Gå til innhold

Festdrakt til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen passer størrelse 86, så en festdrakt i denne størrelsen vil bli perfekt til 17. mai. Men burde jeg heller kjøpe str. 92 slik at hun kan ha den lenger enn bare i år? Jeg kjenner ingen som kan legge opp/sy inn slike drakter, og jeg har IKKE tenkt å betale for noe sånt heller. Hva pokker gjør jeg?

Fortsetter under...

Skrevet

Tuppa har festdrakt fra maxemilia i str 80 (er 2 år i år) og den passer fint i år også :) mulig jeg legger den ned ( det er bare å sprette opp en liten søm) men det er ikke noe must i år..

Jeg ville ha kjøpt str 86 om du skal kjøpe en festdrakt som har mulighet for å legges ned/ut, str 92 hvis ikke..

Skrevet

Takk! Kan man bestille fra maxemilia? Hva koster drakt til jente?

Skrevet

Vet jo ikke hvor du bor. Men jeg fant en nydelig festdrakt til min jente på Coop OBS! De har også i størrelse 86 så jeg. Så ikke på de minste størrelene. Men til min store glede så har den jeg kjøpte borrelås i livet. Regner med at det også gjelder de mindre størrelsene? Dette gjør det jo superlett å tilpasse kjolen til neste år, for det var mer enn ok å ta av. Drakten er ganske lang også så det gjør ikke noe om den blir kortere til neste år. Bunadblusen var alt for stor for min datter, så jeg måtte kjøpe en mindre som passet bedre i år. Dermed har hun jo også en bunadbluse som vil passe til neste sesong også.

Festdrakten ligner litt på bunad med rødt brokadeliv kantet med sort. Stakken er sort med rødt bånd nederst. Forkledet er hvitt og festes med borrelås den også. Man kunne også få sort cape til om man ønsker det.

Skrevet

Leadern har i nettbutikken sin :) koster 1500 med skjorte og veske, men den er verdt prisen.. Kan som sagt brukes i rundt 3 år og om man skal kjøpe en annen drakt til 4-500 hvert år så blir jp prisen så og si den samme etter 3 år..

Skrevet

Glemte å si at prisen på festdrakten (inkl bunadskjorte) på Obs er 398,- for de største størrelsene, hundrelappen mindre for de små. Betalte 149,- ekstra for bunadskjorten jeg kjøpte i tillegg. En bra pris det!

Annonse

Skrevet

Tusen takk. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...