Bimbutt Skrevet 28. april 2008 #1 Del Skrevet 28. april 2008 .. jeg lurer veldig på følgende: Jeg fikk min lille i 30+1. Hun er nå ni måneder, men oppfører seg og ser ut som en 6,5 måneder stor baby. Mitt problem er at permisjonen min går ut neste måned, og hun er så langt ifra klar for barnehage. Hva gjør jeg? Noen som har vært i, eller har noen erfaringer fra lignende situasjon. Noen har rådet meg til lenger perm, men ulønnet. Det sier seg selv at vår lille familie ikke har råd til det. Håper på svar og takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137597166-prematur-baby-ikke-klar-for-barnehage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiger82 Skrevet 28. april 2008 #2 Del Skrevet 28. april 2008 Det som overasker meg er at du gikk rett over på foreldrepenger når hun ble født. Vanligvis skulle du kunne ha søkt om pleiepenger eller omsorgspenger eller hva det heter. Det skulle du da hatt rett på så lenge hun var innlagt på sykehus og trengte medisinskoppfølging. For det er vel vanlig å bli på sykehus i noen mnd etter man føder i uke 30+1? Sånn at du skulle fått utsatt hele fødselspermisjonen. Dette er iallefall det jeg har hørt man skal ha rett på. Er ikke sikkert at det stemmer i hele tatt. Fikk dere noe opplysninger fra NAV om det når dere var i kontakt med de? Til det du spør om har jeg desverre ikke noen råd. Har ikke vært i samme situasjon selv, og vet heller ikke hva jeg hadde gjort hadde jeg vært i samme situasjon. Er det mulig for deg å jobbe deltid med arbeidstider når din mann har fri? Kan dere kutte ned på utgifter som gjør at dere trenger mindre penger i mnd for å få det til å gå rundt? Har dere noen dere kjenner godt som kan være dagmamma og som dere vet jenta kjem til å få det godt hos? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137597166-prematur-baby-ikke-klar-for-barnehage/#findComment-137597469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbutt Skrevet 30. april 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 30. april 2008 Hun klarte seg så fint at vi fikk henne hjem en måned før termin. Dvs at vi bare var på sykehuset en måned, og da fikk jeg selvfølgelig pleiepenger. Men av en eller annen grunn mistet jeg også tre uker av perm, aner ikke hvorfor.. Jeg måtte i tillegg ta 100 prosent dekning, fordi far er student. Han er ferdig nå, og skal ut i jobb. Men vi klarer oss uansett ikke på en lønning. Vi kan ikke kutte ned på noe særlig, for vi lever ikke akkurat så avansert Problemet med deltid er at vaktene starter en time før sambo er ferdig på jobb, og vi bor 60 mil unna familien. Så, situasjonen føles ganske håpløs. Nav skulle ringe meg tilbake men har fortsatt ikke gjort det. Har bare vært trøbbel med nav så lenge jeg har vært i kontakt med dem, så jeg forventer meg ikke stort. Syns uansett det er merkelig at det ikke er noen bedre ordninger for premature barn. De ER jo mindre, de krever mer, og vår "perm" starter ikke før en god stund etter at de er kommet hjem. Det er vel uansett ikke en barnehage som vil ta inn en seks måneder gammel baby. For det er det hun er. Huff. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137597166-prematur-baby-ikke-klar-for-barnehage/#findComment-137610562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå