Gå til innhold

Noen her som har malt div rom i eggehvit?

Anbefalte innlegg

Blir det veldig, veldig hvitt?

Damen i maling/interørbutikken mente at det var en fin basisfarge å ha i alle rom og at man heller burde supplere med andre farger på detaljene, sånn for å få en helhet. Første etage er gjennomgående hos oss og jeg vil jo gjerne at rommene skal være i harmoni:)

Men bare eggehvitt liksom? Hmmm, noen som har noen meninger? Noen som har litt peiling og som er glad i shabbychic, Fransk bondestil ol

Fortsetter under...

Vi har alle vegger i fargen Latte. Den er helt lys, men ikke kritthvit. Synes det er penest og lettere å møblere med lyse vegger. Evt så er det fint å ha en vegg med en kontrastfarge, altså f.eks en vegg i stua som har en annen farge..

Annonse

Vi har nybygd hus som er veldig åpent. Her går alt i eggehvitt!

Veggene, dørene, listene og taket.

Det er en veldig ok hvitfarge. Ikke en som skriker eller lyser ut slik som den vanlige hvitfargen gjør.

Er eggehvit som blir kalt hvit når det gjelder dører eller vinduskarmer.

Så hos oss går alt i ett!

Vi har bodd her i over et år nå.

Er fortsatt helt fornøyd med fargen :) Ville ikke byttet den ut om jeg fikk tilbudet!!

Som du selv sier står vi jo helt fritt til å velge farger på resten. Ikke trenger vi å tenke på at det må passe inn sann sett heller. Bare at det må passe sammen.

Det eneste vi har oppdaget er at det er negativt med lyse (hvite) rammer på bilder. Da forsvinner bildene litt på veggen, selv om de har sterke farger.

De rammene som er mørke kommer mye bedre frem.

jeg har eggehvit i stuen, spisestuen og gangen. Altså alle rom unntatt kjøkkenet der har jeg mørkt kjøkken og lys toscana på veggene. Og en annen hvit farge (krem) på lister. Synes den eggehvite er veldig fin!!! Gå for det, ble veldig bra her hvertfall!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...