Gå til innhold

gravid med spiral

haengsta

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 22 år som har en sønn på 6 mnd, da han var 3 1/2 mnd fikk jeg satt inn en spiral og oppdaget nå for noen dager siden at jeg er gravid på nytt, vi har altid villet hatt to tette, så hvorfor ikke tenker vi.. Vi er overlykkelige men blir hele tiden minnet på av mennesker rundt oss at ting kan gå skikkelig feil og at jeg kan få en spontanabort når som helst, jeg er 9 nesten 10 uker på vei og skal ivei på tidlig ultralyd iløpet av uka. Er så redd og nærvøs for at ting skal gå galt med denne lille skapningen som har flyttet inn inni meg at jeg bare har lyst til å gråte.. sjansene er jo så store.. finnes det evt måter jeg kan forholde meg som minsker denne risikoen? ting jeg skal holde meg unna og ting jeg kan satse på å gjøre oftere? trener jevnlig og går 1 mil om dagen, men er redd for at dette kan framprovosere en spontanabort... noen som har noen tips der ute? vær så snill, jeg er skikkelig redd..

Fortsetter under...

Heihei!

Jeg ble gravid på spiral, og da jeg fikk satt den inn ble jeg fortalt at om jeg skulle være så uheldig (!) å bli gravid måtte den ut med en eneste gang. Så da testen viste positivt fikk jeg og min kjære helt panikk! Satt jord og himmel i bevegelse og fikk oss time hos en privat klinikk dagen etterpå for å ta den ut. Dette betalte jeg da 850 kr for...

Så to uker etterpå da jeg hadde første tie hos jordmor fikk jeg vite at det slettes ikke er livsfarlig å ha spiralen inne ei stund! Noen hadde faktisk spiralen inne hele svangerskapert (dette krever visst litt mer oppfølging dog.)

Jeg er nå 33 uker på vei og har hatt ett kjempe svangerskap så langt (sett bort i fra bekkenløsningen da. hehe)

Men mitt råd er å slappe helt av, det komme rtil å gå bra og ikke hør på skrekk historiene! Lykke til:)

Hei hei=)

Så godt at alt står bra til med deg og den lille=)

Jeg er ei jente på 22år som har tvillinger på 13mnd, jeg fikk satt inn hormonspiral for snart 1 og en halv mnd siden sånn ca..

MEEN nå sliter jeg skikkelig med kramper nede i magen, stikkninger i underlivet, sinnsykt ømme pupper og svimmelhet, spes etter en dusj!

Og små kvalm=/

Jeg frykter litt at jeg er gravid, så lurte på om hvordan du begynte å misstenke at du var gravid?

For med hormonspiral så er jo det mye hormoner som er ute og går, som kan lure systemet litt.. Så hva tror du?

Jeg skal til gynokolog til onsdagen, men føles som en evighet til!!

Jeg vil gjerne ha flere barn, men ikke nå helt enda..når tvillingene er så små! =S

Hei og beklager sent svar. Håper du fikk de svarene du ville ha på kontrollen hos gynekologen i dag.

Selv oppdaget jeg graviditeten via at jeg følte meg uggen hele tiden, mer som at jeg brygget på en en fluensa eller noe. Svimmelheten var også tilstede, men må innrømme at jeg jeg ikke tok hintene før det var gått en tid! Kjente aldri noe i puppene slik jeg gjore første gangen. Mitt tips til deg er at du må følge dine egene tegn der, svangerskapet utvikler seg på samme måte som et hvilket som helst annet, bortsett fra at man har en spiral innvendig som gjør at farene er større for at ting kan gå galt!

• 3 år senere...

hei.. jeg lurer veldig på noe??hvordan kan man vite at man er gravid når man har spiral?? har hatt min inne i snart 1 år.. men brått de siste 3ukene har jeg brått fått litt blødninger,bobler i magen,hoven fra navelen og ned og er kvelds kvalm..har 2 barn og en miss abort fra før og vet jo at hvert svangerskap er forskjellig.men hvis jeg tar litt fra hvert av mine 3svangerskap så kommer jeg fram til at det er jo sånn jeg har det nå..syns det er lite informasjon i forhold til dette og bli gravid med spiral på nettet,står bare at det er lite sannsylig..men virker jo ikke sånn ut når man brått leser her..vil en test vise rett svar feks?at det ikke er fra spiralen brått.. merker jeg får helt hetta..ikke lyst på flere barn..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...