LadyLuck & Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Har siste uken slitt med vonde brystvorter, da mini ofte "stresser"litt under amming. Har hele veien pumpet meg vesiden av, så brystet ikke skal gå tett. De tre siste dagene har puppene på en måte "verket" opp mot armhulen etter aming. Etter ammingen av høyre bryst i natt (mini spiste det tomt selv) har ikke smerten gitt seg, men heller blitt verre. Klarer nesten ikke en gang ta på brystet. Prøvd å pumpe for å se om det var "tett" men kommer ikke noe ut, og puppen er kjempevarm og tuppen er kjemperød. Har også prøvd med varme (varme kluter og masere forsiktig) men ingenting hjelper Hva kan dette være, og hva kan jeg gjøre??
Expat Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hei! Det er ikke umulig at du har fått deg en tett melkegang av den vonde sorten. Ser du en hvit prikk på det vonde brystet? Ta deg et godt langt bad eller en varm dusj, og forsøk å pumpe ut denne vonde gangen! Er det en blemme så må den oppbløtes først også, forsøk å gni en ren klut forsiktig over der det er før du skrider til pumpe-verket... Blir du skikkelig dårlig så kom deg til legen!
camosilla Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Høres ut som sånn jeg hadde det da jeg fikk brystbetennelse. Har du feber? Ville tatt en tur til legen jeg hvis det ikke går over.
tussi29 Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Jeg har en datter på fem uker. Jer har slitt med vonde brystvorter i fire uker. Det begynte med at jeg ble sår. Så har det kommet bakterier i sårene og jeg fikk en infeksjon i sårene. Det var fryktelig vondt å amme. Særlig når hun tok tak og begynte å suge. Jeg trodde først det var sopp og fikk behandling for dette men det hjalp ikke. Legen tok en bakterieprøve av brustvorten og av melken. Det viste seg at det var gule stafylokokker. Jeg fikk Diclosil mot de gule staflyokokkene. Det hjalp bra i begynnelsen og smertene ved ammingen forsvant gradvis. Men så blusset det opp igjen på brystvortene. Det var igjen jævlig vondt å amme. Jeg gikk til legen og hun gav meg resept på Fusidin krem siden det var brystvortene som nå var vonde og ikke lenger hele brystet. Brystvortene var store, røde og så ut som bringebær, de ble av og til hvite etter amming, som var vondt. Men etter å ha smurt meg med Fusidin i to dager, er det nesten ikke vondt lenger. Den tar de gule stafylokokkene som ligger på utsiden av huden. Nå har sårene på brystvorten nesten grodd igjen. Det er nesten ikke vondt å amme lenger. Føler at jeg har fått ett nytt liv. Vet at om noen dager er jeg helt frisk. Håper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå