Gå til innhold

Student og deltidsjobb.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og jobber deltid utenom. Jeg tjener ca 115000 i året. Av den lønna utgjør den faste stillingen ca 22 prosent, resten jobber jeg ekstra og skriver opp på timeliste. Når man skal se om jeg har rett til foreldrepenger, regner man det kun utfra min faste stillingsprosent, eller ser de på hva jeg har tjent igjennom hele året?

Får jeg både ev. foreldrepenger + stipend fra lånekassen?

Noen som vet?

Fortsetter under...

De ser på hvor mye du har tjent per år.

Du får arbeidsgiveren din til å fylle ut det skjema Inntekts- og skatteopplysninger – arbeidstaker som skal ha syke­penger, fødselspenger eller adopsjonspenger. Da vil arb.giver din ta et gjennomsnitt av det du har per mnd (sånn du kommer best mulig ut) og føre det opp der. Da trenger du ikke levere lønnslipper til NAV. Og Nav vet hvilken lønn de skal ta utg.punkt i.

Jepp. Du får både foreldrepenger fra NAV og stipend fra lånekassen.

Det er ikke aktuell stillingsprosent de tar utgangspunkt i, men gjennomsnittlig lønn. Det eneste kravet er at du tjener mer enn folketrygdens grunnbeløp.

Hvis du vil vite litt mer nøyaktig, så kan du gå inn på nav.no. Der skal du kunne fnne foreldrepengekalkulator. Tror også det ligger en link til den på bim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...