Bibibullan Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hei! Min mann skal få bestemme navn på vårt tredje barn som nå er en sønn (to jenter fra før) og han har nå kommet frem til at han vil at gutten skal hete Jeppe. Jeg synes det er uvant. Jeg var så innstilt på noe mer klassisk som Jacob. Døtrene våre heter Iben og Ulla. Hva slags person assosierer dere med Jeppe? Er det fint eller helt corny? Merkelig med tre uvanlige navn eller passer det? Er helt usikker her, men liker jo at ikke alle andre heter det, men siden jentene har "sjeldne" navn hadde jeg håpet å balansere litt med et mer kjent navn på sønnen vår. Takker for svar!!! =-O
Bibibullan Skrevet 28. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. april 2008 Gkemte å spørre om forlsag til klassiske mellomnavn så det ikke blir så spesielt... feks Jeppe Andreas om noen har forslag, tuuuusen takk!
Vannmann35 Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Søstrene har jo ganske spesielle navn, så da synes jeg Jeppe passet bra. Jacob er også pent da. Jeppe forbinder jeg jo med "Jeppe på Bjerget". Ellers, hva med Jesper eller Jasper?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Jeg synes Iben, Ulla og Jeppe passer kjempefint sammen. Egentlig er jeg overrasket over at Jeppe er så lite brukt, for det er et flott navn som jo er litt i samme stil som mange andre navn som er langt mer populære nå. Jeg tenker umiddelbart på Jeppe på bjerget, men jeg synes ikke det skjemmer Jeppe-navnet. Har gått på skole med en gutt som het Jeppe, og han var en festlig fyr. Mine assosiasjoner til Jeppe-navnet er at Jeppe er en utadvendt fyr, morsom og aktiv.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jepper er helt nydelig! Synes det er et utrolig herlig navn. Passer perfekt med søstrenes litt spesielle navn. Synes Iben, Ulla og Jeppe passer perfekt, jeg. Jepper er bare HERLIG! Gratulerer med nydelig navn:-) Han blir garantert en storsjarmør med glimt i øyet når han bærer det navnet:-)
Gjest Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Jeppe Martinius Jeppe Nikolai Jeppe Alexander Jeppe Christoffer Jeppe Andreas Jeppe Johannes Jeppe Kornelius Jeppe Emanuel Jeppe Lauritz Jeppe Olauss Jeppe Mathias Jeppe Elias Jeppe Tobias
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Det første som slo meg var Jeppe på bjerget og redda Joppe(for de som så barnetv på 70-80 tallet:) Jeppe er spesielt, ikke noe jeg ville gitt min sønn. Men poeng for uvanlig navn skal han få. Jeg hadde vurdert Jesper eller Jacob som er fantastisk fine navn.
Bibibullan Skrevet 30. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. april 2008 Hei TAKK for alle svar!! Jeg hadde selv valgt (om jeg kunne, fetterne heter det..Jesper eller Max eller Jacob som nevnt før), men det går altså ikke, så jeg prøver å innstille meg på Jeppe. Hjelper å høre at flertallet liker det. Jeg bryr meg ikke så mye om historien om fylliken og lystløgneren, da jeg selv er oppkallt etter en viss Ibsen-dame som løy, bedro og skjøt så... Dessuten fant jeg idag ut at Jeppe er et kallenavn for Jacob, hehe. Takk også for fine mellomnavnforslag! Jeppe Mathias kanskje?? Hm..... (-:
Gjest Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Jeppe er utrolig flott. Helt nydelig navn, liker det utrolig godt. Synes også Iben og Ulla er flotte, stødige, originale navn:-) Hva med: Jeppe Matias Jeppe Sebastian Jeppe Olai Jeppe August Jeppe Kristoffer Jeg tror jeg liker Jeppe Matias best.. Det er pent! Har storesøstrene mellomnavn?)
Nyttårs barn Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Synes Jeppe er fint jeg. Og passer godt med søstrenes navn som mange har sagt. Og litt pussig at alle disse disse navnene er mer vanlig i Danmark enn her i landet. Synes det er deilig å høre andre navn enn Kasper og Jesper, Noah og apostelrekka, men det er nå min mening.
Gåsevåse Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Jeppe forbinder jeg med en artig type- gjerne len liten entertainer. Veldig fine jentenavn du har valgt, forresten.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Jeppe er for meg i samme sjanger som Pelle, ikke helt et ordentlig navn på samme måte som Jacob. Ulla er uvant mens Iben begynner å bli veldig populært som jeg tror ikke du trenger henge deg så mye opp i navne-sjangeren.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Jeg er totalt motstander av at en av foreldrene skal bestemme navn... jeg mener at navn til barna må begge være enige om av den enkle grunn at det er en menneskerett å like navnet til barnet sitt. Nå er det jo mulig du ha bestemt navnet til jentene som forøvrig er helt nydelige sammen.... Iben og Ulla... uvanlige og vakre navn. Iben, Ulla og Jeppe..... helt feil i mine ører.... Jeppe blir for hardt. Iben, Ulla og Jakob.... kjempefint sammen !!!! Hva med å døpe gutten for Jakob og så la han få kallenavnet Jeppe...? Da får begge viljen sin og du kan jo kalle han for Jakob hvis du vil. Som du selv sier lenger nede så er visst Jeppe kallenavn for Jakob... så dette ble en vinn-vinn-sitasjon spør du meg... :-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå