Gå til innhold

hvor tidlig merker man det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke unaturlig at du får bekkensmerter tolv uker på vei, nei. Anbefaler deg å ta dette på alvor helt fra starten. Blir bare verre om du ikke tar hensyn til det kroppen din sier.

Bekkensmerter var min klareste indikasjon på at jeg var gravid nå... Jeg testet positivt i dag (jippi!), som er dagen jeg egentlig skulle fått mens. Jeg har allerede hatt bekkensmerter ei drøy uke. Lover vel neppe godt for resten av svangerskapet? Noen som har opplevd smerter så tidlig? Jeg var veldig plaget i forrige svangerskap, men da tok det et par måneder før smertene meldte seg.

Annonse

kjennte trykk og fikk vondt etter å ha gått mye(uke7), men så begynte jeg å sove med pute mellom beina og når jeg fikk sakt det til klassen(uke 10, ja sa det tidlegt, men de hadde sine mistanker de aller fleste, fikk faktisk spørsmål om mine hyppige doturer) hadde jeg pute i skapet på skolen så jeg kunne bruke om jeg fikk vondt, i uke 12 fikk jeg beskjed om at jeg trolig haddde fått det, men hun ville ikek si det helt sikkert. men nå (uke 18+5) så har jeg det GARANTERT, er så vondt når jeg sitter, ligger eller går for mye, så når jeg var på kontroll på onsdag fikk jeg beskjed av en sjokkert jm(hun syntest at jeg burde fått fysioterapaut time allerede i uke 12) at jeg hadde det, skal til fysioterapaut på mandag, men tror jeg bare går til min tante(gratis fysioterapi av noen jeg kjenner) hehe:)

litt langt

Har også merket tendensene til bekkenløsning.

Det gjor jeg sist svangeskap på denne tiden også..

Da holdt jeg meg i full jobb til jeg var 5,5 mnd på vei, så fikk jeg kollaps.. Det var helt forferdelig, og jeg gjør det IKKE igjen..

Ikke bra å presse seg selv for hardt når man har denne hersens bekkenløsningen!

Har hørt akkupunktur skal hjelpe også? Eller er det fysioterapi som er tingen nå? Hva gjør de med deg der da? Sist svangerskap fikk jeg ikke henvisning til noe (liten plass osv), og var ikke til legen med bekkenløningen før kollapsen, grunnet at jeg var redd for å bli sykemeldt for jeg ville være lengst mulig i jobb.. men det ble jo gjort på feil måte da..

I mitt første svangerskap var jeg 7 uker på vei, men denne gangen var jeg knapt ei uke eller to i gang, før jeg kjente extra vondt.

Det er sikkert p.g.a hormoner..

Ble sykemeldt i uke 12, da hadde jeg hatt mer gunstige vakter på jobb, og tildelt tyngre jobb til andre lenge..

Er sykemeldt til krabaten er ute:)

Forresten, bekkenbelte er unnværlig!!!

Dei første dagene det brukes kjenner jeg litt mer vondt, men så blir en avhengig av det.

Jeg kjøpte mitt på et apotek med mye spesialutstyr.

400 kroner. Men hadde betalt 4000 om det hadde kostet det..

Hei,

Jeg testet positivt for 3 dager siden og tørr nesten påstå at jeg har kjent antydninger i bekkenet siden barnet ble unfanget. Kjedelig å starte en graviditet på denne måten. Har foresten to barn fra før og hadde bekkenplager i begge svangerskapene der også.

Lykke til:-)

Annonse

Jeg har også, som Vicka, kjent plager i bekkenet omtrent fra unnfangelsen. Helt utrolig , trodde ikke det var mulig. Jeg har også to fra før og med nr 2 begynte bekkenløsninga rundt ikm (med første mann ca. uke 10).

Har hatt plager utenom graviditeten også, men da har det blitt bedre av å ut å gå. Det gjør det ikke nå.

Det var noen lange uker frem til jeg kunne ta testen for å få bekreftet mistanken. Nå vet jeg hva jeg har å forholde meg til, og får ta de nødvendige forholdsregler.

Uansett er det beste råd å ta hensyn til kroppens signaler, og å senke kravene en har til seg selv...

jeg merket smerter i høyre hofte og nedover føttene ifra uke 12 ca, men hviste ikke da hva det var. NÅ er jeg snart 22 + 6 og har fått diagnosen bekkenløsning med gangvansker :-(

førstegangsfødende og ellers i fin form. irriterende når det er så mye man har lyst til og gjøre når man er i fin form :-S

Jeg har en jobb på hotell i 60% og jobber fortsatt i den stillingen

men er sykemeldt fra ei stilling i Bhg på drøye 20%

Var hos legen tidligere denne uka for og forlenge sykemledinga i BhG og legen ville helst sykemelde meg iallefall litt ifra jobben på hotellet.

men jeg syns enda som det er at det er ok og være i jobb, men vet ikke hvor lenge jeg klarer det da :-( når turistsesongen setter inn for fult blir det vell hakke værre :-(

men er heldigvis på sommern uansett da, for og se det posetive med det :-P

Jeg kjente det i bekkenet/ korsryggen før jeg testet posetiv. Veldig plaget de første to mnd. Fikk klar beskjed fra lege og kiropraktor at man får ikke bekkenløsning før etter uke 20 da kroppen begynner å prousere noen stoffer som kan gi bekkenøsning plager.

Greit for meg sa jeg men jeg er plaget og hemmet.

Men nå når jeg er 19+4 så kjenner jeg at det var korsryggen som var vond for nå har jeg virkelig fått bekken løsning :( værst er det å snu seg rundt eller bevege seg sidelengs..... nei alt er hemmende nå.

Synes høldningen til de fleste helse personel er lite i møte kommende og informerende nå det gjelder bekkenløsning.

Får jo ingen råd eller veiledning om hvordan enn skal forholde seg til det.

Hei anonym kl 00.30

hvis du trenger informasjon, kanskje du finner det du trenger på denne nettsiden:

www.lkb.no

Dette er siden til Landsforeningen for Kvinner med Bekkenløsning. Du burde få svar på noen av spørsmålene dine her i alle fall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...