Gå til innhold

ADHD? eller for mye sukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen slet ut moren, sov hverken dag eller natt.

Babyen vokste til og var vill og gal.

Jenten begynte på skolen, ble utredet for adhd og begynte med utprøving av medisiner.

Kostholdet var og er så som så. Sukker og snop er en stor del av hverdagen. Det er snop i huset hver dag og det er også fritt fram for å spise det.

Folk kommer med tips og råd om at sukker fører til hyperaktivitet, men nei, legen sier at det ikke virker på jenten.

Hun har nå sluttet på medisiner, har ikke adhd likevel. Kan det da være sukkeret som er svaret på problemene?

Kan det være sukkeret som gjør at jenten har konsentrasjonsproblemer? Har problemer med å sitte i ro?

Kan det være sukkeret som gjør at hun ødelegger lekene sine?

-Oi, jeg visste ikke at dukken ikke tålte å kræsje med veggen.

Hva kan det være? Hvis det ikke er adhd?

Er det vanlig å få feil diagnose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til.

Når hun er hjemme, er hun vill, hissig og kranglete.

Når hun er på besøk hos folk, f.eks. meg, er hun stort sett snill og rolig, selv om hun har sine perioder her også, kan det ikke sammenlignes med oppførselen hjemme hos foreldrene.

Ja, hun har ødelagt leker her også, men det kan ikke sammenlignes med oppførselen når hun er hjemme.

Skrevet

kosthold kan ha innvirkning. Det kan faktisk vere reaksjonar på meir enn sukker. Melk f eks. Fargestoff i snopet(E-stoff). Vanilin kan virke inn.

Men oppdragelse er også medverkande til ADHD symptom, eller mangel på det. Og andre kroppslige plager, som hard mage, språkvanskar osv...

Og det er faktisk ikkje heilt uvanlig at ein får feil diagnose. ADHD er jo litt "poppis-diagnose" for tida. Og det er sagt at der er barn som hadde trengt heilt andre tiltak, men får ADHD diagnose i staden, for det er enklast.

Er ho blitt testa igjen, sidan dei meiner ho ikkje har diagnosa?

Skrevet

Hørte om noen som ikke bare hadde kuttet ut sukker, men også melk. Det var riktignok i forbindelse med at de trodde det var en annen diagnose enn ADHD men husker ikke hvilken...

Det er flere muligheter med naturmedisiner også...Vet om noen som bruker det i forb. med kons.problemer på skole

Skrevet

Ja, hun har blitt testet igjen, ganske grundig også, så legene bør jo være sikker i sin sak.

At både kosthold og oppdragelse har en del å si i denne saken, er jeg ikke i tvil om.

Jeg har igrunnen fått bekreftet det jeg lurte på.

Takk for svar.

Skrevet

Proteinintoleranse kanskje? Den kan blant annet gi adhd-symptomer selv om man ikke har noen adhd i seg selv.

http://www.npif.no

Når det gjelder sukker vet vi vel alle at dette øker aktivitetsnivået. Sukker i kombinasjon med en melkeproteinintoleranse f.eks, øker gjennomtrengningen i tarmen og fører til et større opptak av opioide peptider i blodet/forsterker reaksjonen på melkeinntaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...