Gå til innhold

Fikk datoene i dag;DHvilke dose har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg brevet fra sykehuset med datoene for start med medisinene og undersøkelsene.Så jeg skal starte neste mandag med sprayen...JOHOOOOO(gruer meg litt da)så da var det bare å vente på medisinene.

Det sto i brevet at jeg skulle spraye en gang i hvert nesebor, to ganger om dagen uansett hva som sto i bruksanvisningen.

Har dere det også?eller varierer dosen på hver enkelt???

Og hvor mange nesesprayflasker brukte dere på et forsøk?jeg tror de hadde regnet at jeg måtte ha to-tre flasker....håper det holder med to da,hvor mye er det pr spray???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

V.I.Bebbi

Spennende dette:)

Er ikke ferdig med hele prosessen, men planlagt uttak er om 1 uke.

Sto også i mine papirer at jeg skulle spraye 2 ganger i hvert nesebor pr dag. Gjør det som står der du. En flaske er beregnet til å holde i 15 dager. Fikk tilsend 3 flasker, kan hende man bruker det etter innsett også, får vente å se. Har tatt sprøyter i 6 dager nå, går fint som bare det, bruker 200 ie pr gang.

Dette går så fint skal du se:)

Skrevet

Jeg sprayet en gang i et nesebor fire ganger om dagen. Det blir jo samme dose til sammen. Jeg brukte nesten to flasker tror jeg. Eller var det nesten fire? Eh..husker ikke om det var to i hver pakke. Men da er du i gang snart. Spennende tid fremover. Jeg begynner å spraye 19 mai, og skal ha uttak i uke 26. Lykke til!

Skrevet

Hæ er det "så" ulikt? På anvisningen min står det 1 gang i 1 nesebor 3 ganger om dagen...?? Synarela forresten, hvis det har noe å si...

Skrevet

Takker for svarene...ja da er det nok forskjell på doser fra pers til pers...hmm

Da må jeg sikkert ha tre flasker for det er tre dager over 30dager, som tilsvarer to flasker.

I brevet står det jeg skal starte med Gonal-f 150 i.e. så står det at jeg får tilsendt 1penn med gonal-f 900i.e og 1penn 450i.e. Er dette noe jeg skal bytte på å ta eller blande?skjønte ikke helt dette.

Skrevet

V.I.Bebbi

:) må smile litt, slik satt jeg også når brevet kom.

Heldigvis er det ikke så komplisert når du får medisinene og ser alt.

Når du skal ta 150 ie pr dag i 9 dager, da trenger du 1350 gonal-f og det er det du får er jeg, det er ampuller hvor du stiller inn på pennen 150 ie som settes 1 gang pr dag. Siden ampullen ikke rommer mer enn 900, så får du resterende i en annen. Alt er ferdig, du skal ikke blande noe.

Lykke til:)

Skrevet

aaaaaaaaaha ja...hehe så klart.....;)

satt å så på prisene p felleskatalogen nå...jammen koster de..hehe men det får så være.Har ikke rukket å spaart opp noe for alt gikk så fort så nå går lønningene fort,men vi får jo heldigvis igjen på skatten og feriepengene kommer på neste lønn.

Er jammen godt vi har denne siden her altså ;D

Tusen takk for svaret Cmoi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...