Madam-mim Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Hvordan går det med dere? Er så lei av å spraye nå, svetter hele dagen jeg..hehe.. Begynner på sprøyter i morgen da. Godt å ha kommet så langt igjen.
mamma til tre prinsesser Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Jeg begynner også å sprøyte i morgen, skal bli godt å gjøre noe mer enn bare å spraye. Har sprayet siden 4/4, så jeg er rimelig lei av den nå. Utenom at jeg hadde blødning ekstra lenge, har jeg ikke hatt noen bivirkninger. Masse lykke til :-)
Kine71 Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Heisann jenter! Dere er en dag foran meg. Skal begynne med sprøyter på torsdag. Jeg måtte få sykmelding i dag. Har hatt bivirkninger som hodepine, trøtthet og dårlig søvn, men det har jo gått greit. Fikk blødning på onsdag som varte til søndag. På søndag kveld følte jeg veldig press nedert i magen på høyre side, noe som bare øket på. Ringte sykehuset og de sa at nei dette var jo ikke normalt, men jeg måtte bare slappe av for det gikk som regel bra!!!! IJeg sa at på pakningsvedlegget så stod det at en av bivirkningene var cyster, men de sa at om jeg fikk voldsomme magesmerter måtte jeg ta kontakt igjen. Fastlegen min var veldig trivelig og kjente på meg, men sa at hun ikke kunne kjenne tegn til noen cyste. Nå får jeg bare ta det litt med ro. Lykke til i morgen!!
Madam-mim Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 Det hørtes ikke helt bra ut nei, men alle reagerer så forskjellig på disse medisinene. Går nok bra skal du se:) På mine to første forsøk hadde jeg mye flere bivirkninger av sprayen enn denne gangen. Lurer selv på å sykemelde meg denne gangen, men ikke før jeg har blitt ruger tror jeg. Har fått ny jobb siden sist som er veldig stressende. Får se det litt ann. Har eksamener oppi alt dette og..mye greier:)
Kine71 Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Hallo jenter! Hvordan gikk stikkingen i går? Hvilke medisin og styrke har dere. Jeg skal sette 150 ie gonal-f, men tror jeg venter til kvelden.....
Madam-mim Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2008 Stikkingen er litt mer trøblete denne gangen. Går på puregon 150 ie, og det er helt greit. Men dette forsøket har de suplert med menopur 75 ie også. Litt plundrete å blande, og kjenner stikket litt bedre på den sprøyta. Lykke til med stikkingen din i kveld:)
Kine71 Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Er vi ikke flere som skal ha uttak/innsett i uke 20???
mamma til tre prinsesser Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Jeg går på gonal-f 112,5-dose og stikker om kvelden, så jeg satte første dose i går. Kjente ikke at nålen gikk gjennom huden en gang, så dette skal gå bra :-)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har vært i uke 19 jentene - men tror jeg blir blant dere nå... Jeg begynte også med sprøyter i går. Har gått på spray i 4 uker. Ble utsatt 1 uke fordi jeg hadde en cyste på nesten 3 cm som de måtte fjerne først. Den ble fjernet for 1 uke siden og i går var jeg til kontroll og fikk beskjed om å begynne å sprøyte fra i går av. Jeg tar Puregon 150 ie. Jeg stikker også om kvelden. Jeg kjente nålen, men det var veldig lite. Jeg kjente også når jeg sprøytet inn væsken, følte det svidde litt, men det gikk helt fint. Så nå er det ny kontroll til tirsdag. Dere da, når tid skal dere inn til kontroll for å finne uttaksdatoen??
Eggerøre ♥ Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Hei. Jeg skal også ha uttak i uke 20, hvis alt går etter planen. Skal begynne på sprøyter i morgen, gleder meg faktisk til det. 8.mai skal jeg til UL. Dette er utrolig spennende :-) Ha en fortsatt fin fri dag jenter )
Kine71 Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Heisann! Jeg har satt min første sprøyte! Prøveren på nr 2: Hvordan ble cysten oppdaget? Jeg har hatt vondt nede i magen på høyre side siden søndag, har snakket med sykehuset mandag. Fikk "mensen" for 1 uke siden, slutt på søndag, men har blødd bittelitt i to dager igjen. Var litt redd for cyste, men jeg har jo ikke pco, så jeg må vel bare prøve å slappe litt av! Skal til ul.lyd 10 mai.
Egen-liten Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har vært hos legen og fått sykemelding da jeg ikke vil jobbe natt, men ha en normal døgnrytme fremover. Gruer meg bare til å ringe jobben og si ifra.... Jeg har ellers veldig tro på meg selv denne gangen, at alt kommer til å gå kjempebra!!!! ( Superpositiv enn så lenge)
Kine71 Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Heisann jenter! Huff det er ikke gøy å være så labil i humøret.... Jeg begynnte å gråte i går fordi mannen snakket til meg litt bestemt! Var jo ingenting å ta til tårene for. Man er nok ikke seg selv for tiden. Egen-liten: Ikke tenk på jobben, men kun på deg selv. Jeg er også sykmeldt, men er veldig heldig for sjefen min har hatt 3 forsøk selv og vet hva jeg går igjennom, selv om det er jo individuelt da!! Ta sykmeldig og slapp av som best du kan, flott at du er positiv:0)
Madam-mim Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. mai 2008 Humøret er ikke på topp her hele tiden heller nei. Mannen får virkelig gjennomgå om dagen, men han har vel blitt vandt til det etter endel runder på sprøyter. Satt forresten å så på Jordmødrene på kanal 4 i forrigårs, det skulle jeg aldri ha gjort. I det jeg skrudde på var det en gravid dame som holdt på å føde. Og da hun fikk den lille opp på brystet knakk jeg helt sammen og hylgrein..hehe, måtte le av meg selv etterpå. Ikke stabil om dagen nei:) Begynner å glede meg til ul torsdag 8 mai jeg nå. Spennende hvor mange egg det blir denne gangen.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har ikke pco, men endometriose. På hver kontroll på Riksen har jeg hatt cyster og derfor mente legen jeg måtte inn dit før jeg skulle starte opp med sprøyter for å sjekke om det var noen cyster der. Cysten var nesten 3 cm stor, men jeg hadde ikke hatt noe vondt med den, dvs jeg hadde ingen anelse om at jeg hadde den. Men i normal syklus mener jeg at jeg pleier å merke når jeg får cyster. Tror nok du bare må slappe av og se det an til ul 10. mai. Det ville jeg gjort. Flink du er som har satt din første sprøyte! Jeg satt min 2. i går, men det tok tid - satt i 3 kvarter før jeg fikk stikket den inn - men til forskjell fra 1. gang kjente jeg ingenting denne gangen, var helt rart. Så nå prøver jeg å psyke meg opp til sprøytingen i kveld...., og prøve å tenke på at i går kjente jeg ingenting så da er det bare å la det stå til.....
Kine71 Skrevet 5. mai 2008 #16 Skrevet 5. mai 2008 Halloien jenter! Ny uke, masse muligheter..... Jeg fikk plutselig besøk av en venninne i går, som har litt spesielle evner. Hun hadde drømt at jeg skulle inn på sykehuset snart, og hun sa til meg at jeg hadde best av å være sykmeldt for tiden. Dette uten at hun visste at jeg var igang med dette opplegget! Litt skummelt..... Uansett det som hun sa til meg som jeg vil dele med dere: Tenk positivt, det er mye kraft i tankene. Egentlig så tror man at det er lettere sagt enn gjort, men alt er mulig. Hele forrige uke har jeg vært nedfor. Tenkt at jeg er pinglete fordi jeg syter og er sykmeldt. Venninnen min beskrev akkurat hvordan jeg tenkte, før jeg hadde sagt noe, og i dag føler jeg meg mye bedre. Tenker at dette kommer til å gå bra, uansett!!!! Nå har jeg tatt 4 sprøyter. Kjenner det konstant i magen med litt murring. Skjer vel ting der nede nå. Begynner å se frem til helgen og ul.lyd, og å bli ferdig med dette hormonstyret.....
Madam-mim Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 5. mai 2008 Er nok viktig å ha positive tanker, ikke no tvil om det. Er bare ikke så lett alltid å ikke tenke negativt etter mye motgang. Men prøver å være positiv. Interessant at hun venninnen din kunne fortelle så mye om deg uten at du hadde sagt noe. Tviler ikke på at noen mennesker har litt spesielle evner. Tror jeg sykemelder meg i rugetiden jeg, og prøve å ikke ha dårlig samvittighet for det. Nå har jeg satt den 6. sprøyten i dag. Eller 12. siden jeg setter to om dagen. Skal inn på ul på torsdag, skulle egentlig vært der på fredag, men da har jeg eksamen så det passa dårlig. Begynner å bli klar for å bli ruger igjen nå
Jippppi Skrevet 5. mai 2008 #18 Skrevet 5. mai 2008 Hei - melder meg på. Jeg håper jeg blir en uke 20 jente.... Har sprayet en runde, men da fungerte det ikke, startet igjen med nytt mot (og litt ekstra spraying... Huff) og ble fint nedregulert. Startet m sprøyter 1 mai og skal på ktr til fredag. Håper da de sier at jeg er klar for uttak tirsdag 13... Gleder meg nesten litt. Har litt lyst på tvillinger vi. PS sykemelding skal du ikke tenke på - jeg har vært borte i 4 uker alt (dog pga en ulykke) og regner med at legen sykemelder meg i 2 til. Bedre for jobben at vi får ta det med ro og kanskje ting klaffer istedet for å holde "prosjektet" gående lenge.
Kine71 Skrevet 7. mai 2008 #19 Skrevet 7. mai 2008 God morgen! Jeg våkner kl 5-6 hver morgen jeg. Nå kjenner jeg det godt "der nede", noen flere? Prøveren på nr 2: Var du på kontroll i går? Dette blir en spennende uke for oss.....
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 7. mai 2008 #20 Skrevet 7. mai 2008 Ja, jeg var til kontroll i går. Jeg hadde respondert godt på Puregon 150ie etter 6 sprøytedager - så det blir faktisk uttak allerede til fredag! Legen snakket om at vi måtte unngå overstimmulering og han regnet lenge på det, men mente det skulle gå fint med uttak til fredag - så jeg krysser fingrene for det. Hadde iallefall 10 egg, som jeg kunne se. (Men han nevnte ikke hvor mange det var - bare at det var mange gode egg). Jeg er utrolig spent på uttaket og håper det kommer til å gå fint! Er jo første gangen... så da er det ekstra spennende når man ikke helt vet hva man går til. Dermed går jeg tilbake til uke 19 gjengen... og håper det absolutt beste for dere som kommer etter! Lykke, lykke til!
Madam-mim Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #21 Skrevet 8. mai 2008 Da har jeg akkurat kommet hjem fra ul. Han så rundt 10 eggposer, og det er jo bra:) Blir uttak til mandag og innsetting på onsdag. Da sykemelder jeg meg fra mandag av jeg tenker jeg. Har eksamener fremover og, så er greit å ikke ha jobb å konsentrere seg om også når jeg ruger. Lykke til alle dere andre som skal på ul de neste dagene:)
Kine71 Skrevet 8. mai 2008 #22 Skrevet 8. mai 2008 Gratulerer med 10 eggposer ninen, det er jo kjempebra:0) Jeg skal selv på ul.lyd på lørdag og håper på like bra resultat. Må få høre hvordan det går. Skal du fortsette noen dager til med sprøyter eller? Er det noen flere av uke-20 gjengen som har vært på ul.lyd? Ønsker alle lykke til, måtte det gå veien for oss alle......
Madam-mim Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #23 Skrevet 8. mai 2008 Skal fortsette på sprøyter t.o.m. i morgen. Gikk på puregon 150 ie og menupur 75 ie. Ble justert ned i dag til å ta puregon 100 ie og menopur 75 ie i dag og i morgen. Også setter jeg pregnyl på lørdag kveld. Håper det blir gode resultater på ul på lørdag for deg og da!
mamma til tre prinsesser Skrevet 9. mai 2008 #24 Skrevet 9. mai 2008 Da har jeg også vært på kontroll og han fant ca 15 egg mellom 10-20mm. Skal fortsette med gonal-f tom i morgen, ovitrelle søndag kveld og uttak tirsdag formiddag. Alt var som det skulle i dag, så da håper jeg det fortsetter sånt fremover også.
Jippppi Skrevet 9. mai 2008 #25 Skrevet 9. mai 2008 Det er fantastisk at dette er mulig!!! 10 og 15 egg - kan holde med ett... Jeg har også vært til kontroll nå og skal ha uttak på tirsdag. Det var gode nyheter. Jeg hadde 12 fine folikkler som skal ut for befruktning. Ajj nå begynner det å bli kjempe spennende. Skal love dere at jeg kjenner det "modnes" nedentil.... Har noen erfaring med hvor lett det er at eggene befruktes og deles?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå