Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

I morgen skal jeg til min første time hos legen. Er da 8+2.

De siste 2 ukene har jeg opplevd sterke smerter nederst i ryggen, med strålinger ned mot bena. Smertene kommer kun etter "litt harde dager", der jeg har vasket huset, gått en lang tur i marka, vært ute hele dagen å jobbet i hagen osv.

Etter å ha lest meg litt frampå, har jeg skjønt at dette kan være (men ikke nødvendigvis er) smerter som kommer av bekkenløsning/låsing.

Er det noe poeng i å nevne dette for legen nå så tidlig?

Så lenge jeg begrenser meg har jeg jo ingen problemer med dette.

Eller er det kanskje viktig å finne om disse smertene virkelig kommer av bekkenløsing og evt starte behandling så tidlig som mulig?

Jeg vil liksom ikke virke "sytete" når jeg er hos legen...

Fortsetter under...

Hei! Er en snartur innom her selv om jeg fortsatt holder meg på bli gravid... Har hatt to svangerskap med bekkenløsning, så følte meg kallet til å svare!

Jeg synes absolutt at du bør nevne det for legen. Kan være lurt å få en henvisning til fysio, for om ikke annet få litt tips om hva du bør unngå og øvelser det kan være lurt å gjøre. Du bør ikke skåne bekkenet, men trene muskulaturen rundt slik at du har god støtte. Jeg har skånet bekkenet mitt, og endt opp med store muskulære plager i lang tid etter fødsel.

Er det snakk om en låsning kan du få behandling, og bli bra igjen.

De "harde" dagene bør du nok være litt forsiktig med, men det er bra å være i aktivitet.

Takk for svar! :)

Skal prøve å snike det inn i samtalen med legen i morgen, hehe :)

Hadde vært fint å få tips, ja.

Selv har jeg i det siste erfart at i stede for å gå èn lang tur for dag, er det bedre og gå 2 korte. Da får jeg hvilt litt i mellom,og dermed blir det ikke så ille etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...