finetine Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Må bare dele denne historien med dere for det viser at det finnes håp selvom det virker helt håpløst............ Sjefen min var igjennom hele IVF greia med mannen sin for 6-7 år siden. Det var han som hadde "problemet" men de prøvde assistert befruktning likevel i Danmark. De hadde alle 3 uttakene men ingenting lyktes. Legene sa at tilslutt at det overhodet ikke var vitenskapelig mulig for dem å bli gravide. Den eneste løsningen var at de adopterte. De satte seg derfor opp på adposjonslister. Men dette tok jo tid og i mellom tiden satte de derfor igang med fotsoneterapi, akupunktur, zink, b-vitaminer og kuttet helt ut sukker, kaffe og melk faktisk!! Når de siste pengene til adposjon var utbetalt, hadde sjefen min vært "syk" i flere uker.Hun ble ikke kvitt et hissig omganssyke virus...................... som ikke var det selvfølgelig -men en baby! Og ikke bare klarte de det en gang men har nå to vakre jenter, på 4 og 2 år:o)!!! DE som ABSOLUTT IKKE kunne bli gravide i følge legene! Sjefen min sier at det kan ikke være noen annen forklaring enn at hun ble gravid pga alternativ behandling. Så ikke gi opp jenter. Det skal ihvertfall ikke jeg gjøre:o), og jeg har jo hatt 5 innsettinger og to avbrutte forsøk. men slike historier fyller meg med håp og ny energi!! Mandagsklem til dere alle
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Hei finetine... koselig å se deg igjen.. ja koselig med slike historier, det gir oss håp!!! Har selv valgt nå å prøve alternativt før neste uttak i uke 27.. skal ringe i morgen og bestille. Håper alt er bra med deg!! klem
finetine Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 Hei Tullemor1 Så godt å se at du ikke mister håpet:o). Jeg skal også gå igang nå til uken med fotsoneterapi og akupunktur. Skal prøve å kutte ut melk og sukker også og ihvertfall kaffe;o). Og uten tvil b-vitamin, zink, e-vitamin og omega 3 kapsler. Så får vi se om noen gode sommermåneder og det kan gjøre sitt:o) Går ganske greit her, mye på jobben om dagen så har mange 10-12 timers dager, ikke bra men roer seg snart nå;o)............. Er så godt å ha deg å holde følge med, men om noen mnd får vi jammen meg komme oss inn på gravide slitere synes jeg! Krysser fingre for oss begge:o) Klem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Hei.. ja får håpe det vår tur snart nå.. skal ha uttak i uke 27. Så ferien min i år blir som rugemor hehe.. ja greit å prøve litt nåler nå. Tar en del vitaminer ja.. Kanskje jeg også skal prøve å kutte ned på melk, mel, sukker osv.. kaffe drikker jeg ikke, men drikker mye te og får kjøpe koffeinfri te også kanskje.. Krysser alt for oss.. kleeeem
catine Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 hvem av dere tar b- vitaminer? viktigst at mannen eller dama tar det? jeg skal selv gå til akupunktør, tar et helt apotek med vitaminer og prøver også på å ha et sunt kosthold (men det er umulig å kutte ned på sjokoladen..) melk har jeg ikke tenkt på (mannen eller dama her også?) Har også tro på fysisk aktivitet.
Raspberry Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Hei jenter. Bare for å slå litt kaldt vann i årene deres: Mannen min har gått til akupunktur i 8 mnd, jeg har gått i 3 mnd, vi spist zink, omega, folsyre, og multi(med . Jeg har drukket lite kaffe og ellers prøvd å leve sundt. Ingen av oss har drukket alkohol siden nyttår. Får vel prøve på å leve enda sunnere i sommer da:)
Brumm Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Har blitt fortalt av mange terapeuter(akupunktør,homeopat og fotsoneterapeut) i det siste at en bør unngå melk, hvete, sukker og kaffe. Akupunktøren jeg var hos etter innsetting, sa det var store sammenhenger med dette. For noen fører dette bare til større slimproduksjon som kan forhindre at egget fester seg. Så jeg har kuttet all kaffe, drikker ikke rene melkeprodukter, kuttet alt godteri og spiser minimalt med hvete. Kan spise spelt istedet. Så vi får se om dette hjelper nå da!!!
apriljente-66 Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Heisann. Har også gått til alternativ (fotsone og akupunktur) i over 5 år, og har hatt 5 uttak og noen frys. Kun i ett tilfelle har jeg blitt gravid, men jeg har stor tro på alternativ behandling for økt eggproduksjon og tykkere slimhinne. På mitt forrige besøk i Danmark ble jeg fortalt av akupunktøren der hvor mye kostholdet hadde å si pga at enkelte matvarer gir slim (som kan gjøre det vanskelig å bli gravid). Jeg var veldig ofte øm i miltmeridianen (foran på leggen) som bl.a dannet opphopninger i kroppen (ikke bra for blodgjennomstrømming til livmor). Hun anbefalte at jeg kuttet ned på bl.a sukker, kaffe, melkeprodukter, oster, bananer . Dette har helt klart hjulpet hos meg. Så nå gjenstår det å se på neste forsøk Lykke til dere andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå