Gå til innhold

Hva er en "dose" av Synarela?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På esken står det den inneholder 60 doser, men vil en dose si et spray i begge neseborene, altså to "dusj"? Der er jo tegnet inn fire ruter pr dag i 30 dager på baksiden av esken, som blir 120 "dusjer". Jeg sprayer i ett nesebor tre ganger daglig, så jeg bruker 1,5 dose da iflg min logikk. Stemmer det? Tenker på dette ifht hvor lenge jeg kan bruke en flaske (min skal da holde i 40 dager)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg sprayer ganger pr dag i hvert nesebor, det vil si 4 spraydoser pr dag. Iflg sykehuset skal den da vare i 15 dager, men i forfakningen star det 14 dager, pga at de siste dosene kan inneholde litt for lite virkestoff. Det vil si at hver "dusj" er en dose. Jeg tror det er sånn i alle fall! Jeg har sprayet i 18 dager nå. kastet den første sprayen i helga. Enn du? Hvor er du hen i løypa?

Skrevet

Hei Kine71

Takk for svar, men antall ganger er forsvunnet fra svaret ditt :-)

Jeg har sprayet siden 4/4, skal begynne å stikke i morgen og kontroll 9/5. Håper på uttak i uke 20

Lurer på om jeg har brukt sprayflsken min for lenge nå, siden jeg bruker den første fremdeles (tok min 75.dusj i dag tidlig). Men jeg har trodd at en rute på baksiden tilsvarte en dusj, og at der er nok spray i flasken til å krysse av i alle rutene før flasken må byttes. Dvs at en dose er to dusjer, siden der er 120 ruter. For sikkerhetsskyld får jeg begynne på ny flaske i ettermiddag, har en ny hjemme, men er det andre som vet dette også?

Skrevet

Heia!

Ja så at det ble noe feil der jeg hadde skrevet.

Jeg sprayer i begge nesebor morgen og kveld, dvs 4 spay pr dag, og en flaske synarela pray( må våre sikker på at vi snakker om den samme) skulle rekke i 14-15 dager. Om du sprayer 3 ganger pr dag, rekker det jo litt lengre, men for meg høres det ut som om du gjør rett i å ta ny flaske! Lykke til med stikking i morgen:0)

Da blir det uttak ca samtidig på oss.......

Skrevet

En spray i nesen er en dose. Du kan da spraye 60 ganger. Jeg sprayer 4 ganger om dagen, 2x2. Byttet spray etter 15 dager jeg ca. Da merker jeg at det kommer mindre ut av den de siste dagene og. Lykke til:)

Skrevet

Ja, det er som ninen skriver. En spray er en dose. I en flaske Synarela er det 60 doser pluss litt til.

For meg f.eks, som sprayet i begge nesebor to ganger om dagen, så ble det fire doser om dagen og da varer en flaske i 15 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...