Gå til innhold

Så altfor tidlig...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fikk de satt lungemodnings sprøyte? er hun på et bra sykehus? akkurat når er hun født? døgn teller når det er så tidlig. vet at det er 95 prosent sjangse for at babyen overlever viss det er over uke 28,husker ikke prosentene på uke 25..men har lest mangen gla historier da:) kanskje noen andre har prosent tallene til deg? greit å ha noe å forholde seg til.

Hei, og gratulerer med niesen din:)

Fikk selv en gutt i uke 26+5 pga. vannavgang, i dag er han en kjempe kvikk og frisk gutt som er helt etter skjema på utviklingen etter korrigert alder:) (Korigert alder vil si at man regner fra termindato)

Det har mye og si om hun fikk lungemodnings sprøyte før den lille prinsessa kom til, men det finnes solskinns historier om de som ikke har fått det også:)

De mest kritiske dagene er de tre første, men det vil heller ikke si at faren er over:(

Ellers er det ikke uvanlig at disse små kjempene kan få hjerneblødning:( Men det er ikke alltid de får varige skader av det heller:)

Det er mange flere med erfaring fra så små kjemper inne på prematurdebatten på dinbaby, der finner du nok mange solskinns historier :)

Lykke til med niesen din, og foreldrene hennes:)

Takk for oppmuntrende svar!

Hun fikk to lungemodningssprøyter før hun ble født. Hun ble født i uke 24+3. Mor og barn har det bra og det viser seg at den lille er en ordentlig fighter, scoret 7 på apgartesten. Nå er de i trygge hender på Ullevål. Vi krysser fingrene for at hun skal kjempe videre i natt og de neste ukene!

Annonse

Foreløpig går det over all forventning. Hun har vært nede i 390 gram, men er nå over fødselsvekten og på vei oppover såvidt jeg har forstått.

Hun er en skikkelig fighter og alle pleierne på Ullevål er imponert over den lille sterke jenta! Foreløpig kun oppturer, og vi får bare fortsette håpe!

Hei

Takk for mange oppmuntrende svar.

Lille Lotte har det bra:) Hun vokser seg stor og sterk... er idag oppe i 620gr:)Og det er over all forventning, for meg ihvertfall...

Pleierne begynte idag og snakke om å planlegge å legge henne på brystet mitt...sukk..kan nesten ikke vente.

hilsen

mamma'n til det lille vidunderet.

hei

jeg fødte en to gutter i uke 25+5.. den ene var dødfødt, men den andre er nå snart 6 uker og veier 1300gram mot 620gram på det minste... det er mange oppturer og noen nedturer, men ikke gi opp... de små har en utrolig evne til å fikse opp ting som skjer, men vær forberedt på en berg og dal bane fremover... vår lille gutt får fortsatt puls og mettningsfall og det tar nok tid før det stopper... de er jo altfor umodene når de blir født...

det er jo i teorien et foster i en god tid etter uke 25...

lykke til!

Hei igjen!

I morgen skal vi inn til Oslo igjen for å hilse på lille vakre Lotte! Jeg er selvfølgelig verdens stolteste tante, makan til viljesterk frøken!:-) I går fikk hun komme ut av kuvøsen og ligge på mammas bryst i 3 timer, så dette går fremover!

Takk for alle innlegg om mirakelhistorier, det gir mye håp i hverdagen, som tross lat har vært ganske mørk, men som nå blir lysere og lysere!

Hilsen tante Ida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...