Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Ebba eller Filippa? Hva syntes dere?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Ebba var søtest:) Filippa var... ikke så norsk og minner for mye om guttenavn...
Gjest Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Ebba synes jeg rett og slett er lite feminint og ikke veldig pent. Ville absolutt valgt Filippa - det er tøft og utrolig vakkert! Kjempeflott! Ebba minner meg om en padde.. :S Du har forresten et flott navn, heter det samme selv:-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Ebba er ille og macho.. Filippa er kjempenydelig og tøft. Håper virkelig dere velger det, for ungen skyld.. Tenkt å hete Ebba=S=S=S=S
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Filippa - uten tvil:-) Jeg har en nydelig liten jente på 6 mnd som heter Filippa - vi har bare fått gode tilbakemeldinger og vi kunne ikke vært mer fornøyd. Navnet er nydelig, tøft og knallpent:-)
TeBax Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 da ville jeg valgt filippa tremeningen til dattara mi heter det
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 Syntes begge er fine "svenske" navn, men jeg personlig ville styrt unna, for ikke ha to i klassen med samme navn. Men hvis det ikke er noe problem så velg det du syntes er finest. Er jo navn i "vinden" nå.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 Eh... Tror ikke Ebba er veldig i vinden.. ?! Ikke Filippa heller?! I så fall bare Filippa...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 Filippa, så klart Ebba er mer et kallenavn.
peggy08 Skrevet 28. april 2008 #12 Skrevet 28. april 2008 Jeg synes Ebba er flott, liker ikke Filippa.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #13 Skrevet 28. april 2008 Ebbe er et slektsnavn i mannen min sin slekt som mellomnavn. Både svigerfar og sønnen har funnet det belastende og hete ebbe... så her er det utelukket og bruke det videre. Perslonlig synes jeg det er søtt da, men mannen min nekter. så... Kanskje er uvanlige navn litt lettere og bære i dag.. Ikke meningen og skremme deg, liker dere det godt velger dere det!!!!
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 28. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. april 2008 Takk for svar! Må få legge til at mannen min er svensk og vi har et spanskt etternavn. Ungen kommer sannsynligvis til å bli mørk i håret og mørke øyne. Jeg eksprimenterer bittelitt med nicket her, men fortsatt Hi altså :-) Et annet navn vi har tenkt litt på er Josefine, da oppkalt etter bestefaren sin som het Jose og døde så altfor tidelig. Men litt for søtt navn kanskje..?
huldra87 Skrevet 28. april 2008 #15 Skrevet 28. april 2008 Josefine!! =) Ja, det er veldig søtt egentlig.. Før tenkte jeg på navnet som Jose-fine, og "fine" syntes jeg gjorde hele navnet altfor sukkersøtt og nusselig. Men så ble jeg kjent med en liten Josefine, og plutselig gikk det opp for meg at dette er jo en "jenteversjon" av guttenavnet Josef! Og plutselig var ikke navnet så sukkersøtt lenger, og nå synes jeg at navnet er kjempefint. Søtt, men ikke altfor søtt. Jeg ville gått for dette navnet hvis jeg var dere. =) Jeg må være ærlig og si at Ebba synes jeg ikke er noe fint i det hele tatt. Fillippa er sånn midt på treet. Jeg liker absolutt Josefine best av alle tre navnene. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Ebba er overklassenavn i Sverige, det er et fint og ikke for mye brukt navn. Ebba er mer feminint enn mye brukte navn som Hedda etc.
prebs Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Ebba liker jeg veldig godt! Filippa liker jeg ikke... Men ingen av dem er akkurat i vinden nå, som noen sa!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 Ebba er kjempeflott. En av mine oldemødre het det, og jeg kommer nok til å ville ha med Ebba i navnediskusjonen hvis jeg noen gang blir gravid igjen. Er overrasket over at enkelte er så negative til Ebba, ser noen skriver at det minner om en padde og at det er lite feminint. Det er jeg helt uenig i. Ebba er enkelt og greit, lett å si, lett å skrive. Et navn som ikek er så vanlig ,men likevel kommer alle til å oppfatte det med en gang man sier det. Filippa er fint det og, men det er litt sukkersøtt og dillete synes jeg. Men folk har forskjellig smak, og det er jo bra. Josefine er jeg derimot veldig glad i. Kunne godt kalt ei jente for Josefine selv. Morsomt navn. Dere kan jo evt bruke Ebba Josefine. Ebba Filippa passer ikke så godt sammen.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 29. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 29. april 2008 Må si jeg er litt overrasket at så mange er negative til Ebba! Hadde vært gøy å vite hvor gamle dere er alle sammen. Har en mistanke om at de som foretrekker Filippa er i begynnelsen av 20 årene og de som liker Ebba er litt eldre? He-he.. Ikke sikkert det stemmer da.. Selv er jeg 26 og liker jo begge:-) Takk for svar uansett!
Vannmann35 Skrevet 29. april 2008 #20 Skrevet 29. april 2008 Hmm.... Jeg er 31 og er en av de som foretrakk Filippa! Ebba synes jeg er litt sånn intetkjønnsnavn, hverken feminint eller maskulint, slik som Iben og Kim. Dessuten synes jeg Ebba høres ut som en forkjølet Emma, som er tett i nesen og sier Ebba...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå