Gå til innhold

hva skjer om man takker ja til et jobbtilbud men ombestemmer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har søkt på flere jobber og har nå fått innkalling til intervju på den jobben jeg har minst lyst på. men hva om jeg takker ja til den og litt senere får tilbud fra en plass jeg heller vil jobbe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ikke har skrevet under på noe så er du vel ikke bundet, selv om en muntlig avtale forsåvidt er like gyldig som en skriftlig. men neppe noen arbeidsgiver som start opplæring på en som ikke vil jobbe der. Men om det er etisk rett må du nesten ta med deg selv :o)

Skrevet

hvis du ikke vil ha den jobben ville jeg ikke takket ja. Det er ikke rett overfor potensiell arbeidsgiver. de legger mye tid og penger ned i en ansettelsesprosess.

Lykke til!

Skrevet

jeg vil jo ha den om jeg ikke får noe annet, men det er jo litt kjipt om jeg får et bedre tilbud som jeg må takke nei til.. det er ikke en plass hvor de har vansker med å få tak i folk akkurat. etisk rett er det jo ikke å si nei i ettertid, men må man ikke tenke litt på seg selv innimellom? og hvis jeg ikke takker ja til den, kan jeg jo risikere at jeg ikke får noe annet også.. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...