Jaris Skrevet 28. april 2008 #1 Del Skrevet 28. april 2008 Hvor stor aldersforskjell syntes dere er greit hvis man ønsker flere barn?? Datteren min er 1 år men jeg studerer enda og ønsker å vente litt til med barn nr 2. Vil gjerne ha flere, men det er jo økonomien som er et problem nå da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137595092-lurer-p%C3%A5/
Tredjemann på vei :D Skrevet 28. april 2008 #2 Del Skrevet 28. april 2008 Vi har en gutt på 2,5 år og har termin med nr.2 nå i mai/juni. Jeg har gått første året på førskolelærerutdanningen dette året, og det har gått sånn passe. Fikk ikke gjennomført praksisen og mangler noen oppgaver pluss at jeg skal utsette de neste eksamenene, men det går bra så lenge jeg er ferdig med alt fra 1.året i løpet av permisjonen. Samboern har også studert hele tiden mens vi har vært sammen, og blir ferdig nå til sommeren, så da skal han søke jobb. Økonomisk har vi klart oss kjempebra og har aldri følt at vi har måttet spinke og spare. Mange gode ordninger for studenter med barn, bl.a. studentbarnehager. Gutten vår har gått i studentbarnehage siden august ifjor og siden vi begge er studenter og for det meste har levd på lån/stipend, har vi kun betalt 230 kr mnd for barnehageplassen! Vi har også bodd ganske billig det siste halvannet året. Har leid en stor 2-roms for 5500 kr i mnd like ved studiested og sentrum av byen. Men til høsten må vi finne oss noe større. Blir nok litt trangere økonomi nå med to barn, og kanskje ikke noe moderasjon på barnehageprisen, i tillegg til høyere boligutgifter, men det ordner seg:-) Vi hadde halvveis planlagt denne lille såppas tidlig p.g.a at vi ville gi gutten vår et jevnaldrende søsken. Han har verken søskenbarn eller andre barn å være sammen med på fritiden, men trives kjempegodt med ungene i barnehagen, men et søsken har han alltid i nærheten. Blir 2,5 år mellom våre og det synes vi virker som en super aldersforskjell, foreløpig:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137595092-lurer-p%C3%A5/#findComment-137595618
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå