Gå til innhold

Hvor ofte koke pumpa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kokte pumpa i dag, men fikk ikke brukt den. Kan jeg bruke den i morgen uten å koke den igjen?

Koke mellom hver bruk hvis jeg bruker den flere ganger på en dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan skylde i varmt såpevann og så kaldt vann mellom brukene (sett til tørk på rent underlag) og så koke eller kjøre i oppvaskemaskinen (sånt finvasknett er lurt!) på det varmeste programmet en gang om dagen.

Skrevet

Hadde blitt sprø om jeg skulle kokt den hver gang - pumper etter hver amming....

Jeg skyller i kaldt vann etter bruk og deretter i glovarmt vann en stund rett før bruk. Koker en gang eller to om dagen. Så langt har det vært helt greit, men aner jo ikke om det egentlig holder.

Skrevet

Jeg "fullpumpa" som jeg kaller det, med førstemann, og jeg passet på å bruke nysteriliset utstyr dersom jeg visste at jeg skulle fryse ned melka.

Kokte ikke, brukte en micro-sterilisator som var verd hver dyre krone for meg.

Ellers steriliserte jeg pumpene og flaskene omtrent annenhver dag. Det vil si at de ble vasket og vasket + sterilisert omtrent annenhver gang om hverandre. Vet ikke om det er riktig. Ei jeg kjenner fikk beskjed fra helsesøster om at koking ikke var nødvendig overhodet. Ikke en gang koking av butikknytt utstyr! Så her må man nok bare finne ut hva en selv tror på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...