Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har brukt pergotime eller noen andre hormon preparater selv om de egentlig ikke har trengt det?

Og evt hvorfor har dere det...har gyn anbefalt eller har dere spurt selv?

Jeg har aldri brukt noe, siden alle blodprøver og undersøkelser er normale. Burde jeg bruke likevel? i tilfelle hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere bruker Pergo selv om man produserer naturlig eggløsning og hormonverdier viser ok. Når man skal donor insem. er hvert forsøk dyrebart på alle måter. Noen er også modne i alder og trenger en ekstra piff til eggproduksjonen - til sammen kan det øke sjangsen for å treffe gullegget når flere eggposer produseres. Gyn. din skriver ut resept - Nordica er blant klinikkene som anbefaler Pergo med det første. Så fremt ingenting annet er feil med deg.

999999

Skrevet

Jeg fikk resept på Pergotime og Otrivelle av dok. Krog på Dansk Fertilitetsklinikk. Dette fikk jeg da jeg ikke fikk påvist modne egg da jeg var nede til samtale. Han mente at eggene mine bare trengte litt drahjelp til å modnes (det var temmelig deilig å høre da jeg egentlig var litt i sjokk over manglende modne egg, og så for meg at toget var gått før jeg i det hele hadde satt i gang...)

Otrivelle fikk jeg for å igangsette EL, håper det gjør det litt enklere å planlegge turen... kanskje:->

Som svar på spørsmålet ditt så bruker jeg hormin fordi det ser ut som om jeg må. Hadde jeg ikke trengt det ville jeg latt vær. I så fall fremt til klinikken du går til anbefaler noe annet.

Problemet med hormon tilføring er jo også at hinnen rundt eggene kan bli litt mer "seig" og vanskelig for sædcellene å penetrere, så er du frisk og uten behov for hormoner så slipper du også eventuelle bivirkninger som falske hormoner kan gi...

Uansett, lykke til:-)

Skrevet

Mener Stork nå ikke anbefaler Pergotime hvis man ikke trenger det. Jeg har dels brukt det, dels ikke, og kan ikke si det gjorde noen forskjell på eggløsning eller noe. (har blitt gravid på hvert forsøk uansett, hatt SA med og uten og fått barn med og uten):

Skrevet

Jeg brukte også dette selv om alle undersøkelser inkl. lapraskopi ga normale resultater. Begynte med det når jeg byttet fra Stork til Nordica. Eggene modnes "bedre" etter det jeg skjønte. Brukte så eggløsningssprøyte (selv om jeg har eggløsning) når folliklene var på riktig størrelse- VELDIG deilig å slippe stresset med eggløsningstester! På andre forsøk med Pergo mble jeg gravid- hadde 4 forsøk før dette uten.Eneste "bivirkning" for meg var veldig kratig eggløsning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...