Gå til innhold

Hva er det beste dere får å grille m/ tilbehør? Skal grille i dag og vil gjerne finne på noe nytt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet
:)
Skrevet

ååå :) nå fikk jeg lyst på marinert flintstek

Skrevet

Veldig godt m grillskiver, maiskolber og ananasringer med litt chillikrydder på (ikke sterkt) Indrefilet av okse er jo superdigg, da, men koster jo deretter også.

Skrevet

Vet ikke om du bor sånn til at det er aktuelt, men grillcobra er veldig godt men det få du bare kjøpt i Sverige. Ellers syns jeg marinert kjøtt er godt i diverse former. Gjerne med rømme til og poteter skåret i to og stekt i ovnen med litt olje og krydder. Jo også må jeg ha ostepølse til når jeg griller.

Skrevet

Åååhhh hvitløksmarinerte scampi..... mmmmmmm

Ellers så er en skikkelig god og hjemmemekka hamburger veldig godt på grillen da. Med masse grønt gode saftige modne tomater og råstekte båtpoteter til mmmmmmm.

Skrevet

-grønnsakspakke: ta masse forskjellige grønnsaker du synes er godt, pakk inn i folie med litt smør og godt krydder. Sleng på grillen

-fisk i folie m smør og krydder

-provence-potetsalat: Kok poteter uten skall. Når de er så godt som kokte tar du en kniv i kjelen (ikke teflon kjele da!) og "hakker" dem opp i passe biter. Ta et beger creme fraiche, tilsett masse provence-krydder og bland det inn. Rør inn dette i de varme potetene. Serveres med en gang. Nydelig!!!!

Skrevet

Den potet salaten skal jeg prøve en gang :)

Skrevet

marinert flinstek, med bakte poteter med mais, kryddersmør, rømme og ost og champignon grillet i folie. Pakk inn champignon skåret i småbiter med maaaaassse smør. NAM ! (Må være masse smør, ellers blir ikke smaken den samme)

Skrevet

er du glad i fisk så tar du laksefilet(Sånne 4 pk),skjærer snitt i og fyller med mais, løk paprika eller det du måtte ønske.Kutt smått. Evt rømmeklatt på toppen. Pakk i folie. Kjempegodt!!!!!

Skrevet

Alt i pakker. F.eks fisk og skalldyr med smør, løk og hvitløk pakket i folie. Eller kjøtt,scampi, løk, hvitløk,smør og urter i folie. Kylling, bacon eller spekeskinke/chorizo,urter og smør i folie. Poteter i skiver med skallet på, smør, urter og hvitløk. Forskjellige grønnsaker som paprika, squash, aubergine, løk, sopp, tomater med smør og urter i folie. Ta honnig på både poteter, kjøtt og grønnsaker før servering! Helt utrolig godt :-)

Hjemmelaget potetsalat er jo også knall godt da.

Skrevet

Eller denne potetsalaten:

Kokte nypoteter, lune med skallet på i grove terninger

Hakket rødløk eller vårløk

Fetaost

Oliven

Cherrytomater delt i to

Evt. en liten boks mais

Smårett bacon- stekt eller annet kjøtt som chorizo eller spekeskine i strimler. Kan droppe kjøtt i også.

Dressing av noe slag som balsamicodressing, fransk dressing, eller bare god olivenolje med sitron og ferske urter.

Skrevet

Champignon som du tar ut stilken og har oppi hvitløkssmør der stilken har vært. Grilles til sopp er mør, ca 10 minutter. Mmmm deilig tilbehør til kjøttet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...