Gå til innhold

500 g forskjell på tv1 og tv2 i uke 32

moden mamma

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos spesialist på ul - var som kanskje dere fikk med dere på vanlig tvillingkontroll fredag hvor den nye legen ikke fikk målene til å stemme med målene gangen før der. Fikk derfor time med spesialist i dag.

Det var veldig beroligende å være hos han, han var veldig flink og hyggelig. For ikke å snakke om veldig nøye!

Denne legen kom frem til at mine tvillinger nå er 1570g og 2070g. Ene på -16% andre på +4% i vekst. Han syntest det var bra stor forskjell på de (frem til nå har det bare vært 100 g forskjell) Men alt hva han sjekket tydet på at de hadde det bra der inne. Så jeg får hvile på det...

Skal sef være veldig på vakt mhp at begge beveger seg og ta kontakt om jeg er usikker/i tvil...

Det fine er jo at det er tv1 som er den minste!

Fortsetter under...

Denne spesialisten var på Ahus eller? Flott at du får ordentlig oppfølging, det er nok annet å tenke på om dagen.. Sa han noe mer om vekstforskjellen? Når evnt "slår de alarm" (hvor stor forskjell det skal være da)?

Pluttipliutt: Har du fått dato for ks/igangsettelse?

Spesialisten er to dager i uka på Ahus - er ikke sikker på hvor han "sogner" til. Kanskje Pluttiplutt vet - hun hadde time før meg :) Om hun ikke svarer selv kan jeg svare for henne.. hun blir forsøkt igangsatt i mrg!!

De ønsket at tvillingene skulle følge "sine" vekstkurver.. Om de ikke gjør det vil de evnt ta affære.. Tv1 ligger nå på nederste grønne linje, akkurat innom normalområdet (kurven ser litt himalaya ut om du forstår..) Tv2 følger sin kurve som hun hele tiden har hatt. Skal på ny vanlig tv-kontroll på 10 d - får se hva som har skjedd til da.

ja denne spesialisten er på Ahus(svarte for deg jeg Moden mamma, siden jeg var der selv i dag^^)

igangsettelse i morgen for meg....(skummelt spennende og magekriblende på en gang dette her)

og du da moden mamma, komme sprettende sånn opp trappa frisk som en fole i frasparket:) helt suverent:)

Annonse

Så bra at du fikk en ordentlig måling. Kunne tenke meg en tur til denne spesialisten jeg også, siden min forrige måling var bare kaos ;o)

Skal til jordmorkontroll i morgen, da.

Er det fint at tv1 er minst? Har legene dine sagt det?

Det er stikk motsatt av hva min gynekolog har sagt. Det beste er at Tv1 er størst og ligger i hodeleie. Har forstått at det er fordi leie til tv2 kan endre seg under fødselen og at det derfor er mindre sjanse for komplikasjoner med å få ut nr 2 dersom denne er minst.

Var bare min konklusjon siden tv1 sitter i sete - tenkte det var greit med ei lita snelle og ikke en som er 20-25% større... :) Spørte ikke.

Godt med ordentlig måling - og fått sjekket at alt er ok, men forskjellen var faktisk enda større enn målt fredag. Det som er fint er at bare tv1 ligger i minus i vekst. Rart mine barn skal bli så små... jeg som er så stor selv!

Ellers så synest jeg også det er ganske lenge til ny kontroll... Skal sef følge med godt selv og komme inn om jeg føler noe endring.. mindre spark o.l.... det som er såå vanskelig å følge med på! Spes på tv1 da hun ligger litt lenger inn og har alltid vært rolig...

Skulle gjerne vært hos en sånn spesialist jeg også - siden siste måling viste økning på 500-1000 g på EN uke. Bare tull..skjønner ikke hvem jeg skal stole på..og får vel et nytt tall i morgen..

Er også spent på bt, hadde gått opp en del forrige gang + mye vann i kroppen + mye vondt i hodet + vondt øverst ved ribbein. Men som jeg har sagt og skrevet tidligere: Får jo NULL respons på dette..

Moden mamma: Er enig i at 10 dager til neste gang er lenge, du får kjenne godt etter!!

Skikkelig vanskelig å forholde seg til den vekta/måla når de varierer sånn!

Du må skrive en liten rapport til oss etter kontrollen din! Ikke godt nå som flere plager begynner å komme rasende på... Så jo sist onsdag at du hadde fått mye mer vann - ikke godt med det ekstra presset alt vannet gir!

Må bare si at Pluttiplott viste seg mine bein i dag... Beina hennes ligna på bestemora mi sine.. hun hadde bare fått "2" i ødemer - lurer virkelig på hvordan en 3'er ser ut!! Stakkar... så ikke godt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...