WP-TLogPeanut Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Har bare sett åssen svogern lager det med ildfast form og greier, men jeg har ikke sånn, så tenkte på å lage det rett på tallerken.. Mange grader,hvor lenge , osv...? Hjelp
WP-TLogPeanut Skrevet 28. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. april 2008 Går og legger meg sammens min kjære no , håper noen svarer på den her i mårra Har en kjøttdeig som må brukes opp
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 hmm, er ikke sikekrt det er slik du tenker på, men slik gjør vi det: Snaks: Tar nacho chips og ost lagvis på en tallerken og varmer i micr. Så tar vi tacosaus og rømme på. *knask* veeeeldig usunt me know, men sååå godt da;o) "Middag": Legger nacho i ildfast form, stør ost på, så kjøttdeig, så nacho og ost igjen. Steker til osten er gylden og smeltet... Serverer selvfølgelig med rømmme eller kesam og taco saus! Vet at min mor "blander" de to. Hun steker kjøttdeig, har sopp,bønner og div oppi, så legger hun det på tallerken med nacho og ost og varmer i micro til osten er smeltet. Rømme og tacosaus på her og! Glemte å si at vi blander i sånn taco spice mix i kjøttdeigen! Alt er jo like godt, så det er jo bare å lage det på den måten som passer deg best=) Var faktisk dette vi hadde til middag i dag=D Kanon godt!
celodi Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Aldri laget det rett på fat jeg.. Vi bruker ildfastform=) Legger nachosships i ildfastforma,legger stekt kjøttdeig blandet med tacokryddermix oppå,og ost på toppen.. Så settes det i stekovnen ca 15 min.. Serverer med masse salat,tacosaus og lett rømme=)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Slik lager jeg nachos:) Steker kjøttdeig, blander inn tacokrydder som når vi lager taco. Strø nachosen i en ildfast form. Jeg bruker ofte stekeplata med bakepappir, og strør over heele formen. Hvis du legger mye oppåhverandre kan det lett bli seigt, det er ikke godt. Legg så kjøttdeigen på nachochipsen, strø over ost på toppen, og stek i ovnen. Ca 180 grader i rundt 15 min. Server med rømme, revet ost, mais og taco saus. Gjerne også guaqamole (aner ikke hvordan det skrives;))
Sivalur Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Jeg har bare en superenkel variant som jeg lager som snacks en sjelden gang. Med kjøttdeig har jeg aldri laget, da spiser vi heller tacos. Men min variant er rett og slett: legg nachos på en tallerken, dekk hele ha på litt salsa eller tacosaus, den typen du liker dekk hele med ost (som du gjør med pizza) full styrke i mikroen i ett minutt Voila! Evt kan du jo ha kjøttdeigen på også.
sedira Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Jeg har aldri laget det på fat selv, men det ser veldig enkelt ut. Du dekker hele fatet med nachos. strø over kjøttdeig, salatbønner, løk, paprika, mais og ost(du lager med det du synes er godt) strø over ost. Gratiner det i ovnen på ca. 200 grader til osten er smeltet. "dæsj" på litt rømme, salsa og guacamole. Kjempe godt;)
Prinsemammaen Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Vi lager det bare på vanlige tallerkener vi. Regner med de må være ildfaste. Helt vanlige kjøpt på Ikea. Legger lag med nachos, kjøttdeig, ost og mais flere ganger. Setter inn i ovnen på 200 grader og lar det steke en liten stund. Aner ikke hvor lenge, tar det bare på feelinga. Men et par minutter før steketiden er over, strør jeg litt ost på toppen. Når de er ferdige, tar jeg rømme og salsa på toppen og knasker i vei!!! Mmmmmmmmm!!!! Nå fikk jeg jammen lyst på det jeg også..... :-)
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Vi bruker sånne gule taco-tallerkner. Legger først på chips, så legger vi taco-krydret kjøttdeig over chipsen. Ost på toppen. Inn i ovnen på 250 grader til osten er gylden, ca.5-10 min. Servers med lettrømme og salsa.
høstbarn:) Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 MMMM - dette er godt: Nachos først, i ildfast form. Steker karbonadedeig med krydder i stekepanne, og leger over nachosen. Legger så oppå der: Tomat (masse tomat) skåret i små biter, løk skåret i små biter, ananas i biter, paprika i små biter, jalapenos, mais hvis man liker det. Så legges ost på toppen. Gratineres i ovnen: 10-15 min på 200 grader - du ser når osten er godt smeltet, og begynner å få litt farge. Serveres med rømme, even salsasaus og guacemole. Dette er veldig godt altså, jeg ser en del av de andre her lager det uten grønnsaker, men det synes jeg blir litt kvalmt.
@LilleMy@venter nr3 Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Jeg legger løk og kjøttdeig med tacokrydder i bånn i formen i stedet for over chipsen. Dette fordi chipsen skal holde seg sprø. Og ost på toppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå