Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 skal jeg bare skrive et brev hvor det står at jeg sier opp min stilling? ikke noe sånnt formelt brev ala søknad liksom? OG, hvis jeg skulle ha begynnt på jobb 18.08.08, må jeg da si opp innen 1mai for å slippe å jobbe de 3 mnd oppsigelsestid, eller innen utgangen av mai? eller18 mai?
*smula* Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Skriv bare noe sånt: Jeg sier opp min stilling fra 1.mai 08. Siste dag som ansatt vil da være 31.juli 08. De aller fleste steder gjelder oppsigelsen fra den 1. i neste måned. Det vil si at du må si opp innen imorgen. Og regner med du har 3 mnd oppsigelse.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Du skriver et formellt brev. Ditt navn Din adresse Ditt postnummer Dato ditt telefonnummer Arb. givers navn Arb. givers adresse Arb givers postnummer OPPSIGELSE AV STILLING HOS DERE Jeg, (ditt navn), født (fødselsdato), sier herved opp min stilling som (stilling) hos dere. Oppsigelse vil tre i kraft fom (dato) Mvh Ditt navn + underskrift, dato, sted Dersom du skal begynne i jobb 18/8 bør du nok si opp 1 mai, slik at oppsigelsen går til 1 august. Sier du opp 18 mai må du jobbe 18-31 august.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Da sier du opp pr 30. april - i morgen! - og er ferdig med oppsigelsestiden den 31. juli. Fri fram til 18. august. Du kan ikke regne med å slippe og jobbe i oppsigelsestiden. Du skriver et helt enkelt brev hvor du skriver at du sier opp din stilling som xxxx med virkning fra 30. april 08, og samtidig fører du på "siste arbeidsdag vil da være 31. juli 08". Sleng gjerne på noen ord om at det har vært hyggelig og lærerikt eller noe sånt, i alle fall dersom det er sant! Lever personlig til den som skal ha brevet, i morgen en time eller to før arbeidsdagens slutt.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2008 tusen takk, da var oppsigelsen min skrevet.. sukk.. litt ekkelt å si opp en fast stilling når man ikke har noe nytt å gå til.. men, jeg vil jo ikke tilbake i den jobben uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå