Gjest Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Jr har snart bursdag og jeg skal lage kake. Jeg er ganske fersk i bakeverden og trenger da litt tips For dette MÅ bli en suksess Jeg skal lage bløtkake av glutenfritt mel, for han har cøliaki, og jeg vet at det ikke blir noen forskjell på smaken. Kan jeg bake sukkerbrødet i dag og fryse det til neste lørdag? Noen som har noen idiotsikkre tips? Hva er egentlig eggedosis? Hvor mye må jeg røre for å få til det? Hvor mange egg bruker du i en vanlig rundform?
Alba44 Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Det går veldig bra. Gjort det mange ganger, jeg. Syns faktisk den blir bedre etter å ha vært fryst. ) Blir akkurat samme smak med glutenfritt mel.
Mille** Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Javisst! Pleier alltid å bake bunnen tidlig så jeg er sikker på den blir bra, og så fryse den. Idiotsikre tips er vel å piske lenge nok, til det ikke knasprer mer i sukkeret, jeg bruker 4 egg. Og når melet og resten skal røres inn så må man røre forsiktig. Når du tar den opp av frysa så skjær den opp før den er helt tint, da er det lettere å skjære. )
Gjest Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Supert Ja jeg skal vel få til dette! Kommer til å gjøre fylla veldig enkel, med krem og jordbærsyltetøy. Pynter med ferske jordbær og krem på toppen. Men i tilfelle jeg er i det vågalet hjørnet og vil prøve noe annet; hva syns du er godt som fyll?
Mille** Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jeg liker godt å ha masse frukt som fyll, banan, jordbær, ananas, druer, kiwi og krem. Ikke akkurat vågalt, men veldig godt. Får alltid skryt for bløtkaka mi. )
Gjest Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Så du har ikke krem i fyllet? bare legger frukta i? Hørtes frsikt og godt ut. Ser i noen oppskrifter at man skal dynke sukkerbrødet i melk eller juic, gjør du det? Hvorfor skal man det? (Ikke le av de dumme spørsmålene mine nå jeg har så lyst til å få det til bra)
Mille** Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Joda, har krem oppå frukten også. Dynker med anansjuice (evt melk). Skal dynke for at bunnen ikke skal bli tørr. )
Alba44 Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Ingen spørsmål er for dumme, NewMom ) Noen dynker, men jeg gjør ikke det. Syns vaniljekrem er kjempegodt i kaka og syns det+krem+frukt gjør kaka saftig og god. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå