Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Skjønner at det er en slag "klubb" om man kan kalle det det. Men hva kvalifiserer til å bli medlem og hva driver de med?
Dronningen! Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 http://no.wikipedia.org/wiki/Odd_Fellow http://no.wikipedia.org/wiki/Frimureri Voila!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Pappa er frimurer. Er vel en gutteklubb for voksne. Som liker å kle seg i smoking..
(0_o) Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Det er en "rikmannsklubb" ;o) Da jeg jobbet på frimurerlogen i Ski hadde de ritualer med sverd og sølvkrus og greier hvor de hoia og ordna. Så flere ordførere der pluss endel tvkjendiser, politikere, rikfolk osv. Under disse ritualene låste de dørene til storsalen, trakk for gardinene osv så ingen skulle se hva de holdt på med. Må si jeg ble ganske nysgjerrig innimellom, for de hadde et rom nede i kjelleren hvor de var innimellom også. Ellers kan jeg nevne at de drikker blue nun-champagne med bladgullflak i, spiser dyr, eksklusiv mat og synes det er ok å samles innimellom med likesinnede og sammen føle seg litt "ovanpå" tror jeg
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Frimurerene "eier" det meste her i verden. Har stor innflytelse, for å si det mildt. Mye som burde vært sagt, men som aldri kommer frem i f.eks. media - nettopp fordi medlemmer av frimurererene er store navn innenfor media. Ganske syke greier egentlig..
Northernlights Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Rikmannsklubb? Må sjekke faren min på skattelista,tror jeg....for den var ny... Men det er vel alltid unntak =o)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article223510.ece
(0_o) Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Hehe, broren til en på jobben er også frimurer, og han er heller ikke så rik (tror jeg da), men mitt inntrykk etter noen år på logen er at de fleste frimurerne "er noen" for å si det sånn. Du vet, de er jo riddere.... ;oP Må smile litt når jeg tenker tilbake; jeg helte en gang saus i nakken til murersjefer'n da jeg jobbet som servitør... ;o) Men de er veldig hyggelige folk altså, litt mystiske bare, med disse ritualene sine.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Norther'n.. Kan ikke du fortelle litt om det da? Du må jo ha litt "inside information" til oss andre? Eller er det sånn at det ikke er lov til å snakke om det Mohaha!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Har aldri spurt og gravd. Men vet dere hva som er det merkeligste av alt?Han tilhører Nordlyset! Og det synes jeg var en merkelig "tilfeldighet" da jeg fant ut det i fjor. =o) Hilsen NL
(0_o) Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Heh... Riddere... Jeg mener å tro at det var håndtverkerne som en gang i tiden lagde seg en losj/log... Derav navnet/logoen, kanskje?;o) Men de ter seg jo som riddere, det var det jeg mente Er vel kanskje litt som gutteklubben grei, kanskje vi dibbere skulle sylte sammen en heftig konspirasjonsteori?;o) Jeg tror de samarbeider med jødene om et verdensomspennende nettverk hvor de får med seg de aller mektigste personene, og at målet deres er å ta over verden......not
Northernlights Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Vil gjerne være en frimurerrinne,jeg =o) Hva skal losjen hete? Og hvilkne seremonier skal vi ha? (er hvilkne et ord??Vært for lenge i unaiten...)
(0_o) Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Hehe, jeg velger å si hvilke ) Jeg synes vi skal gå i bunad/stakk med finlandshetter og sverd, evt konebelte ;o) Og hva seremonier angår, så må alle som vil være med tilbringe minst et døgn i solarium. Synes det er bedre enn å bli bært rundt i en likkiste. Jeg synes vi skal hete The New Order of FreeDibbers. Og vårt mål skal være å free the world from våtservietter, helseteppe foran vogner, oppvarming av mat i microen, ferbermetoden, forovervendt bilsete, sherrox uten refleks og ellers alt annet av uhumstheter som måtte ramme en dibbers hverdag. Hva vi skal vokte er jeg foreløpig litt usikker på, forslag mottas med takk ;o) Vi skal bli store. Vi skal ha medlemmer fra alle samfunnsklasser, bygge nettverk og ha ritualer hvor man kan stige i gradene og få mer makt. Vakke det lurt?;o)
LilleBjella Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Det finnes allerede flere loger for kvinner, blant annet Rebeccal-losjen og Maria-losjen. Både onkelen, tanten og farmoren min er medlemmer i en losj, onkelen min er frimurer. Ingen av dem er rike what so ever. For å bli medlem må man bli anbefalt av minst tre andre medlemmer, så er et slags nettverk. Dreier seg om personlig utvikling i følge mine familiemedlemmer, og frimurerne skal i utgansgpunktet ha en kristen tro. Og maten de spiser på frimurerlosjen i Oslo er i hvert fall ikke veldig fancy i følge min onkel, en eller annen stek med broccoli og poteter som tilbehør:) Men mennesker er jo veldig nyskjerrige da, så med en gang noe er hemmelig og ikke for allmennheten så oppstår de rareste teorier.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Nå snakker jeg om Odd Fellow - men der må du bli anbefalt og døpt av et annet medlem. De driver mye med humanitært og sosialt arbeid og "hjelper" feks enker av medlemmer av losjen. Enkene til medlemmene får et visst beløp til begravelse og en fadder som kommer på besøk og hjelper til med det som skulle dukke opp. De har ringer som symboliserer hvilken losj de tilhører og hvilken grad.
Northernlights Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 De har en losje for katolske damer der jeg bodde sist. Elgens losje.Og så var det et diger utstoppet elghode som skremte vannet av alle sammen, midt på veggen i rommet.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #19 Skrevet 29. april 2008 Både mamma og pappa er aktive i Odd Fellow, og flere medlemmer av familien min er det samme. Ikke er de spes rike, helt vanlige folk. Men det er ikke tvil om at dette er et massivt nettverk, med stor innflytelse også i dag..
Northernlights Skrevet 29. april 2008 #20 Skrevet 29. april 2008 Trodde det var et firma som hadde navnet på en mann som het Odd, da jeg så dette første gangen i USA.... "ODD FELLOW" sto det på et skilt, med store bokstaver. =o) hehe, følte meg rimelig dum da jeg etterhvert fant ut at det ikke var det,da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå