Pluttiplutt Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Har vært hos samme legen som moden mamma, med 2 i magen i dag. Mine har en vekstforskkjell på 600 gram, men de hadde det veldig bra i magen,masse pustebevelser og godspark. han sjekket om jeg hadde åpning, og det var det, 1 cm åpning og mykt sa han,så strippet han meg litt og gikk opp til føden for å diskutere med de andre hva de skulle gjøre. det de kom frem til er at i morgen setter de igang fødselen med ballongkateter. kan jo ta sin tid, men blir mamma innen helgen. akkurat nå tenker HJELP..vet jo at kroppen min har forandret seg siste ukene, og at ting nærmer seg...men nå ble det plutselig så veldig virkelig. får nyte den siste natten(nettene) med babyspark inne i magen:) blir jo litt rart å ikke ha de der inne lenger. Gleder meg masse til å se de, og gruer meg litt til omveltningen av hverdagen...alt blir jo nytt for meg nå. skal gjøre mitt beste for å holde dere oppdatert jeg:) Traff Moden mamma i dag og, hun kom sprettende opp trappa for å se om hun så meg. flott å se deg igjen moden mamma:) du ser godt ut:) flott mage har du fått og. tror jeg skal slumre litt på sofaen jeg, fått beskjed om at jeg kan regne med litt maserier i dag/kveld, så jeg får duppe av mens jeg kan:) KLEMKLEM
Fanny08 Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Å guriland, så spennende! Skulle ønske det var meg! Masse lykke til!!!! Stor klem
Oslo-71 modell Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Tenk at du skal bli mamma!!! For noen spennende dager det blir for deg nå. Men godt skal det nok bli å bli kvitt den store magen. Jeg skjønner den grueglede følelsen du har. Den kjenner jeg også mye på! Alt blir så nytt og livet forandrer seg totalt! Lykkelykke til-hold oss oppdateret! klem
litengutt+2_spirer i magen Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Hei! Så spennende! Vil bare ønske deg masse lykke til :-)
Sol med 2! Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Å, så spennede. Håper alt går raskt og greit for deg og at det bare blir snakk om timer før du har de to søte små hos deg. Har forresten hørt to fødselshistorerer de siste dagene hvor fødselen kom i gang ved at de tok vannet. Kan jo være et tips å diskutere det med jordmor hvis det drar ut ;o) Masse lykke til!
Thea-81 Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Oi, settes i gang i morgen - hvor lang tid kan det ta før de kommer da? Og hvorfor setter de deg igang, pga åpning? (Føler med veeeldig førstegangs akkurat nå Lykke-lykke til, tenk snart får du holde dem i armene!!!
moden mamma Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Er bare såå spent på dine vegne! Du må love holde oss oppdatert - husk vi sitter 10 stk rundt et bord mellom 12 og 15 i morgen og har deg i tankene... Som jeg fortalte på sykehuset trengte jeg faktisk ikke mere enn den ballongen sist + det fantastiske klysteret (spør om det tidlig.. hehe) Glemte spørre... skal du ha epidural? Tips: Om du ikke vil ha hele bøtteballetten av personell inne på fødestuen hele tiden sa de til meg at dette kunne jeg være med på å bestemme selv Hvordan går det med maseriene? Begynt å plage deg? mange klemmer til deg fra meg! Stikker def innom deg om jeg er innom Ahus de neste dagene!
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 Åh så spennende at du snart blir mamma! Håper virkelig at det går fint for det imorgen og at det ikke tar for lang tid. Skal helt klart tenke på deg imorgen når vi er på lunsj! Har savnet deg de siste gangene og gleder meg nå til å møte deg og de små litt senere i sommer. Det føles liksom litt uvirkelig at du faktisk skal føde veldig, veldig snart. Det betyr vel at jeg også nærmer meg... går inn i uke 35 nå... Masse, masse lykke til fra meg og gutta i magen! Stor klem
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 De største tanker og hilsninger fra meg og mine to små sneiper i magen! Tenk at du er så heldig at du får møte dine to små veldig, veldig snart. Åh!
Pluttiplutt Skrevet 28. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2008 takktakk takk for lykkenønskninger allesammen. synes ikke det er lenge siden jeg satt her som nybakt tvillinggravid i 12 uke og leste om andre som skrev at de ble igangsatt jeg.. tiden gikk plutselig så fort. blir igangsatt med ballong kateter, hvor de setter en ballong med saltvann inn. moden mamma kan nok forklare mer enn meg, for jeg har ikke peiling. de sa det kan gå alt fra timer til dager før det er igang. håper virkelig jeg slipper å gå med den ballongen i 36 timer..... de sa ikke hvorfor de setter meg igang, regner med at det er en blanding av at jeg er i uke 37, har hatt høyt BT i det siste(var flott i dag forresten) protein i urin,myyye vann i kroppen, svangerskaps(lever) kløe, og at de har en vekstforskjell på 600 gram, hvor tv 1 ikke har vokst mer enn 100g på 2 uker, mens tv2 har vokst 400. tv1 er ca 2200 og tv2 ca 2800, og at jeg hadde åpning og livmorshalsen var myk. og at de ikke har vært like aktive som før. spurte ikke jeg, for virkeligheten slo ned i meg sånn plutselig, så jeg glemte helt å spørre hva som var det overveiende for igangsetting. legen sa ikke mye annet enn at han skulle snakke med de andre på føden om hva de skulle gjøre, og så at de skulle sette meg i gang. jaaa jeg vil ha epidural...har 2 skiver i ryggen som er skeive fra før og vondt allerede pga det, og de sier jo at epidural er lurt å ha i tilfelle tv2 legger seg tversover og man må ha ks.er nok godt med litt smertelindring og skulle jeg tro. maserier har begynt, skal ta meg en god varm dusj og bare lukke øynene og nyte siste natten alene:) mulig jeg sover som en stein i natt. disse to i magen sier virkelig ifra at de er der nå og. de ble plutselig så aktive.veeeldig aktive og...bare kos det:) skal pråve å holde dere oppdatert, men jeg aner ikke hvordan morgendagen blir. stoor klem STOR KLEM:) kos dere masse på lunch i morgen.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 28. april 2008 #12 Skrevet 28. april 2008 Får nærmest tårer i øynene jeg. Holde oss oppdatert om hvordan det går med deg da
Pluttiplutt Skrevet 29. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. april 2008 sukk.ble sendt hjem i dag også..skulle blitt igangsatt mandag..for mange på fødestuen..blir sendt hjem. skulle bli igangsatt kl 10 i dag, for mange på fødestuen, ble sendt hjem klokka 14,00...tilbake igjen i morgen... slitsomt dette her jo. uff,
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 tenkte å sende deg en melding å høre hvordan det gikk! vi tenkte masse på deg i dag!
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Åh så slitsomt! Håper virkelig at det blir din tur i morgen... Skal krysse fingrer og tær. Stor klem!
Sol med 2! Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Alle gode ting er tre! Får virkelig håpe det blir det for deg nå ;o) Du har vel ikke lang vei til sykehuset, ellers hadde du vel blitt lagt inn? Lykke til!
Pluttiplutt Skrevet 29. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 29. april 2008 har lang vei, sogner ikke til Ahus , men det var fullt i oslo. tar ca 45 minutter uten trafikk å komme seg dit med bil. noe vi ikke har. blir dyrt med taxi i lengden om jeg ikke får noen til å kjøre. Dette vet de og sendte meg hjem allikevel. så vi får håpe jeg ikke blir sendt hjem i morgen, det slitsomme er å forberede seg på igangsetting osv hver kveld, for så å måtte reise hjem. igjen.gruer meg jo til det, har jo aldri gått gjennom noe sånt her før så jepp, jeg har fått litt fødselspanikk. iiiik..(iallefall helt til det slår ned i meg og jeg er midt oppe i det) vi får se hva som skjer i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå