slurp Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Har fått vite at jeg har en liten jente på vei, og før jeg og mannen min (som er svensk) starter diskusjonen vil jeg høre deres mening om mine navnevalg. Kom gjerne med forslag til andre navn i samme "kategori". Marielle Isabelle Matilde Natalie Evelina Maya Estella Linnea Mikaela Louise Amanda Kamilla Daniella Miriam På forhånd takk for all hjelp.
prebs Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Jeg liker disse godt (tilfeldig rekkefølge): Matilde (ville hatt med H) Natalie (ville hatt med H) Maya (helst skrevet med J) Kamilla Disse er helt fine (tilfeldig rekkefølge): Linnea Louise Amanda Miriam De andre er ikke min smak.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Her var det mange jentenavn som var veldig sukkersøte og rosa - hvis du skjønner hva jeg mener. Noen av dem synes jeg kanskje ble litt for rosa, jeg er ikke så glad i Isabelle, Natalie og Evelina. Synes det er navn som krever at man ser ut som en barbie-dukke.... Passer ikke så godt på en voksen karrierekvinne f.eks. Men jeg liker disse: Marielle Maya - men jeg liker skrivemåten Maja bedre Louise Amanda Miriam Miriam er et morsomt navn som skiller seg litt fra de andre på lista deres. Det er ikke så vanlig, ikke så dollete. Jeg gir et ekstrapoeng til Miriam.
PinkBabyDoll Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Miriam og Maya er fine navn og ikke så jålete som resten
Vannmann35 Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Mine topp 5: 1. Louise - pent og klassisk 2. Kamilla - flott, men ville skrevet med C! 3. Amanda - litt sukkersøtt, men likevel pent og klassisk 4. Miriam - pent, lite brukt nå 5. Matilde - helt greit navn De andre navnene liker jeg ikke i det hele tatt.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Eg likar: Matilde Louise (men helst med v) Miriam Amanda
Gjest Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Disse navna liker jeg veldig godt og kunne brukt de selv: Kamilla Daniella Marielle Isabelle Matilde Natalie Evelina Linnea Syns også disse navna er fine: Maya Louise Amanda Liker ikke disse: Estella Miriam Mikaela
Gjest Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Å, så utrolig mange fine navn. Min topp 5: 1. Evelina 2. Matilde 3. Natalie 4. Camilla 5. Mikaela Styr unna Linnea - det er utrolig populært.. Isabelle og Marielle er gyselige:-(
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Synes du har veldig mange fine navn.. Liker egentlig alle bortsett fra Estella, Mikaela og Louise. Linnea er absolutt nydelig, men har blitt altfor poppis. Personlige favoritter er Nathalie (med h) og Amanda!
Gåsevåse Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Mathilde, Maya (helst Maja) og Kamilla er de 3 jeg liker best.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Må vel si jeg syns Matilde er finest, da tulla vår skal hete det. Ellers syns jeg Mikaela var et fint navn, og så er det vel mange svenske som heter det.....?
mamma til Isak Skrevet 1. mai 2008 #14 Skrevet 1. mai 2008 Jeg liker disse navnene i denne rekkefølgen: Evelina Mikaela Matilde Amanda Linnea Miriam Daniella er vakre navn jeg selv kunne valgt! De andre er jeg ikke særlig glad i.. Lykke til!
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #15 Skrevet 1. mai 2008 Mikaela er sterkt, stødig, tidløst og vakkert. Ville absolutt valgt det.
slurp Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 2. mai 2008 Takk for gode innspill fra alle sammen. Har kommet fler navn på listen etterhvert. Dere kan jo kommentere dem også: Andrea (som mannen min har begynt å hinte om) Erika (som jeg liker veldig godt, men ikke er sikker på om fugerer på norsk) Nikoline (er svært usikker på denne selv, men har alltid synes det var søtt) Wilma (som en annen foreslo, som jeg hadde glemt på den orginale listen) Aurora (også glemt i første liste, alltid likt, men mannen min hadde aldri hørt det før) Adeline (som jeg også liker veldig godt, men ikke er sikker på om fugerer på norsk)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #18 Skrevet 4. mai 2008 Her er min sortering av navnene dine FINE: Andrea Erika Wilma Aurora Matilde Linnea Louise HELT GREIE: Isabelle Natalie Kamilla Amanda Miriam IKKE FINE: Nikoline Adeline Marielle Evelina Maya Estella Mikaela Daniella
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #19 Skrevet 4. mai 2008 Rangerer alle jeg: 1. Evelina - Flott. Likner litt på min datters navn. Herlig og søtt:-) 2. Erika - Sterkt, flott og stødig! 3. Mikaela - Samme som med Erika. 4. Wilma - Aldeles nydelig. Fin klang. 5. Adeline - Søtt og pent. 6. Aurora - Flott, men veldig poppis.. 7. Amanda - Pent. 8. Kamilla - Pent. Andrea er greit men jeg ser på det som en "amputert" utgave av Andreas.. Miriam liker jeg ikke, Linnea er utrolig poppis (!), Marielle/Isabelle er harry-navn, Estella var ille:S, Maya er litt "Mayakulturen", Louise er pent, men forbinder det mer som et mellomnavn.. Natalie er fint, bare dårlige assosiasjoner. Matilde blir fort Mat-Hilde hvis du hadde skrevet med H, tenker det uansett skrivemåte.. Og ja, jeg er sær:-P
huldra87 Skrevet 4. mai 2008 #20 Skrevet 4. mai 2008 Mange fine navn du har der :-) Disse liker jeg: Marielle - rett og slett nydelig navn!! :-) (ville skrevet Mariell..) Evelina - kjempefint! Natalie - kjempefint Matilde - kjempefint det også Maya - samme som de tre over Louise - pent Miriam - pent Disse er sånn midt på treet, verken fint eller stygt: Amanda - synes navnet har så mange a`er.. Kamilla - helt greit, jeg er bare litt lei det. Linnea - samme som Kamilla Disse liker jeg ikke: Estella - synes ikke det er fint Isabelle - synes det er veldig jålete Mikaela - jeg liker guttenavnet Mikael, men synes jenteversjonen blir litt rar.... Daniella - samme som Mikaela Her er noen forslag, som jeg hvertfall synes er i samme stil: Aleksandra Maria Marita Martine Regine Stina Lykke til med navnevalget! ;-)
prebs Skrevet 4. mai 2008 #21 Skrevet 4. mai 2008 Av de "nye" navnene dine synes jeg: Nikoline og Aurora og Vilma (skrevet sånn) er kjempefine! Andrea er ok. Erika og Adeline liker jeg ikke.
Vannmann35 Skrevet 4. mai 2008 #22 Skrevet 4. mai 2008 Av de "nye" navnene dine synes jeg Nikoline og Andrea er flotte navn :-) Aurora er også pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå