Gå til innhold

Erfaringer og tips mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå på utkikk etter vogn nr 2. Knerten er 20 mnd og sover ute i vogn hver dag. Regner med at han kommer til å fortsette med det minst et år til. Han er en rimelig stor gutt, samtidig som vi bor langt nord i landet og derfor har behov for ei vogn som har plass til en god pose vinterstid. Vogna må dermed være både bred og lang.

I tillegg skal vi reise til Kreta i løpet av sommeren og håper å finne ei vogn som i tillegg til å dekke behovene som allerede er nevnt, også er rimelig lett å ha med på reise....

Mange ønsker på en gang? Jepp, men jeg håper det finnes noen der ute som kan gi tips om vogner som har disse "kvalifikasjonene".

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal prøve deg på en Emmaljunga SCOOTER ??

Den er lett, og har forholdsvis gode hjul (ikke lufthjul)

Her vil du få plass til voksi ol ... den kan ikke legges helt flatt (det er enseste minus om din gutt trenger ha det flatt) aldri vært noe problem her i huset ...

Skrevet

Anbefaler OTH urban jungle. Verdens beste vogn! God plass til omså voksi i den om du ikke har bøylen på. Herlig trillekomfort, og deilig for barnet å sove og sitte i (vogna blir omtalt som stressless på hjul.....). Den er ca. 50 cm i ryggen og tåler unger opp til 35 kilo. Vogna er lun og har et flott regn/stormtrekk. Kalesjen er også lun. Vi bor for tiden også langt nord i landet, og OTHen er super på vinterføre (mye bedre enn Simo vognene vi har hatt!). Vogna i seg selv veier bare 9 kilo, og du får kjøpt en egen transportbag til vogna når dere skal ut og reise. Eneste "minus" er at den er relativt dyr (veil. pris opp mot 6000 kr, vår kosta 4990 på tilbud hos nettbutikken nevnt under her).

Kjøpte vår hos biteringen.no som for øvrig gir en fantastisk service, og det er ingen poblemer å reklamere på varer kjøpt hos dem

Skrevet

Hva med TFK den har jeg også hørt mye posetivt om. Den er veldig stor i sittedelen og blir liten sammenlagt. Men har ikke prøvd den selv da.

Skrevet

Takk for tips alle sammen! Skal skjekke ut vognene dere har foreslått.

Kan innrømme med det samme at jeg nok har mest lyst på en tre-hjuling som er relativt lett, men stor... (Kavstor, ja.) Har en Emmaljunga duo edge som eneste vogn pr i dag. Vi har vært og er kjempefornøyd med den, men nå begynner den altså å bli litt trang med pose, samtidig som den ikke akkurat ei lett og hendig reisevogn. Men, til nå har vi ikke hatt behov for annen vogn.

Noen som har erfaring med Safari swing og kan si meg noe om størrelsen på vogna, for eksempel? Svarer den til våre "kriterier"?

Skrevet

Jeg bytta akkurat vår GT safari swing med en OTH ;)

Skal gi deg min vurdering av den vogna:

Dette er en veldig bra vogn. Mye vogn for pengene. Veldig god trillekomfort (nesten like god som på OTH men ikke helt), herlige luftdekk som gir god demping. Har svingbart og låsbart forhjul. Veier kun 12,5 kg og har en maks vektkapasitet på ca.23 kg. Sittedelen er ca 52 cm lang, og den har et slags kort, regulerbart fotbrett. Ryggen er 46 cm lang (OTH er 50 cm), har du en lang unge, kan ryggen bli kort. Du kan ikke flytte selene opp eller ned i ryggen (slik som på OTH og en del andre vogner), elles er det gode regulerbare 5 punkt seler.

Ryggen kan legges tilnærmet flatt, og vår baby på 8 mndr sov veldig godt i den. Sittestillingen er god (bedre på OTH, der blir ryggen nesten helt rett). Grei regulering i ryggen med stropp, men jeg synes OTH sin patent er bedre. Kalesjen synes jeg er len anelse tynn, ikke supertynn, men man ser lyset gjennom den (og igjen kalesjen på OTH er bedre/lunere. Den er tykkere ;)) Kalesjen på GT safari er allikevel passe lun, og blåser det mye, passer det orginale regntrekket på at barnet ligger lunt og godt.

Vogna er flott på snøføre, trilla med vår over snøskavler uten problem! Den er flott på alle slags underlag. Jeg opplever trehjulinger som mye bedre å kjøre på vinterføre, enn vogner med 4 hjul. Jeg synes luftdekk derimot er et must, gir en helt annen demping enn punkteringsfrie hjul a la scooter (selv på vogner med punkteringsfrie hjul og støtdempere). GT har ikke støtdemper, men lufthjulene i seg selv gir allikevel en fantastisk demping.

Sammenlagt måler vogna rundt 90x58x42 cm.

Her kan du lese mer utfyllende om vogna: http://www.vogndilla.com/index.php?option=com_content&task

=view&id=206&Itemid=36

Biteringen.no har denne vogna (07 modellen) til 2490,-

Lykke til med ditt vognvalg!

Skrevet

En rettelse: Sittedelen er ca. 82 cm lang, ikke 52 :)

Skrevet

Det kaller jeg service! (Nesten Shell, det.. ;P)

Safarien er jo betydelig billigere enn OTH'en, betyr litt det. Likevel er jo OTH lettere... Ikke lett dette!

Spør litt til jeg; hvordan vil du vurdere OTH vs GT Safari som reisevogn? Og ikke minst; lar det seg gjøre med en tykk pose oppi safarien til vinteren? That's the question..? Eller allefall et av mange....

*Tenker så det knaker*

Skrevet

Gt safari er høyere sammenlagt enn OTH (tar mer plass i høyden), men er kortere sammenlagt(om du skjønner hva jeg mener.) OTH er derimot lengere. Du kan få kjøpt reisebag til begge vognene. Begge vognene er såpass store at du kan ikke legge de inn i hattehyllen på fly. Skal du ut å reise med fly med vogna, må du vurdere om du tar sjansen på å ta med den dyre OTHen, framfor GT safari som er en litt rimeligere vogn. Det er jo en sjanse for at vogna kan bli ødelagt på flyreiser. Men begge vognene er nok supre å ha med seg på tur.

Skal du til syden, er mitt tips å se deg om etter ei brukt, rimelig trille som ungen også kan sove i. Evt. kjøpe ei ok reisetrille. Man kan få en helt grei reisetrille fra 600 kr-1000. Så har du GTn eller OTH til bruk hjemme i Norge ;)

Gt safari har god plass til tykk pose (vi har voksi ;)), selv med bøylen på. Er en av de romsligste vognene jeg har vært borti med bøyle på. På OTH kan det bli litt trangt med en tykk pose, når du har bøyle på. Men vår erfaring er at det går helt fint å bruke vogna uten bøyle, og da er det veldig god plass til svære poser (du må da bruke selen på barnet, men vi bruker sele uansett fordi vi vil være på den sikre siden). Bøylen er tilleggsutstyr til OTH. På GT følger bøylen med. Vi skal koble bøylen på vår OTH nå som det er vår, og vi klarer oss med en tynn vognpose.

Håper dette kunne gi svar på dine spørsmål. Spør gjerne igjen, om det er mer du lurer på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...