3barnsmamma<3 Skrevet 28. april 2008 #1 Del Skrevet 28. april 2008 Da her jeg vært hos legen. I mine tidligere svangerskap har jeg tatt den første kontrollen rundt uke 7-8. Syns det er greit å ha gjort det, få i gang ting liksom. Slik er det denne gangen også. er i uke 8 nå. Men da jeg kom dit sa hun at blodprøvene tar de ikke før uke 12. De tok dem da i uke 8 sist jeg var gravid(begge gangene faktisk). Kanskje nye rutiner...?? Noen gyn. undersøkelse ble det ikke, tok sånn kreftprøve da jeg tok ut spiralen i oktober. Jeg spurte om mulighet for å få tidlig UL pga at jeg er bekymret og vil vite at alt er OK, lenge å vente til ordinær UL. (fikk tidlig UL sist) Men det fikk jeg ikke nå. Måtte blø eller ha mer smerter for å få det. Dritt !! Så snakka jeg med henne om å velge et annet sykehus enn det jeg egentlig hører til pga elendig behandling. Hun skjønte situasjonen, men det kunne vi se nærmere på et par mnd før termin sa hun. Litt sent kanskje... ettersom det er opp til sykehuset å avgjøre om jeg må ha KS eller om jeg får føde vaginalt.. Jeg vil gjerne vite i god tid på forhånd..... Ble lettere frustrert, å håper nå på en bedre samtale med jordmor når jeg skal dit.. Sa også at jeg er veldig svimmel, men verdiene på blodprosenten (de tok den pga svimmelheten) og blodtrykket var fint, så sykepleier skjønte ikke hvorfor jeg var svimmel Blodtrykket var 105/72. Terminen ble satt til 13. desember. St. Lucia.....tralalalalala (er ikke d 13. des da?) Jaja.. tilbake om en mnd da, å det er siste hos legen. Jeg tar alle mine andre kontroller hos jordmor, så fremt at ikke noe spesielt hender da.. Jeg synes jordmor er best! Har mye bedre dialog med henne enn med legen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137593515-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krøllefrøken Skrevet 28. april 2008 #2 Del Skrevet 28. april 2008 Merkelig det med blodprøvene?! Jeg var hos legen for 2 uker siden, da jeg fant ut at jeg var gravid. Han tok alle blodprøver da, og jeg var ikke mer enn ca 6 uker på vei. Kanskje noen vil vente til uke 12 pga at faren for SA er mye mindre? ikke vet jeg... Når det gjelder tidlig UL tror jeg det er veldig forskjellig praksis hos legene. Noen er mye "snillere" enn andre og henviser til UL til nesten alle som vil ha det. Jeg hadde en SA for noen år siden, og da jeg ble gravid med førstemann fikk jeg ingen tidlig UL selv om jeg var bekymret pga den SA'en. Jeg forstår egentlig at de ikke kan henvise til UL i hytt og pine, det vil jo bli veldig kostbart og tidkrevende. De aller, aller fleste er jo bekymret og redde for at ting ikke er i orden.. så hvis de sender en, må de på en måte sende alle til UL: Men forstår veldig godt at du har lyst til å se at alt er i orden, det er alltid stas med UL Sykehusvalget kan vel kanskje jordmor hjelpe deg med? Hvis ikke så får du tvinge legen til å ordne det neste gang du skal dit! Det ordner seg sikkert Lykke til videre da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137593515-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-legen/#findComment-137593590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
britto87 Skrevet 28. april 2008 #3 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg tok også mange blodprøver, blodprosenten, urinprøve, blodtrykk o.l da jeg var til legen da jeg var 6 uker på vei (er 8 uker nå!) Merkelig. Men det er jo forskjellig fra lege til lege.. Fikk ikke UL jeg heller siden formen min var så fin og det er første gangen min. Jeg er nok bare vanlig førstegangsgravid bekymret. Livredd for å miste o.l Men gleder meg MYE til UL kontroll 2 juni, da er jeg ca 11 uker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137593515-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-legen/#findComment-137593706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå