad om det viser seg at det er jente i magen :) Kan godt få 5 jenter jeg uten at det gjør noe som helst..

Annonse

Skrevet

Ja si det.

Har to nydelige,flotte jenter og hvordan skal man kunne klare å være misfornøyd med det?

Når jeg gikk gravid med minsta,fikk jeg også de tilbakemeld du får nå,men inners inne hadde jeg et lite ønske om å få ei tulle til.

(Men selvfølgelig hadde jeg blitt like glad om det hadde blitt gutt, det viktigste for de fleste er jo å få et friskt barn) Følte meg nesten rar som ikke hadde et kraftig ønske om en av hver.

Kos deg med jenta eller gutten og ikke bry deg om hva de andre sier, mammas,pappas og storesøsters lille gullbaby blir det uansett kjønn:o)

Skrevet

Ja det blir det stella :) det har du helt rett i hehe.. Skulle bare ønske at alle andre kunne holde ønskene sine for seg selv, jeg er så hormonell og satt ut om dagen at det ikke skal noen ting til før jeg blir lei meg hehehe..

Skrevet

Ikke viktig i det hele tatt, menhimla moro å få oppleve da synes jeg :) Det snodige er at jeg ønsket meg to gutter først fordi han første var gutt og da hadde jeg kunnet bruke det for å få et tredje barn, men jeg fikk altså ei jente som nr 2 og gubben synes ikke det da er noen vits med tre barn...? forstå det den som kan. Veldig mange venninner har fått gutt først og ønsket seg ei jente, men fikk en gutt til.De har allerede vært fast bestemt på kun to barn, så de "missunner" meg min jente og jeg "misunner" de sine gutter. Missforstå meg rett nå da :D

Skrevet

"Å gud! Du er velsignet som får en av hver!!"

Det fikk eg høre....men så lenge babyen lever og er frisk når den kommer så er det ikke nøye i hele tatt!

Skal ikke nekte på at det blir/er gøy å shoppe jenteklær osv, men hadde det vært en gutt så hadde eg vært like glad!

Synes eg er velsignet som kan få barn eg!

Skrevet

Ja, det der er så merkelig.. Burde spille LITEN rolle for omgivelsene i grunn, om man får det ene eller andre.

Jeg har to gutter som blir 2 og 3 år i år, og de har så utrolig mye glede av hverandre! Det hadde sikkert vært gøy å få jente også, men nå ble det en gutt, og det er vel ingen god grunn til å deppe!

Nå er jeg gravid på nytt, og før ultralyd fikk jeg omtrent tusen spørsmål om det nå var jenta som var på vei. -Det viste seg å være tvillinger, og attpåtil to gutter! Vi synes det er kjempegøy, men det er nesten så enkelte rundt oss er direkte skuffet på våre vegne. (..!)

Personlig har jeg aldri følt at det er noe mer "vellykket" å ha en jente og en gutt. Nei, tvert i mot, så synes jeg nesten det virker litt "kjedelig" å vokse opp slik. Jeg gleder meg veldig, når jeg tenker på hvor stor glede mine fire gutter vil få av hverandre opp gjennom årene! Så får det heller bli litt ekstra slitsomt ått ho mor.. ;)

Skrevet

Men jeg tror kanskje det kan være litt sånn at de fleste jenter har veldig lyst til å få ihvertfall en jente. Og veldig mange menn har lyst til å få ihvertfall en gutt.

Må være så ærlig å innrømme at jeg hadde mest lyst på en jente første gang. Det ble imidlertid verdens herligste lille gutt. Med andre mann spilte det rett og slett ingen rolle hva det ble. En gutt hadde vært fint for da hadde vi to som kunne leke fint i sammen. Og en jente ville være fint for da fikk jeg min lille prinsesse :-)

Skrevet

Det er ikke vitkig. har to flotte gutter :o) praktisk at de kan arve leker og klær av hverandre osv

Annonse

Skrevet

Ja vet hvordan du har det.

Var strålende fornøyd når vi hadde vært på ul og fått vite at vi vente ei lita tulle til,men vi fikk jo blandede tilbakemeld av enkelte korttenkte folk.

Og det sårer:o(

Men vi vet heldigvis bedre;o)

Skrevet

de syns vel det hadde vert kos med en gutt da ??

hvorfor er alle så hårsåre ang dette,det er meg fjernt..

smil å si det er samme for oss hva det er ,osv bla bla..

er vel ikke verre..

Skrevet

Velsignet som får en av hver ja? Man er heldig som kan få barn i det hele tatt synes jeg da, jeg er evig takknemmelig for at jeg har en sprell levende og frisk liten baby i magen min, DET føler jeg meg velsignet for..

Tenker på alle de som må gjennom prøverør og gud vet ikke hva for å i det hele tatt bli gravide, og noen blir det jo aldri heller. Nei, jeg vil ha en frisk og fin unge :) om det blir en blå eller rosa er samme..

Velsignet a gitt...

Skrevet

OI! Deres tredje barn blir to? Da tror jeg gubben min hadde tatt dånedippen altså! :) Moro da! Masse lykke til!

Skrevet

jaja, det er jeg heeelt enig i. mente ikke at jeg vil bli mindre glad omjeg ville fått en jente:)

men det er nok noe med dette bilet som er tegnet av den "perfekte" familien da vet du- mor,far , en jente og en gutt- lykkelig familie.. bla bla bla..

det er så mange ting som mange har fokus på, men helt ærlig så tror jeg nok kanskje at mange sier sånne ting, litt sånn i mangel på å vite hva de skal si for noe. hvis du skjønner hva jeg mener... det er kanskje litt sånn at mange føler de må si gratulerer og så spennende. at de føler de må komme med mer, men ikke riktig vet HVA. og da er det jo veldig lett å snakke om kjønnet da, i stedet for å si gratulerer og håper spiren blir sunn og frisk....

skjønner du hvor jeg vil henne?

jeg tror nok vi får høre dte nye også at det ville hvert ekstra moro om vi fikken gutt neste gang, for her har dte bare kommet jenter i den gensrasjonen på begge sider- så alle vente rliksom på gutten om du skjønner.... syv jenter og null gutter. :)

Skrevet

Godt sagt Lukas&engelen noah får søster:

Vi er velsignet som kan få barn.

Skrevet

ikke si det til noen, men jeg ønsker meg en jente til jeg.. heheh. Det er iallefall tabu, og si at man ikke ønsker seg en gutt.

Skrevet

det er jo like tabu å si man ønsker seg en av hver ?

jeg ønsker meg en av hver,har en gutt og vil gjerne han en jente også!

Skrevet

Mannen her fikk nok litt bakoversveis han også ;) hehe.. Det skal jeg love deg. Først et "overraskende" svangerskap, og så plutselig dobbelt så mange inni der! -Takk ja, tror nok det skal gå bra :)

Skrevet

Pingo pongo,, min kjære ønsker seg faktisk mest jente denne gangen også hehe :) trives godt med jentene sine han..

Kine,, selvfølgelig blir man "hårsår" når folk håper på et spesielt kjønn og gir inntrykk av at de blir skuffet om det blir det motsatte. Jg skulle ønske de kunne fokusere på at de skal få et lite barnebarn/oldebarn/tantebarn osv igjen, ikke om det er jente eller gutt.. Hvorfor skal det ikke være like stas om babyen i magen er en jente liksom?

Skrevet

joda, kine men her inne så er det ikke lov å ønske seg noe. man skal være takknemlig for det man får nemlig. uansett om det er grønne øredobber fra oldermor på toten eller et nytt barn med "feil" ønskekjønn. må da være lov å ønske seg noe mener jeg.

Skrevet

er irriterende når folk maser om det motsatte kjønn om man er gravid osv! mange syns vel at det er stas og gøy med en av hvert kjønn! jage har ei datter å ønsker meg endag en gutt også men jeg blir ikke skuffa om jeg får jente engang til! barn er barn uansett kjønn! det jeg blir skuffa over er om folk som du sier maser om at ååå det må jo bare bli en gutt! det er litt frekt!..fakisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...